تازه‌های شرکت Wacom

نویسنده: میریام هریس | مترجم: ریحانه دقیقیان

این محصول تازه از شرکت  Wacom اروز 5 ژانویه 2017 (16 دی‌ماه 1395) به بازار معرفی گردید. قیمت این محصول چقدر است؟ چطور در زمان ما صرفه جویی می‌کند؟ چرا باید آن را بخریم؟ در ادامه‌ی مطلب پاسخ این سوالات را می‌خوانیم.
سال گذشته شاهد ارائه‌ی Wacom Cintiq و Wacom Mobile Studio Pro به بازار بودیم و امسال نیز با رونمایی محصول جدید Wacom Intuos Pro و Intous Pro Paper Edition از همین شرکت، شور طراحی دیجیتال در ما بیش‌از‌پیش شد.
محصول Intuos Pro Paper Edition می‌تواند همکار قابلی برای طراحانی باشد که ترجیح می‌دهند بر روی کاغذ طرح بزنند. این محصول، مرحله‌ی وقت‌گیر و پر زحمت اسکن نمودن طرح دستی را از پروسه‌ی کار شما حذف کرده است، و این امکان را به شما می‌دهد که نسخه‌ی دیجیتالی طراحی دستی خود را تنها با اشاره نمودن به یک دکمه، تهیه نمایید.
تصویر جوهری شما بر روی کاغذ، توسط دستگاه ثبت شده و بلافاصله به نسخه‌ی دیجیتالی بدل می‌گردد که به راحتی می‌توانید به وسیله‌ی نرم‌افزارهای وکتور یا لایه‌ای، آن را بر روی تبلت خود ادیت نمایید. دستگاه Paper Edition  شامل یک گیره‌ی کاغذ برای نگه‌داری کاغذ مورد نظر، یک قلم دیجیتال و اپلیکیشن Wacom Inkspace  برای تبدیل طراحی دستی به فایل نرم‌افزاری، می‌باشد.
این محصول که برای اولین‌بار در سی‌ای‌اس  در تاریخ 5 ژانویه به نمایش گذاشته شد، به همراه قلم دیجیتال جدیدی به نام Pro Pen 2 عرضه شده است که از حساسیت بسیار بالایی نسبت به فشار بر روی صفحه برخوردار می‌باشد.

در ادامه با ویژگی‌ها و مزایای بیشتر این سخت افزار آشنا خواهیم شد.

محصول Wacom Intuos Pro در دو سایز متوسط (338x219x8mm)  و بزرگ (338x219x8mm) ، با اجزایی پیشرفته‌تر و کوچک‌تر از مدل‌های قبلی و در ضخامت 8 میلی‌متر تولید شده است.
محدوده‌ی فعال صفحه‌ی تبلت کمی کوچک‌تر شده است. در سایز متوسط محدوده‌ی فعال صفحه 224x148 میلی‌متر و در سایز بزرگ 311x216 میلی‌متر می‌باشد.
جنس بدنه‌ی تبلت از آلمینیوم آنودایز شده، و صفحه‌ی آن از کامپوزیت فایبرگلاس می‌باشد.

محصول  Intuos Pro و نسخه‌ی Paper Edition آن هر دو دارای موس لمسی دوّار هستند که می‌توان با اشاره‌ی انگشت بر روی آن عمل زوم، حرکت به طرفین و جابه جایی در تصویر را در فضاهای فتوشاپ ایلستریتور انجام داد. همچنین هشت دکمه‌ی فشاری بر روی دستگاه تعبیه شده است تا به راحتی بتوانید با استفاده از آنها (به عنوان Shortcut) بر سرعت کار خود بیافزایید.

دکمه‌های فشاری Wacom Intuos Pro شامل گزینه‌های منو، تغییر وضعیت، حرکت به طرفین، حرکت به بالا و پایین، زوم، اندازه ی قلمو و مودهای مختلف می‌باشد.
قلم Pro Pen 2 نیز به همراه این دو دستگاه ارائه شده است.
حساسیت این قلم نسبت به فشار، چهار برابر مدل پیشین خود بوده و حساس به 8192 سطح مختلف از فشار، هم در ناحیه‌ی نوک قلم و هم در ناحیه ی پاک‌کن می‌باشد و می‌توان به سان قلم واقعی بر روی کاغذ، ارزش خطی‌های روان و طبیعی به وسیله‌ی آن ایجاد نمود.

این قلم به باتری یا شارژر احتیاجی ندارد و دو دکمه‌ی تنظیم در کناره‌ی آن تعبیه شده است.
قلم Finetip Pen تنها برای دستگاه Intous Pro Paper Edition تولید شده است که حاوی نوعی جوهر ژله‌ای می‌باشد. این قلم مخصوص افرادی طراحی شده است که هنوز مراحل اول کار خود را بر روی کاغذ انجام می‌دهند. به واسطه‌ی طراحی با این قلم، طرح شما به طور اتوماتیک به صورت دیجیتال در دستگاه شما ثبت می‌گردد.
این قلم که نوک آن 0.4 میلی‌متر ضخامت دارد، دارای 8192 درجه‌ی مختلف فشار برای طراحی در مود کاغذی است. کاربران همچنین می‌توانند هنگام خرید، گزینه‌ی قلم سرخودکاری (قلمی با سر کروی شکل) را انتخاب نمایند.

طرز کار Wacom Intuos Pro Paper Edition  به چه صورت است
می‌توانید با استفاده از قلم Finetip Pen  یا Ballpoint Pen نسخه‌ی قابل ویرایش طراحی جوهری خود را تهیه نموده و در دستگاه به ادیت آن بپردازید. همچنین می‌توانید با استفاده از گزینه‌ی  Inkspace طرح کاغذی خود را وارد سیستم نموده و فرمت آن را به PSD، JPG، PNG و SVG تبدیل نمایید. انتقال اطلاعات از این دستگاه به دستگاه‌های دیگر هم از طریق USB و هم از طریق بلوتوث امکان‌پذیر می‌باشد.
در Wacom cloud می‌توانید تا 5 گیگابایت،و در تبلت تا 200 صفحه با لایه‌های نامحدود را ذخیره نمایید. استفاده از Intuos Pro مناسب برای طراحانی است که با اسکچ‌زدن در فضای دیجیتال مشکلی ندارند.

اکسسوری‌های جدید Wacom Intuos Pro شامل پایه‌ی قلم، 10 نوک مختلف قلم و جامدادی جدید برای آن می‌باشد.
محصول Intuos Pro Paper Edition درهر دو سایز آن دارای پکیج تبدیل طرح کاغذی به دیجیتال می‌باشد. این پکیج شامل قلم Pro Pen ، پایه‌ی قلم، 10 عدد سرقلم، 4 حلقه رنگ اضافه برای قلم، قلم Finetip Pen، گیره‌ی کاغذ، ده عدد کاغذ A5 در دستگاه متوسط و ده عدد کاغذ A4 در دستگاه بزرگ، کیف لوازم‌جانبی و سه مخزن جوهر برای قلم Finetip، می‌باشد.

قیمت دستگاه Paper Edition در سایز متوسط حدود 400 دلار امریکایی و در سایز بزرگ 500 دلار امریکایی است. هر دو دستگاه در ماه ژانویه در دسترس خریداران قرار خواهند گرفت.
محصول Intuos Pro نیز در سایز بزرگ، یک قلم Pro Pen 2، پایه‌ی قلم، 10 سر قلم، چهار حلقه رنگ اضافی برای قلم، دکمه‌های فشاری، موس لمسی و کنترل حلقوی، به همراه دارد.
قیمت سایز متوسط این دستگاه حدود 350 دلار و سایز بزرگ آن حدود 470 دلار امریکایی است. هر دو دستگاه در ماه جاری در دسترس خریداران قرار خواهند گرفت.

همزمان با ارائه‌ی Intuos Pro و Paper Edition، شرکت Wacom جدیدترین نسخه ی بامبو به نام Small Bamboo Folio را نیز عرضه نموده است.
عملکرد این نسخه از بامبو شبیه به مدل‌های پیشین بوده و مناسب برای انتقال یادداشت‌ها و ایده‌ها به دستگاه است. ابعاد آن 257x200x19 میلی‌متر است و در سایز کاغذ A5 قابل استفاده می‌باشد.

قیمت این محصول حدود 150 دلار است.

 

زمان انتشار: ۲۱:۱۱ ۱۳۹۵/۱۰/۱۷

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن