ده اپلیکیشن رایگان عکاسی (قسمت اول)

نویسنده: تام مای | مترجم: ریحانه دقیقیان

بدون صرف هیچ هزینه‌ای، عکس‌های زیباتری خلق نمایید.
دوربین موبایل‌های هوشمند به طرز شگفت‌آوری رو به پیشرفت است و به دنبال آن امکانات بسیاری برای عکاسی با تلفن همراه فراهم شده است. ولی تنها این سخت‌افزار (دستگاه تلفن همراه) نیست که امکان خلق تصاویر زیبا را به شما می‌دهد.
نرم‌افزارهای عکاسی نیز روز‌به‌روز پیچیده‌تر و هوشمندانه‌تر می‌شوند. در ادامه، ده نرم‌افزار که در سال 2016 تولید شده‌اند و می‌توانند کیفیت عکاسی شما را ارتقاء دهند، معرفی می‌کنیم. از همه بهتر این که این اپلیکیشن‌ها کاملاً رایگان هستند.


Cardboard Camera
با استفاده از نرم‌افزار Cardboard Camera عکس‌های وی‌آر  بگیرید.
این نرم‌افزار توسط شرکت گوگل برای استفاده در سیستم‌های iOS و اندروید تولید شده است. این نرم‌افزار به شما امکان نوعی عکاسی به نام وی‌آر را می دهد که در نهایت به صورت سه‌بعدی و 360 درجه دیده می‌شود. برای مشاهده‌ی تصاویر وی‌آر گرفته شده می‌توانید از Google Cardboard viewer یا برنامه‌های مشابه آن استفاده نمایید.
برای استفاده از این نرم‌افزار کافی است آن را باز کنید، دکمه‌ی عکاسی را نگه دارید و تلفن همراه خود را در شعاع یک دایره‌ی 360 درجه حرکت دهید.
این نرم‌افزار همچنین امکان ضبط صدا هنگام عکس‌برداری را به شما می‌دهد تا بتوانید لحظات خاطره‌انگیز و زیبای خود را به راحتی با دوستانتان به اشتراک بگذراید.


Polaroid Swing
با Polaroid Swing عکس‌های متحرک بگیرید.
این نرم‌افزار که محصول مشترک شرکت پولاراید و آقای بیز استون، موسس توییتر می‌باشد، بار دیگر تعریف ما از عکس را گسترده‌تر ساخت. کارکرد این برنامه به این صورت است که در عرض یک ثانیه، 60 عکس پی‌در‌پی با سرعت بسیار بالا را ثبت نموده، آن‌ها را در یک فریم با یکدیگر ادغام می کند و نتیجه ی کار می شود یک «عکس متحرک». با حرکت انگشت دست بر روی صفحه می‌توانید زمان عکس را به عقب یا جلو ببرید، یا آن را به چپ و راست حرکت دهید. مشابه همین افکت در اپلیکیشن Live Photo ساخت شرکت اپل یا بومرنگ در اینستاگرام نیز وجود دارد با این تفاوت که حرکت بین فریم ها در Polaroid Swing نسبت به نرم افزارهای دیگر روان‌تر است. این نرم افزار برای کاربران سیستم iOS به صورت رایگان قابل استفاده است و نسخه‌ی اندروید آن نیز به زودی ارائه خواهد شد.


Tonr
نرم‌افزار Tonr مجموعه‌ای است از فیلترهایی که اجازه نمی‌دهند پوست‌های تیره، کدر یا بدرنگ جلوه کنند.
مدت‌هاست که عکاسی و فیلم‌برداری دیجیتال به دلیل کدورت رنگ افراد تیره پوست، مورد نقد واقع شده‌اند. گویی عکاسی تنها در خدمت سفید پوست‌هاست. در عصر مدرن نیز، همین نقد به فیلترهای اینستاگرام وارد است.
بنابراین امسال یک تیم برنامه‌نویس متشکل سه بانوی سیاه پوست، برنامه‌ی Tonr را تولید کردند. این نرم‌افزار شامل ده فیلتر است که انواع تٌن‌های پوست‌های تیره را پوشش می‌دهد و از رنگ پریده‌گی یا کدر شدن آن‌ها جلوگیری می‌نمایند.
اعضای تولید‌کننده‌ی این نرم‌افزار می‌گویند: «هدف این نرم‌افزار، خلق فیلترهایی است که قاطعانه و جسورانه نشان‌دهند سیاه، قهوه‌ای و سایر رنگ‌های پوست نیز زیبا و دوست‌داشتنی هستند. قصد ما تأمل و تمرکز بر روی غنا و اشباع رنگ پوست سوژه و بازی کردن با لایه‌های رنگی آن است نه توجه به تیرگی و روشنی آن.» فیلترهای این نرم‌افزار را می‌توانید به آسانی و به صورت رایگان تهیه نمایید.


Microsoft Pix
نرم‌افزار Pix ، ده تا عکس می‌گیرد و سه عکس برتر را انتخاب می کند.
این نرم‌افزار رایگان که تولید شرکت مایکروسافت است، با استفاده از هوش مصنوعی به شما امکان عکاسی بهتری از افراد را می‌دهد. این برنامه برای آیفون و آیپد در دسترس بوده و نسخه‌ی اندروید آن به زودی ارائه خواهد شد.
زمانی که شما یک عکس می‌گیرید، Pix ده فریم برای شما می‌گیرد و کیفیت تک‌تک آن‌ها را با توجه به شفافیت رنگی، شدت نور و حتی خوشحال یا نارحت‌بودن سوژه، مورد سنجش و آنالیز قرار می‌دهد. پس از آن سه عکس منتخب را به شما نشان می‌دهد.
این نرم‌افزار پیش از پاک‌کردن فریم های اضافی، از آن‌ها برای از بین بردن لک‌های اضافی تصویر، تنظیم نور و روشنایی صورت، زیبایی پوست و انطباق رنگ‌ها و تناژها استفاده می‌کند.


Kodak Moments
اپلیکیشن  Kodak Moment یک برنامه‌ی به اشتراک‌گذاری تصویر است، که کیفیت را بر کمیت ارجح می‌داند.
با اینکه شرکت کوداک دیگر نگاتیو فیلم و عکس تولید نمی‌کند اما اسلوگان آن که Kodak Moment (لحظات کوداکی) بود، هنوز در اذهان باقی‌مانده است. بنابراین امسال شرکت کوداک یک برنامه‌ی به اشتراک‌گذاری تصویر را با همین نام ارائه نمود که به «رسانه‌ی عکس‌ها ملقب» شد.
در حالی که شبکه‌های به اشتراک‌گذاری عکس پر از سر و صدا و گزافه‌گویی هستند، این نرم افزار که برای سیستم‌های iOS و اندروید قابل استفاده است، این امکان را به شما می‌دهد که بر روی معدود تصاویر با کیفیت و خاصی که ارزش دیدن دارند، تمرکز نمایید.
این نرم‌افزار به شما این امکان را می‌دهد که در فضایی با طراحی آرام و مینیمال، عکس‌های خود را به خوبی ادیت و پست نمایید. زیبایی این نوع اشتراک‌گذاری در این است که می‌توانید داستان پشت هر عکس را برای خود بسازید. به عبارت دیگر این نرم‌افزار به جای پست‌کردن هزاران سلفی در عرض پنج دقیقه، امکانی است برای انتخاب دقیق آن‌چه که مورد علاقه ی خاص شماست.

 

زمان انتشار: ۹:۵۹ ۱۳۹۵/۱۱/۳۰

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن