امراله فرهادی؛ برگزاری نامنظم دوسالانه گرافیک، تاکنون مشکل‌ساز نبوده است


امراله فرهادی/ عکس: شهاب اشتری
امرالله فرهادی دبیر نهمین دوسالانه گرافیک ایران در گفتگو با فارس، درباره برگزاری دوسالانه‌های گرافیک در موعد مشخص گفت: ما به عنوان انجمنی که با مرکز هنرهای تجسمی در برپایی دوسالانه‌ گرافیک همکاری داریم، بارها به برگزاری دوسالانه جهانی گرافیک در موعد مشخص و به صورت مستمر تأکید کرده‌ایم، ولی متولی این برنامه‌ها در کشور دولت است و رأی ما در تدوین برنامه قطعی برای برگزاری دوسالانه در زمان مشخص که با تغییر مدیران دستخوش تغییرو تحول نشود، تعیین کننده نیست.
وی ادامه داد: از سوی دیگر با وجود انتقاد هنرمندان داخلی و خارجی به این بی‌نظمی‌ها، تاکنون این مسئله در برگزاری دوسالانه گرافیک اختلالی ایجاد نکرده است و هنرمندان خارجی همیشه به دعوت‌ ما پاسخ مثبت داده‌اند.
فرهادی همچنین تصریح کرد: به یمن ارتباط هنرمندان داخلی با هنرمندان معتبر خارجی، دوسالانه نهم گرافیک صاحب آثار ارزشمندی شده است و بسیار پربارتر برگزار خواهد شد.
وی همچنین درباره کیفیت آثار دومین دوسالانه پوستر جهان اسلام گفت: برخی از آثار دوسالانه جهان اسلام از کیفیت لازم برخوردار نیست که در این خصوص، انتقادهای بسیاری هم از سوی طراح گرافیک‌ها مطرح شده است ولی در برپایی نمایشگاه پوستر جهان اسلام،‌ بحث کمیت و حضور گسترده هنرمندان جهان اسلام از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و شاید در دوره‌های آینده برگزاری این دوسالانه‌، به بحث کیفیت هم به طور جدی‌تری پرداخته شود.
فرهادی یادآور شد: دوسالانه گرافیک ایران نیز در ابتدای راه به همین صورت بود و طی آن ابتدا روی راه‌اندازی و برپایی دوسالانه فکر ‌شد و به مرور زمان بحث کیفی آثار دوسالانه‌ها به طور جدی‌تری مطرح شد.
دبیر دوسالانه نهم گرافیک ایران با تأکید بر این که همزمانی دو بی‌ینال پوستر جهان اسلام و گرافیک ایران هیچ تأثیر منفی بر یکدیگر ندارند، گفت: برپایی هرچه بیشتر این گونه نمایشگاه‌ها بر رواج و رونق گرافیک ایران می‌افزاید و از ارزش آنها کاسته نخواهد شد که البته باید بحث کیفیت را هم مورد توجه قرار داد.
وی با اشاره به نگاه متفاوت این دو بی‌ینال گفت: دوسالانه پوستر جهان اسلام با تأکید بر مسائل جهان اسلام و بر اساس ایدئولوژی حاکم بر آن حرکت می‌کند ولی نمایشگاه گرافیک به شکل عام‌تری برگزار می‌شود بنابراین دو نگاه متفاوت از هم دارند.

زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن