ده کاری که افراد خلاق متفاوت از دیگران انجام می‌دهند (۱)


ترجمه: سمن نورخلج

«لوکوربوزیه‌ معماریست که به خوبی نشان می‌دهد ذهن‌های خلاق چگونه عمل می‌کنند.»

او از داشتن یک روز کاری معمولی اجتناب می‌کند.در عوض آن را مطابق میل خودش برنامه‌ریزی میکند.صبح‌‌ها به تنهایی روی ایده‌ها،طراحی‌ها و تفکراتش کار می‌کند و سپس بعدازظهر آن‌ها را با تیمی متشکل از افراد و نقشه‌کشان بامهارت به اشتراک می‌گذارد.

طی سال‌ها تجربه او دریافته است که با این روش بهترین طراحی‌هایش را ارائه داده است و بد به‌ حال کسی که سر راهش قرار بگیرد.به‌ عنوان مثال اگر یک دقیقه به قرارملاقات بعدازظهرتان دیر برسید،به شدت مواخذه می‌شوید.او غروب‌ به خانه می‌رود تا به تمدد اعصاب بپردازد یا این زمان را با خانواده و دوستانش بگذراند.
لوکوربوزیه می‌داند چگونه جواب می‌گیرد و بسیاری از صفاتی که در افراد بسیار خلاق دیده‌ می‌شود را داراست.او تصمیم گرفت زندگی‌اش را در محیطی خلاقانه بگذراند تا بتواند بهترین نتیجه را به دست آورد.ضمنا دریافت که این امر به تنهایی ممکن نیست و تفکر،استراحت و تفریح درست به اندازه‌ی کار کردن در خلاقیت او تاثیر دارند.
آن‌ها خودشان را می‌شناسند.
اگر می‌خواهید آدم خلاقی شوید باید توانایی شناخت خود،کارتان و مهم‌تر از همه اشتباهاتتان را داشته باشید.

یک.آن‌ها روندی شخصی می‌سازند و آن را دنبال می‌کنند.

یک روز کاری (از ساعت ۸ صبح تا ۴ بعدازظهر) تعیین شده است تا کارمندان کاری مشخص را در زمانی مشخص انجام دهند. امروزه با وجود امکانات ارتباطی از راه دور، اقتصاد جهانی و ارتباطات مدرن، این امر اهمیت گذشته را ندارد. بنابراین لزوما دلیلی برای کار کردن کارمندان در یک مکان وجود ندارد.
خلاق‌ترین افراد تقریبا هیچ‌وقت به یک روز کاری ساده قناعت نمی‌کنند.همانطور که دیدیم کارکردن در ساعت‌های اولیه‌ی روز بین این افراد امر ثابتی است.امانوئل کانت هرروز ۵ صبح بیدار می‌شد.اکثر نویسنده‌ها اعتقاد دارند سپیده‌دم و زمانی که ذهن بیدار می‌شود برای نوشتن ایده‌آل است.

اخیرا کارکردن در ساعت‌های پایانی روز،به خصوص میان افراد خلاق صنعت طراحی و توسعه‌دهندگان رواج پیدا کرده است.اما در اصل انتخاب به خودتان برمیگردد که صبح زود را انتخاب کنید یا آخر شب را.آنچه اهمیت دارد آن است که بتوانید یک روند مشخص پیدا کنید تا بیشترین استفاده را از توانایی‌هایتان ببرید.

البته پیشنهاد می‌کنم خود را از پا درنیاورید.در طول تاریخ همواره خلاق‌ترین افراد دریافته‌اند که استراحت و تفریح برای ذهن و عملکردشان اهمیت دارد.
متاسفانه به نظر می‌رسد زندگی مدرن برای کسانی که زندگی ماشینی دارند اهمیت بیشتری قائل است.ما کسانی را میپرستیم که ساعات بسیاری کار می‌کنند و تمام تمرکز زندگیشان را بر آن می‌گذارند.این افراد اگرچه به سرعت موفق می‌شوند اما با گذر زمان از پا خواهند افتاد.
ذهن و بدن شما نیاز به زمانی برای استراحت و آرامش دارد تا بهترین ایده‌هایش را نشان دهد.این امر به سادگی ایجاد یک روند مشخص و قرارگرفتن در چهارچوب آن است.ذهن روزانه به زمان مشخصی برای تجدید نیرو نیز نیاز دارد.به همین علت مدیتیشن در جامعه‌ی خلاقان بسیار شایع است.استینگ،دیوید لینچ و هیو جکمن همگی دقایق کوتاهی از روز را به مراقبه می‌پرداختند.این‌گونه تفکر عمیق قابلیت خلاقانه فکر‌کردن ذهن را افزایش می‌دهد.

زمانی که تمام این موارد را انجام دهید،مغزتان را به بهترین نقطه‌اش می‌رسانید.یکی دیگر از ویژگی‌های اینگونه افراد آن است که به سادگی در کارشان غرق می‌شوند و می‌گذارند تا با جریان آن برده‌شوند.رسیدن به این نقطه و از بین بردن حواس‌پرتی‌های بیرونی موفقیت را به همراه دارد.البته فهمیدن اینکه چه چیز‌هایی برای شما بهتر جواب می‌دهد نیازمند زمان و تجربه است.اما زمانی که آن را دریابید،ناگهان متوجه می‌شوید روز‌های زیادی گذشته و شما به آرامی پیشرفت خوبی داشته‌اید.

ادامه دارد...
زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن