دوازده مکان برتر دنیا برای زندگی یا سفر یک طراح (بخش اول)

نویسنده: دام کارتر | تصویرگر: تام وولی | مترجم: ریحانه دقیقیان

حالا که نزدیک نوروز هستیم فرصت مناسبی است تا نگاهی به برترین مکان‌های
دنبا برای سفر یا زندگی بیندازیم.
در این مطلب نظر طراحان مختلف را درباره‌ی گنجینه‌های نهان محل زندگی‌شان و چگونگی تاثیر‌گذاری‌شان بر روی خلاقیت هنرمندان مقیم آن‌ها، می‌خوانیم.
از طراحی کردن در خانه خسته شده‌اید؟ به دنبال جایی هستید که کمی هیجان انگیزتر و متناسب با بلندپروازی‌های یک هنرمند باشد؟ یا شاید هم می‌خواهید اطمینان حاصل کنید که واقعاً در یکی از بهترین نقاط دنیا زندگی یا سفر می‌کنید؟
لیستی از 12 مکان برتر دنیا برای زندگی یا سفر یک طراح در مقابل شما قرار گرفته است که در آن محل‌های معروف و بعضاً ناشناخته، که یک هنرمند برای دست‌یابی به ایده و خلاقیت بیشتر، به آن‌ها مراجعه می‌کند، معرفی شده است. این لیست توسط تصویرگران، طراحان و هنرمندانی که مقیم این محل‌ها هستند تهیه شده است.

استانبول
تیمر کوزلی، طراح و تصویرگر ساکن استانبول، مکان‌های مورد علاقه خود جهت کار، استراحت و بازی را به اشتراک گذاشته است.

خانه‌ی سوهو در استانبول
من معمولاً برای انجام پروژه‌هایم به این مکان مراجعه می‌کنم. طراحی زیبای داخلی و فضای آرام آن باعث می‌شود تمرکز بهتر و بیشتری بر روی کار داشته باشم. اگر در حین کار نیاز به استراحت داشته باشم، همان جا به باشگاه می‌روم یا در یکی از رویدادهای مجموعه شرکت می‌کنم. واقعا هر آن‌چه که لازم دارم در این مجموعه موجود است.

سالن آی‌کی‌اس‌وی
مکانی است دنج و زیبا برای برگزاری رویدادهای موسیقی، با همراهی هنرمندان مطرح بین‌المللی. از آن جایی که به سلیقه‌ی موسیقیایی‌شان اعتماد دارم، بدون این که بدانم کدام گروه قرار است اجرا داشته باشد مرتب بلیط رویدادهای مختلف آن را تهیه می‌کنم، و نهایت لذت را از برنامه می‌برم.

سالت گالاتا
یک بانک قدیمی است که امروزه از بنای آن به عنوان عنوان کتاب‌خانه و گالری هنر معاصر استفاده می‌شود. عاشق هویت بنا و طراحی داخلی آن هستم که متناسب با کابری آن زمان انجام شده است. یک قهوه سفارش دهید، کتابی بردارید و از منظره‌ی پیش رویتان لذت ببرید.
 
بوگوتا
دیانا بلترن هرر، طراح، هنرمند و مجسمه‌ساز ساکن بوگوتا، شاخص‌های فرهنگی و معنوی شهر خود را به اشتراک گذاشته است.

موزه‌ی هنر بانک دولتی
La Candelaria  نام یکی از محله‌ی بسیار زیبای بوگوتا است و موزه‌ی هنر بانک دولتی که یکی از مکان‌های مورد علاقه‌ی من می‌باشد، در آن قرار گرفته است. نمایشگاه این موزه میزبان هنرمندان بین‌المللی است و فضای اطراف آن بسیار زیباست.

سینی تونالا
سینی تونالا، خانه‌ای است قدیمی واقع در محله‌ی La Merced. این خانه محل نمایش فیلم‌های ملی و بین‌المللی است و جای دنجی برای دورهمی‌های دوستانه، صرف یک نوشیدنی، تماشای فیلم و بازدید از آثار هنری می‌باشد.

موزه‌ی طلا
این موزه محل حفاظت و نگه‌داری جواهرات کلمبیا (مربوط به پیش از کشف قاره‌ی امریکا) است. این موزه پر است از آثار دست ساخته‌ی بومیان امریکا و برخی از آن‌ها بسیار ظریف و پر از جزئیات هستند.

گالری کاساس ریگنا
در این گالری آثار هنرمندان کلمبیایی که به شهرت بین‌المللی رسیده‌اند به نمایش گذاشته می‌شود. آثار به نمایش در‌آمده در آن بسیار متنوع بوده و از نقاشی‌های لطیف تا مجسمه و اینستالیشن در آن دیده می‌شود.
 
سانفرانسیسکو
لوک فینچ، کارگردان هنری، مکان‌های برجسته‌ی کالیفرنیا که شهرت کمتری دارند را به اشتراک گذاشته است.

موزه‌ی مکانیک
از بیرون نمای خاص و جالب توجهی ندارد اما درون آن پر است از دستگاه‌های بازی، دستگاه‌های پیش‌گویی، پیانوهای خودکار و سایر وسایل شگفت‌انگیز. گویی قدم در تاریخ بازی‌های دستگاهی گذاشته‌ای. بعضی از این دستگاه‌ها حوادث سیاسی امروز ما را طوری پیش‌بینی کرده‌اند که واقعا خنده‌دار هستند.

مجموعه‌ی رادیو هابانا
کافی‌شاپی دنج که از سقف و دیوارهای آن انواع و اقسام اشیاء عجیب و مختلف آویزان هستند. آن عروسک نوزاد شکسته‌ی عجیب که در انیمیشن داستان اسباب‌بازی‌ها بود یادتان هست؟ بله، اشیائی از همین قبیل. هر بار که به آن‌جا می‌روم شیء جدیدی پیدا می‌کنم. محل مناسبی برای صرف نوشیدنی و گوش سپردن به نوای موسیقی است.

پل نورانی بِی
این چراغ‌های فوق‌العاده زیبا به تازگی به سانفرانسیسکو اضافه شده‌اند. شب‌ها از قدم زدن در کنار ساحل سیر نمی‌شوم، از کنار همه‌ی اسکله‌ها عبور می‌کنم تا بالاخره چراغ‌های بِی و امتداد آن‌ها تا اوکلند را به چشم ببینم.

موزه‌ی اکسپلوراتوریوم
این موزه، در واقع یک موزه‌ی فعال در زمینه‌های علمی، هنری و مشاهدات بشری است. یک فضای کاملاً تعاملی و پویا که حس کنجکاوی شما را ارضا نموده و باعث می‌شود چیزهایی را کشف کنید که تا کنون هیچ‌چیز راجع به آن‌ها نمی‌دانستید.

پل دروازه‌ی طلایی – مسیر دوچرخه سواری تا سائوسالیتو
خیلی اهل دوچرخه سواری نیستم، اما این مسیر واقعا شگفت‌انگیز است. شروع آن از پل دروازه طلایی سانفرانسیسکو است و انتهای آن به سائوسالیتو می‌رسد. سائوسالیتو منطقه‌ی ساحلی کوچکی است در شهر مارین که مملو است از کافه‌ها، فروشگاه‌ها و رستوران‌ها و محل بسیار مناسبی است برای استراحت، ورزش و الهام گرفتن.
 
سنگاپور
نینا جئومتریوا، مدیر گروه هنری اپلیکیشن‌های موبایل پاکتور، نقاط الهام‌بخش وطن خود را به ما نشان می‌دهد.

شهر برفی
در میان جزیره‌ی گرمسیری که تابستان تنها فصل آن است، پارک سرپوشیده‌ی برفی، همیشه پر از برف است. برای این که بیشتر در این شبیه‌سازی غرق شوم، عینک بازی سه‌بعدی خود را به همراه می‌برم و بازی را بر روی فصل زمستان تنظیم می‌کنم. از جایی که در این جزیره کسی به لباس گرم احتیاج ندارد، ژاکت‌ها در آن رایگان هستند.

سنگاپور شناور
من دکمه‌ی Puase زندگی واقعی را یافتم! به آن وانِ بی‌حسی می‌گویند. یک وان یک نفره پر از آب است که با ورود به آن تمام حس‌هایتان استراحت می‌کنند؛ نه چیزی می‌شنوید، نه لمس می‌کنید، نه بو و مزه را تجربه می‌کنید. با خود و صداهای درون سرتان تنها می‌شوید و هر وقت که دوست داشتید، به زندگی واقعی با حواس پنج‌گانه باز می‌گردید.

ان او ایکس، رستورانی در تاریکی
بازی جالبی در این رستوران انجام می‌شود و آن هم این است که تنها با یک بار چشیدن غذا باید با استفاده از قوه‌ی تخیل‌تان حدس بزنید تفاوت میان غذاها چیست. فکر می‌کنم یک بار ناگت اختاپوس را با هویج اشتباه گرفتم.

خیابان کولرهای پنجره‌ای
نمی‌دانم به زبان‌های دیگر آن را چه می‌نامند اما در سنگاپور به آن خیابان کولرهای پنجره‌ای می‌گویند. بله درست است، تمام دیوارهای این کوچه پوشیده است از صدها کولر و سیم و لوله. صدای همهمه‌ی کولرها چیزی شبیه صدایی است که از ارکسترهای یخی به گوش می‌خورد. گاهی به این کوچه می‌روم و هم نوا با صدای آن‌ها شروع به آواز خواندن می‌کنم.

جزیره‌ی پولایوبین، مسیر دوچرخه سواری
گاهی که هوای دوچرخه سواری در دل جنگلی سرسبز به سرم می‌زند، به پولایوبین می‌روم. البته هرگاه به آن جا می‌روم می‌دانم که روز بعدش کاملاً بی‌حرکت خواهم بود، زیرا پاهایم از خستگی زیاد دیگر یاری نخواهند کرد!
 
بروکلین
جولیا راثمن، تصویرگر ساکن بروکلین، از مکان‌های الهام‌بخش شهرش می‌گوید.

پارک پراسپکت
در همسایگی پارک اسلوپ، پارک پراسپکت قرار گرفته است. پارکی که در آن مسیر دوندگی، دوچرخه سواری، آمفی تئاتر روباز تابستانی مخصوص کنسرت‌ها، فروشگاه هفتگی محصولات کشاورزی، نوازندگان درام، میزهای پیک نیک، ساحل و آبشار، شما را به حیرت می‌آورند. من بیشتر اوقات خود را در این پارک سپری می‌کنم.

موزه‌ی بروکلین
این موزه محل نمایش آثار معاصر است، اما یک نمایشگاه دائمی از مجموعه‌ی آثار مصر باستان نیز در آن وجود دارد. آثار شاخص آن شامل یک اینستالیشن به نام میهانی شام و یک مجسمه‌ی آزادی واقع در پارکینگ بنا می‌باشد که هر دو متعلق به هنرمند معاصر، جودی شیکاگو هستند.

مجموعه‌ی اپلوود
این مجموعه شامل رستوران‌هایی با نوشیدنی‌های فوق‌العاده است که منوی آن‌ها هر فصل عوض می‌شود. املت سبزیجات آن بهترین است من و همیشه آن را به همراه بیسکوییت و سیب‌زمینی سرخ‌شده سفارش می‌دهم. دوستانم اما عاشق پنکیک‌هایش هستند.

تالدا
تالدا نام سرآشپزی است که مجموعه رستوران‌های آمریکایی- آسیایی تالدا به نام او نام‌گذاری شده است. منوی آن پر است از غذاهای متنوع و شگفت‌انگیز. با این که چنین گزینه‌ای در منو وجود ندارد اما می‌توانید دسر هالو هالو را سفارش دهید که از چای یخ زده و خورد شده، صدف و توت‌های خشک شده تشکیل شده است.

لباس‌فروشی بِرد
این لباس‌فروشی پر است از لباس‌های دست‌ساز محلی و آثار منحصر به فرد هنرمندان مختلف. همیشه محصولات آن بالاترین کیفیت را دارند و از پارچه‌های بی‌نظیری در آن‌ها استفاده شده است. همچنین بخش کوچکی را به فروش لوازم خانگی و جوراب‌های فانتزی اختصاص داده‌اند.
 
تامپره
دنیل استال، تصویرساز ساکن شهر تامپره شما را به گردشی در جنوب شهر خود دعوت می‌کند.

گالری راجاتیلا
یک گالری خصوصی است که بیشتر، آثار هنرمندان فنلاندی در آن به نمایش گذاشته می‌شود. غرفه‌ای برای عرضه‌ی کتاب‌ها، کاتالوگ‌ها و کتاب‌های کمیک محلی، در آن وجود دارد.

موزه‌ی لنین
تنها موزه‌ای است در دنیای غرب که به شخصیت ولادمیر لینیچ اختصاص داده شده، و واقع در بنایی است که لنین و استالین برای اولین‌بار با یکدیگر ملاقات کردند. در زمان ملاقات این دو، فنلاند هنوز بخشی از روسیه بود. طراحی ساختمان بسیار زیبا و دوست‌داشتنی است. کاناپه‌ای در این مجموعه نگهداری می‌شود، که لنین زمانی که به تامپره آمده بود، بر روی آن استراحت می‌کرد.
ولادمیر لینیچ اولیانوف، با نام مستعار لنین، یک شخصیت کمونیستی انقلابی، سیاسی و نظریه‌پرداز سیاسی روسی بود.

خوار‌و‌بار فروشی کِی مارکت
فروشگاه‌های ساده‌ی کِی مارکت در فنلاند هزاران شعبه دارد. اما یکی از آن‌ها در بنایی است که به یک کشتی فضایی هنری شبیه است (دست کم از سمت راست آن این طور دیده می‌شود). محل کار من دقیقاً گوشه‌ی این بنا بود. این گوشه برای من پر است از خاطرات عاشقانه!

پارک جنوبی
این محل نزدیک‌ترین جا به طبیعت، در درون شهر است. این پارک قرار است به یک منطقه‌ی مسکونی مجلل تبدیل شود. پس تا زمانی که هنوز یک مکان عمومی است، از آن بازدید نمایید و از برج دیده‌بانی پینیکین و دریاچه‌ی پوهایاروبی نیز دیدن کنید.

کافه‌ی برج دیده‌بانی پینیکین
یک کافه تریا در برج دیده‌بانی قرار دارد. خوراکی مخصوص آن موکینی است که نوعی دونات است که بر اساس قوانین فنلاندی، باید با قهوه صرف شود! از نیمه‌ی راه کوه‌پایه به بعد، رایحه‌ی دل‌انگیز موکینی به استقبال شما خواهد آمد.

 

 

ادامه دارد...

زمان انتشار: ۱۲:۸ ۱۳۹۵/۱۲/۱۴

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن

ندا احمدی

ممنون از این کار جالب، خیلی خوب بود نظرات تک تک این هنرمندان و اینکه سبک زندگیه هنرمندانشون رو خلاصه تعریف کردن، اینکه از چه چیزایی لذت میبرن و باعث ذوق هنریشون میشه خیلی جالب بود. با تشکر از شما که این مطلب رو گذاشتید .