Cyan (معرفی میهمانان دوسالانه نهم)



مانی نیلچیان/ نوشین رستمی


گروه هنری "سایان" توسط "دانیلا هاوفه"(2) و "دتیف فیه دلر"(3) به سال 1992 در برلین تشکیل شد. این گروه هنری،از بدو تأسیس عهده دار پروژه های متعددی از جمله طراحی کتاب، مجلات، طراحی گرافیک برای فیلم و طراحی مالتی مدیا، برای موسسات فرهنگی گوناگون بوده است.

از مشتریان این گروه هنری می توان به اپرای برلین، رادیو "برلین آزاد"(4)، بنیاد "باهاوس"(5) در شهر "دساو"(6)، آکادمی هنر برلین(7) و گالری ها و انتشاراتی های متعدد و از پروژه های متأخرشان، می توان به طراحی غرفه آلمان در نمایشگاه معماری ونیز 2004 اشاره کرد.
پوسترهای "سایان" به کلکسیون های بزرگ و معتبر دنیا همچون "موزه هنرهای مدرن نیویورک"(8)، موزه پوستر "Lower Rhineland" و موزه هنر و صنایع دستی هامبورگ  راه یافته است.
آنچه در آثار گرافیک "سایان" به چشم می خورد، استقلال است. استقلال در شیوه تفکر گرافیک و شالوده نهادن گرافیکی شخصی و منحصر به فرد. گرافیکی که از حیطه کلیشه و روتین فراتر می رود و رویکردی آشکارا رادیکال دارد. تلاش های "سایان" در حیطه تجسمی، از نوعی ریسک پذیری و برخوردی دیگرگون با تصویر، ابژه و لی آوت خبر می دهد. برخوردی که به نظام زیبایی شناسی نوین و فردی این گروه هنری می انجامد.
"هاوفه" و "فیه دلر"، هر دو استاد دانشگاه هنر لایپ زیگ(9) و عضو رسمی AGI (10)هستند.






1Cyan
2.Daniela Haufe
3.Detief Fiedler
4.Radio Free Berlin
5.Bauhaus
6.Dessau
7.Berlin Academy of Arts
8. MOMA – New York
9.Leipzig
10. Alliane Graphique Internationale

زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن