مهمانان دوسالانه در اصفهان


علی سجادیه
عکس: روح الله شفیعی


موزه ی هنرهای معاصر اصفهان در نشستی دوستانه،بهمراه جمعی از طراحانِ گرافیکِ اصفهان، میزبان هیأت داوران خارجی نهمین دوسالانه گرافیک ایران در هفته گذشته بودند.
 در این جلسه دو طرف بابیان دیدگاه ها و برداشتهای ذهنی خود درمورد فضاهای گرافیک ایران و خارج از کشور، به تبادل نظرپرداختند.
آلن لوکرنک در این مراسم  گفت: من  سومین بار است که به اصفهان می آیم و هر بار که به اصفهان آمده ام تصور میکنم اصفهان را زیباتر از پیش احساس کرده ام. مروین کورلانسکی نیز اظهار داشت برای چنین شهری با چنین فرهنگ و قدمت تاریخی در واقع یک مسئولیت سنگین برای هنرمندان این شهر وجود دارد که این فرهنگ و این میراث را برای آیندگانشان حفظ کنند. این نشست با طرح سؤالاتی از سوی حضار در خصوص کم و کیف دوسالانه ی نهم، هویت شرقی و ایرانی کارها، کالیگرافی و تایپوگرافی و پاسخ های میهمانان خارجی ادامه یافت و در آخر با ارائه راهکارهایی برای ارتباط بیشتر،و با تقدیم هدایایی از سوی موزه هنرهای معاصر اصفهان پایان یافت. متن کامل این نشست در نشریه ویژه دوسالانه در اختیار علاقمندان قرار می گیرد.
لازم به ذکر است که با توجه به هماهنگی های انجام شده با شورای سیاست گذاری دوسالانه نهم، با تأخیرِ ده روزه بخشی از آثار دوسالانه نهم  در  موزه ی هنرهای معاصراصفهان برپا می شود.
با توافق های حاصل شده دو بخشِ "ملی" و "پوسترهای جنبی" دوسالانه به همراه برگزاری شب های گرافیک و سخنرانی تنی چند از طراحان برجسته ایران و نیز نمایش اسلاید در ارتباط بادوسالانه از تاریخ 9 تیرماه تا 31 تیرماه در اصفهان که میزبان این دوسالانه گرافیک است، برگزار خواهد شد.
زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن