فریدر گریندلر


گروه ترجمه: غزال باباجانی


فریدر گریندلر(1) در سال 1941 در برلین بدنیا آمد. او تحصیلات خود را در شهر کسل(2) آلمان به اتمام رساند و در سال 1964 به عنوان مدیر هنری بخش فیلم و انیمیشن در یک شبکه تلویزیونی آلمانی در اشتوتگارت آغاز به کار کرد.
در طول این زمان، او نه تنها خود را مشغول طراحی پوسترهای تئاترها و نمایشگاهها و روی جلد کتابها و صفحات موسیقی کرده بود، بلکه موفق به طراحی و ساخت بیش از 40 لوگو و تیزر برای فیلمهای مختلف شد.
گریندلر از سال 1976 به عضویت اتحادیه بین المللی طراحان گرافیک(3) درآمد و در سال 1979 به عنوان استاد طراحی ارتباطات در دانشگاه اف-ها ولزبورگ(4) منصوب شد.
او از آن زمان تا کنون موفق به دریافت جوائز متعددی شده، که از آن جمله می توان به جایزه بزرگ دوسالانه طراحی گرافیک لاهتی، مدال طلای دوسالانه ورشو (1981) ، مدال نقره موزه پوستر آلمانی اسن(1973)، جایزه برنز هانری تولوز- لوترک(1983)، جایزه مریت، جایزه صد پوستر برتر برلین (2001) و سه سالانه پوستر اسن (1993-1980)، جایزه جوزف بیندر، جایزه مسابقه بین المللی پوستر تئاتر کیل-آلمان و جایزه بزرگ چهارمین بینال پوستر لاهتی-فنلاند اشاره کرد. آثار او تا کنون در بسیاری از کشورهای جهان از جمله لهستان ، فنلاند ، ایالات متحده امریکا، جمهوری چک، فرانسه و آلمان به نمایش درآمده است.
بسیاری از منتقدان گریندلر را استاد مسلم استفاده از عکاسی در طراحی گرافیک می دانند.








Frieder Grindler -1
Kassel -2
AGI, Alliance Graphique Internationale -3
FH-Würzburg -4
زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن