راهنمای خرید سیستم قدرتمند جهت ساخت و رندر انیمیشن

نویسنده: امیر ایزدپناه

هستند کسانی که به ساخت انیمیشن‌هایی حرفه‌ای علاقۀ خاصی دارند و از این راه کسب درآمد نیز می‌کنند. امروزه با گسترش و افزایش تبلیغات و به طبع آن اثرگذاری تبلیغات بصری، ساخت تبلیغات بصورت انیمیشن بسیار رواج یافته است. از طرفی با پیشرفت صنایع سرگرمی در ایران ساخت بازی های رایانه ای نیز رونق یافته است.

یکی از الزامات ساخت و طراحی انیمیشنها و جلوه های بصری، داشتن یک سیستم مناسب جهت رندر تصاویر گرافیکی است. ما قصد داریم تا با پیشنهاد پیکره بندی های مختلفی به شما، شما را در امر خرید یک سیستم با کارایی بالا یاری کنیم. برای این منظور امروز ما قصد داریم تا با ارائه قویترین و کارآمدترین پیکره بندی موجود که به راحتی نیز در ایران قابل تهیه باشد در خدمت شما عزیزان باشیم. در ادامه همراه ما باشید تا به بررسی جزئیات این پیکره بندی بپردازیم.

پردازنده

اگر جزو آن دسته از هنرمندانی هستید که به ساخت انیمیشن ها و جلوه های بصری علاقه دارید قطعا می دانید که پردازندۀ مرکزی هسته اصلی سیستم رندرینگ شماست و تمام بار پردازشی رندرینگ بر عهدۀ پردازندۀ اصلی است. ما برای پیکربندی پیشنهادی خود آخرین و پیشرفته ترین پردازندۀ ساخته شده توسط اینتل را که برای رایانه های شخصی ارائه شده است در نظر گرفته ایم. پردازنده پیشنهادی ما مدل 6950X است، پرچمدار معماری Broadwell-E دارای 10 رشتۀ پردازشی فیزیکی و 20 رشتۀ پردازش منطقی است. این پردازنده در فرکانس 3.0 Ghz فعالیت می کند و با افزایش فشار کاری به لطف تکنولوژی Turbo Boost اینتل در فرکانس 3.5 Ghz فعالیت می نماید. این پردازنده با استفاده از فناوری ساخت 14 نانومیلیمتری دارای پتانسیل بسیارخوبی جهت اورکلاکینگ نیز می باشد.

مادربرد

به جرات می تواند گفت هرجا که صحبت از فشار کاری بالا و استقامت در شرایط سخت باشد، تنها برندی که که حرفی برای گفتن خواهد داشت برند Gigabyte است. تمامی مادربردهای ساخت این شرکت با ارائه مجموعۀ بی نظیری از امکانات و ویژگی های منحصربفرد دارای بالاترین ضریب اطمینان برای کاربران خود هستند. وقتی کاربری پردازندۀ 6950X را برای سیستم خود انتخاب می کند باید از مادربردی با کیفیت و شایستۀ این پردازنده نیز بهره ببرد. پیشنهاد ما برای استفاده از تمامی پتانسیل پردازندۀ 6950X، مادربرد X99-designare EX گیگابایت است. این مادربرد با ارائه حجم انبوهی از ویژگی های منحصر بفرد، همچون فناوری انحصاری UD (Ultra-Durable)، فناوری صوتی Amp-UP، استفاده از مدار تغذیه همتراز مادربردهای کلاس سرور، سازگاری و پشتیبانی کامل از کارتهای گرافیکی کوآدرو (Nvidia Quadro)، استفاده از روکش آنتی سولفور و.... تا سالهای سال ارائه بالاترین حد کارایی را برای سیستم شما گارانتی می کند. همچنین این مادربرد با پشتیبانی از تکنولوژی تاندربولت 3.0 و USB 3.1 Type C به کسانی که در امر تولید محتوای واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) فعالیت دارند کمک شایانی خواهد نمود.

حافظۀ اصلی

در این بخش با توجه به توان پردازشی قطعات پیشنهادی، برای این پیکره بندی پک 64 گیگابایتی کمپانی Patriot که تحت برند Viper تولید می شود را پیشنهاد می دهیم این پک با دارا بودن 4 ماژول 16 GB که در فرکانس 2800 مگاهرتزی و تایمینگCl16  فعالیت می کنند انتخاب مناسبی خواهد بود، زیرا با دارا بودن امکان اورکلاکینگ مناسب از صرف هزینه بیشتر جهت خرید ماژولهایی با فرکانس بالاتر  جلوگیری می کنند. همچنین با توجه به پشتیبانی مادربرد از حداکثر 256GB حافظۀ اصلی در آینده نیز جهت تهیه این پک در بازارهای داخلی نیز با مشکلی مواجه نخواهید شد.

کارت گرافیکی

با اینکه بیشترین بار پردازشهای گرافیکی مربوط به ساخت انیمیشن ها و رندر تصاویر بر روی پردازندۀ مرکزی است، ولی نمی توان از پردازندۀ گرافیکی سیستم خود غافل شد زیرا کاربران می توانند با استفاده از روشهای نرم افزاری موجود از قدرت کارت گرافیکی خود جهت پردازش انیمیشن های خود بهره ببرند. به لطف سازگاری پردازنده های گرافیکی انویدیا با نرم افزارهای مختلف ما برای پیکربندی سیستم پیشنهادی خود کارتی با استفاده از هستۀ پردازشی انویدیا را انتخاب نموده ایم. کارت GTX 1060 Xtreme  شرکت گیگابایت با دارا بودن 6GB حافظه DDR5 و پشتیبانی از رزولوشن 8K دست شما را برای استفاده از چندین مانیتور نیز باز می گذارد. همچنین این کارت گرافیک در فرکانس 1645 مگاهرتزی فعالیت می کند و در هنگام افزاش فشار کاری این فرکانس به 1873 مگاهرتز افزایش پیدا می کند. این کارت گرافیک با بهره گیری از خروجی های مناسب سازگاری کاملی نیز با واقعیت مجازی دارد.

خنک کننده پردازنده

با توجه به پیشنهاد پردازنده و مادربرد قدرتمند، لازم است تا در انتخاب خنک کننده پردازنده دقت زیادی داشته باشیم زیرا با استفاده از یک خنک کننده مناسب می توانید به راحتی از پتانسیل بالای اورکلاکینگ پردازندۀ 6950X نیز لذت ببرید. پیشنهاد ما برای این بخش استفاده از خنک کنندۀ مایع MasterLiquid Pro 240  است که توسط کمپانی کولرمستر تولید می شود. این خنک کنندۀ مایع با ارائه کارایی مناسب توانایی منحصربفردی را در پایداری سیستم رندرینگ شما ایجاد خواهد نمود.

کیس

انتخاب یه کیس مناسب از الزامات  یک سیستمهای حرفه ای می باشد زیرا اگر کیس مناسبی در نظر گرفته نشود کارائی کل سیستم بر اثر تهویه نامناسب تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. بنابراین برای کیس نیز ما کیس با کیفیت MASTERCASE MAKER 5 را در نظر گرفته ایم زیرا با دارا بودن کیفیت ساخت بالا از سیستم تهویه مناسبی نیز بهره می برد.

پاور

یکی از رکن های اصلی سیستم های حرفه ای منبع تغذیۀ مناسب است. زیرا یک منبع تغذیۀ مناسب تاثیر مستقیمی بر روی عمر دیگر قطعات سیستم خواهد گذاشت. برای منبع تغذیه نیز ما مدل  High Current Pro HCP-1000که ساخت کمپانی Antec است را در نظر گرفته ایم. شاید یافتن این منبع تغذیه در بازار داخلی کمی مشکل باشد ولی این اطمینان را به شما خواهیم داد که کیفیت بی نظیر و مدارهای الکتریکی با کیفیت این منبع تغذیه سالهای سال خیال شما آسوده خواهد بود. این پاور همچنین با دریافت استاندارد80+  پلاتینیوم بیشترین کارایی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

و اما ........؟

و اما الباقی قطعات مورد نیاز یک سیستم حرفه ای همچون مانیتور ، موس و کیبورد و لوازم ذخیره سازی کاملا با توجه به نیازهای یک سیستم می تواند متفاوت باشد و یا می تواند تحت تاثیر علاقۀ کاربر قرار گیرند، از همین رو ما انتخاب قطعات فوق را به خود شما خواهیم سپرد و سعی خواهیم نمود تا در مقالاتی جداگانه شما را با نحوه انتخاب این قطعات برای کاربردهای خاص بیشتر آشنا کنیم.

 

زمان انتشار: ۱۱:۲۶ ۱۳۹۵/۱۰/۲۶

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن

ابراهیم

من برای ساخت انیمیشن و کار با نرم افزار هایی مثل مایا و تری دی مکس و رندرینگ نیاز به یک سیستم مناسب دارم. لطفا سیستم منسبی به من معرفی کنید و از گفتن تجربیات خود از کار با سیستم ها به من دریغ نفرمایید. باتشکر!