دیدگاه انجمن صنفی طراحان گرافیک پیرامون اتفاقات اخیر



این یادداشت پیش از این در وب سایت انجمن منتشر شده است



در پی مسائل پیش آمده پیرامون دوسالانه گرافیک و انعکاس اخبار و نظرات گوناگون، به ویژه طرح برخی موضوع ها، لازم می دانیم مواردی را به عنوان دیدگاه رسمی انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران به اطلاع اعضای محترم برسانیم.


الف. پیشاپیش انجمن اعلام می دارد مایل نیست در مسائل حاشیه ای و غیرصنفی که در نهایت به نفع اعضا نخواهد بود، وارد شود،به همین لحاظ تا کنون سعی داشته که از اینگونه مناقشات پرهیز کند.
ب. بعد از برگزاری موفق دوسالانه نهم برای برنامه ریزی و سیاست گذاری دهمین دوسالانه گرافیک معاصر و دوسالانه  جهانی پوستر تهران، با تشکیل جلسات متعدد و مکاتبه با مراکز ذیربط به ویژه مرکز و موسسه توسعه هنرهای تجسمی، به این باور رسیدیم که امکان همراهی و همکاری با سیاست ها و روند کاری شورای برگزاری جدید برای انجمن وجود ندارد.
بدیهی است انجمن مدافع منافع صنفی طراحان گرافیک ایران است و سیاست ها و برنامه های هر دوسالانه را نیز در راستای همین موضوع بر حسب وظیفه صنفی تدوین و اجرا می نماید.
ج. شورا ها و هیئت های برگزاری دو سالانه ها در دوره های مختلف به نمایندگی هیئت مدیره انجمن با همکاری بیش از سیصد نفر از همکاران تشکیل شده و ضمن عقد قرارداد با موسسه توسعه هنرهای تجسمی، فعالیت خود را آغاز و به پایان می رسانید.
به همین لحاظ سرفصل تمام هزینه های پیش بینی شده در قراردادها گنجانده شده است. اما با وجود آن و به دلیل عدم پرداخت بخش های مهمی از قراردادها توسط موسسه، مانندبخشی از هزینه های برگزاری نمایشگاه ها، کاتالوگ ها ، آگهی ها، ویژه نامه هاو ... هیئت مدیره و هیئت برگزاری به ناچار  برای انجام امور، به جذب کمک های مالی از منابع دیگر اقدام نموده است.
د. تاکنون هیچ یک از همکاران در این شوراها و هیئت های اجرایی در برابر زحماتی که انجام داده اند  هیچ مبلغی را به هر عنوان دریافت ننموده اند. و کلیه اسناد مالی دوسالانه ها با تایید بازرس های انجمن و حسابداری مرکز و موسسه توسعه ی هنر های تجسمی و معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رسیده در دبیرخانه انجمن و موسسه توسعه هنرهای تجسمی برای هر نوع بررسی قانونی موجود است.

انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران به عنوان تنها نهاد صنفی و قانونی این حرفه ، ضمن انتقاد از شیوه های نادرست و غیرصنفی طرح برخی مسائل، در شرایط کنونی انتظار دارد تمامی افراد مرتبط ضمن همراهی با این نهاد صنفی که مأوا و خانه اصلی طراحان گرافیک ایران است، به مصلحت ها و منافع دراز مدت و جمعی طراحان اندیشیده و با طرح حاشیه ها و موضوعات فاقد اعتبار، به این جامعه صنفی ارزشمند لطمه وارد نیاورند.


هیئت مدیره انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران

مهرماه  1388
زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن