تجربه ای جدید از دنیای LED


بسیاری از کاربرانی که می خواهند یک سیستم خانگی یا حرفه ای خریداری کنند، توجه اصلی را بر روی قطعات درون کیس قرار می دهند و توجه کمتری به کیفیت صفحه نمایش خود می کنند. این در حالی است که یک صفحه نمایش خوب می تواند به بالا رفتن کیفیت تصاویر مشاهده شده کمک شایانی کند. در ضمن، سلامتی چشم نیز یکی از مواردی است که صفحه نمایش خوب بر روی آن تاثیر بسزایی دارد.
 در چند سال گذشته صفحات نمایش LCD بازار را تسخیر کرده بودند و فن آوری LCD خود را به عنوان فن آوری غالب در رده صفحات نمایش معرفی کرد. اخیرا شرکت های تولید کننده فن آوری جدیدی را معرفی کرده اند که LED نام دارند، و محصولاتی متنوع را به بازار عرضه کرده اند. یکی از این شرکت ها، ویوسونیک است، که سابقه طولانی و درخشانی در تولید صفحات نمایش حرفه ای دارد. اخیرا شرکت ویوسونیک اعلام کرده است که تمام صفحهات نمایش خود را مجهز به فن آوری LED خواهد کرد.

بسیاری تصور می کنند که دو فن آوری LCD و LED دو موضوع کاملا مجزا هستند، در حالی که این دو رابطه ای متفاوت دارند. برای توضیح تفاوت بین این دو فن آوری و مزایای LED، ابتدا نیاز است این دو فن آوری به صورت مختصر معرفی شوند.
واژه ی LCD مخفف صفحه نمایش با کریستال مایع است. صفحه نمایش های LCD به صورت مستقیم جایگزین فن آوری قدیمی CRT شده اند. به صورت خلاصه، صفحات نمایش LCD از کریستال مایع به عنوان یک پرده برای به نمایش درآوردن تصاویر استفاده می کنند. با مسدود کردن نور یا اجازه عبور به آن به واسطه نوع شارج الکترومغناطیسی، رنگ های مختلف بر روی صفحه نمایش پدید می آیند.
صفحات نمایش LED نیز ار همین کریستال های مایع برای پدید آوردن تصاویر استفاده می کنند، با این تفاوت که از نوع نور پس زمینه متفاوتی استفاده می کنند. سه نوع نور پس زمینه LED وجود دارد که بسته به قیمت و کارایی مورد نظر انتخاب می شوند. یکی از مزایای اصلی صفحهات نمایش LED پوشش وسیع تر از طیف رنگ ها است. صفحهات نمایش استاندارد معمولا بین 70 تا 100 درصد از رنگ ها را پوشش می دهند، در حالی که با LED این عدد به 114 درصد می رسد. قطر بسیار پایین نیز یکی دیگر از مزیت های این فن آوری به حساب می آید و همچنین صفحات نمایش مجهز به این فن آوری مصرف انرژی پایین تری دارند.
یکی از صفحات نمایش حرفه ای شرکت ویوسونیک مدل VX2450wm-LED است، که برای بازی های رایانه ای و کارهای گرافیکی بسیار مناسب است. در ادامه این مطلب ویژگی ها و مشخصات این محصول را بررسی خواهیم کرد.

این صفحه نمایش ویوسونیک علاوه بر تجهیز به فن آوری LED و ویژگی های آن، چند قابلیت منحصر به فرد دیگر نیز دارد که کیفیت تصاویر و کارایی آن را چندین برابر کرده است. از جمله آنها می توان به گستره بسیار وسیع رنگ ها در این صفحه نمایش اشاره کرد. به این ترتیب که رنگ مشکی در این صفحه نمایش یک رنگ خالص است. چراکه در صفحه نمایش های معمولی رنگ مشکی از ترکیب چند رنگ تشکیل می شود اما در این صفحه نمایش رنگ مشکی به واسطه خاموش شدن لامپ های LED تولید می شود و در نتیجه خالص ترین رنگ ممکن به نمایش در می آید. این ویژگی به خصوص در هنگام انجام کارهای گرافیکی و یا تماشای فیلم های با کیفیت بسیار بالا کاملا محسوس و مطلوب است. همچنین این صفحه نمایش مجهز به دو ورودی تصویر D-Sub و DVI است که از طریق آنها می توان هر کارت گرافیک یا ابزار جانبی را به آن متصل کرد. برای مثال می توانید یک نوت بوک یا Mini PC ویوسونیک را به آن متصل کرده و از تصاویر LED با کیفیت بسار بالای 1080P آن لذت ببرید. علاوه بر این، VX2450 با محصولات شرکت Apple مثل Mac Mini نیز همخوانی کامل دارد. استفاده از این صفحه نمایش در موقعیت ها مختلف بسیار ساده است. به این ترتیب که می توانید آن را بر روی پایه بر روی میز قرار داده و یا بدون پایه به دیوار متصل کنید. دیگر ویژگی جالب توجه این صفحه نمایش این است که می توانید دو عدد از آن را به هم چسبانده و بر روی یک پایه قرار دهید و از این طریق گستره دید خود را دو برابر کنید. قابل ذکر است که این صفحه نمایش مجهز به دو بلندگوی داخلی با قدرت 2.5 وات است که کاربرد فراوانی در محیط های خانگی و اداری دارد.
اگر از کاربرانی هستید که به سالم ماندن محیط زیست اهمیت می دهند، صفحه نمایش VX2450wm-LED شرکت ویوسونیک می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. دلیل اصلی این موضوع عدم استفاده از جیوه در صفحات نمایسش LED است، بر خلاف فن آوری های قدیمی تر. صفحه نمایش VX2450wm-LED شرکت ویوسونیک را می توانید با گارانتی آواژنگ از بازار های معتبر کشور خریداری کنید.
زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن