گزارش سخنرانی آنته لنزطراح گرافیک آلمانی (مقیم فرانسه)



نازنین تمدن/ مریم پالیزگیر
عکس: شهاب اشتری


صحبتهای آنته لنز بسیار راحت و صمیمی بود. ویاز دعوتش توسط طراحان ایرانی به بینال نهم به عنوان داور استقبال و تشکر کرد و دلیل قبول این دعوت را حضور پوستر مشترک خود و همکارش در دوره قبلی بینال تهران و در نتیجه آشنایی با طراحی گرافیک در ایران دانست.

در آغاز وی با اشاره به محل کار و مکانی که در آنجا با همکارش ونسان پروته  به طراحی میپردازد عنوان کرد که آنجا محلی قدیمی در منطقه باستیل و در ساختمان سابق یک کارخانه قدیمیست و مثل اینست که برای کار به کارخانه میروم.
در ادامه صحبتها یش وی تعداد بسیاری از پوسترها را نمایش داد که موضوعات بسیار متنوعی را در بر میگرفت . طراحی هایی برای محیط زیست، حقوق زنان، ضد نژادپرستی، موسیقی و همچنین پوستر،بروشور و کلیه تبلیغات برای رادیو فرانسه، فستیوال گرافیک اشیرول و طراحی کتاب مجموعه شعراز آن جمله اند.و البته پوسترهای بسیار تاثیرگذار وی که در متروی پاریس قرار دارد را نباید فراموش کرد.
وی با اشاره به همکاری مشترکش با ونسان پروته طراح گرافیک اذعان کرد که در ابتدا روشهای طراحی آنها با هم متفاوت بوده و کم کم آنها با وجود سبک های متفاوت طراحی به نوعی درک متقابل و هم اندیشی رسیده اند و در این طول این فرآیند، طراحی ها هرساله به روشهای گوناگونی تغییر کرده و دارای ایده و ذهنیت جدیدی شده اند. سپس لنز پروژه طراحی برای مرکز تئاتر شهر آنگولم که طی چهار سال متوالی انجام شده بود را ارائه داد در این مجموعه کارهای خلاقانه،مراحل شکل گیری ایده  طراحی پوسترها،بروشورها و تبلیغات هرساله مرکز تئاتر توضیح داده شد.پس از آن وی توضیحاتی مبسوط درمورد پروژه جشنواره تاتر ریلکسRelax ارایه کرد که شامل تصاویری از مکان این تاترو نگاه اجتماعی مردم به آن، طراحی برای لوگو و روند آن از آغاز، دیزاین ساده و مورد پسند مردم ، توجه به عناصر و زندگی شهری و برخورداری از نوعی تساهل همراه با شور و شوق برای جذب آنان به این فستیوال بود.
آنته لنز پس از سخنرانی در مراسم گشایش نمایشگاه آثارش در مجموعه فرهنگی صبا شرکت کرد که با استقبال طراحان گرافیک ایرانی روبرو شد. 
زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن