رونق گرافیک درگرو برگزاری دوسالانه‌ها نیست


ساعد مشکی درگفت وگو با فارس درباره برگزاری دوسالانه گرافیک و پوستر جهان اسلام گفت:برگزاری این گونه برنامه‌ها درکشور ما بسیار کم اتفاق می‌افتد.بنابراین در شرایطی کنونی،برگزار شدن آن را غنیمت بشماریم.
ساعد مشکی گفت:حساسیت نشان دادن نسبت به برگزاری نزدیک به هم این دو بی‌ینال کمی غیر طبیعی به نظر می‌رسد چرا که امسال به طوراتفاقی این دو بی‌ینال نزدیک به هم برگزار می‌شوند و کسی هم مقصر نیست.
وی افزود: تا زمانی که در جریان فعالیت‌های مسئولین قرار نداشتم من نیز از آن دسته کسانی بودم که بیشتر انتقاد می‌کردم ولی واقعیت این است که مرکز هنرهای تجسمی و موزه هنرهای معاصر زحمات بسیاری را برای برگزاری دوسالانه‌ها متحمل می‌شوند.
مشکی درباره برگزاری دوسالانه پوستر جهان اسلام گفت: ابتدا باید تعریف پوستر جهان اسلام مشخص شود و بعد به کیفیت آثار آن پرداخت.
وی افزود: این دوسالانه پوستر مسلمانان نیست. بنابراین باید حوزه جهان اسلام را مشخص کرد و به تعریف صحیحی از این دوسالانه برسیم.
مشکی تصریح کرد:واقعیت این است که در حوزه جهان اسلام هیچ اتفاق خاصی در زمینه گرافیک نمی‌افتد و طراحان معتبری از دنیای اسلام نیز سراغ نداریم.
مشکی که در کمیته انتخاب آثار نهمین دوسالانه گرافیک ایران نیز حضور داشته است در ادامه گفت:مشکل عمده ما این است که تصور می‌کنیم با برگزاری دوسالانه به گرافیک ایران رونق بخشیم در حالی که با داشتن گرافیک خوب است که دوسالانه‌ها برپا می‌شوند.

زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن