گزارش سخنرانی امره سنان؛ طراح گرافیک از ترکیه



نازنین تمدن/ مریم پالیزگیر


سخنرانی امره سنان با نیمساعت تاخیر در ساعت ده و نیم صبح در سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران آغاز شد.

وی  در ابتدا از مهمان نوازی ایرانیان تشکر کرد و خود را به سبب طراح گرافیک بودن، خوش شانس دانست . او عنوان کرد که کارهای تبلیغاتی خود را همراه ندارد و تنها بر بخشی از کارهای طراحی و تصویرسازیهای خود متمرکز خواهد شد و درکار طراحی ، جنبه های مختلف زندگی و کار را نمایش خواهد داد.
سنان در ادامه کارهای خود را در دو دسته دیزاین و آرت (طراحی و هنر) که در کنار هم نمایش داده می شدند ارائه کرد. بخش هنری شامل طراحی های آزاد و تصویرسازی های هنرمندانه بود که بیشتر به علایق شخصی او بر می گشت و در قسمت طراحی لوگوها، پوستر ها، جلد های سی دی، بسته بندی و... که برای موسسات و سازمانهای مختلف طراحی کرده بود را نمایش داده و در مورد آنها توضیحاتی ارائه داد.
بیشترین تلاش وی بر این بوده که هم به عنوان طراح گرافیک که طرف مشورت مردم برای ارتباط بهتر قرار میگیرد و هم به عنوان هنرمند که هنر را تنها به عنوان یک خلاقیت به کار میگیرد کار و زندگی کند. هر چند که وی در ابتدا با دو بخش کردن کارهای خود این امر راخاطرنشان کرد.
از نکات جذاب آثار وی تصویرسازی هایی از موجودات زیر دریا و بعضا خیالی به صورتهای مختلف و با استفاده از ابزار طراحی گوناگون و همچنین طراحی مجموعه میزهایی بود، بدون صندلی و در ابعاد یکسان که هر یک با ایده خاصی طراحی شده بود.
 
عکس: شهاب اشتری

زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن