آنته لنز (معرفی میهمانان دوسالانه نهم)



مانی نیلچیان/ نوشین رستمی



پس از اتمام دوره ارتباط تصویری در شهر مونیخ، "لنز" در 1990 به پاریس نقل مکان می کند. نقل مکانی که آغاز همکاری وی را با "آلکس جردن"(2) و گروه "گراپوس"(3) رقم می زند. وی در ادامه فعالیت خود، مشترکا گروه هنری "ما با هم کار می کنیم"(4) را تأسیس می کند. به سال 1993، "لنز"، آتلیه شخصی خود را به نام "آتلیه آنته لنز" پایه گذاری می کند. یکی از اولین سفارش کارهای وی، مجموعه پوستر ایست برای شهر "Blanc – Mensil". مجموعه پوستری که بعدها به در نمایشگاه "دیدگاه ها، 10 آتلیه طراحی جوان فرانسه"(5) در پاریس، شومون(6) و بسیاری از شهرهای دیگر اروپا به نمایش گذاشته می شود. از مشتریان سرشناس وی می توان به وزارت امور خارجه فرانسه و شهرداری "شومون" (پروژه طراحی هویت سازمانی شهر) اشاره کرد.
بین سال های 1998 تا 2001، وی مسئولیت ارتباط تصویری مجموعه "Theatre de Rungis" را عهده دار می شود و مجموعه هویت سازمانی که برای این تئاتر طراحی می کند، مدال طلای بخش طراحی هویت سازمانی بی ینال 2002 گرافیک "برنو"(7)و دیپلم افتخار بی ینال 2003 گرافیک "لاتی"(8) فنلاند را به خود اختصاص می دهد. "لنز" از سال 2000 با رادیو فرانسه و از 2001 همراه "وینسنت پروتت" با "Theatre d’angouleme" همکاری دارد. از مشتریان کنونی وی می توان به شهرداری پاریس، وزارت فرهنگ و ارتباطات فرانسه، موزه پست فرانسه، هتل "لیترر"(9) ناپل، فستیوال "Paris quartier d'ete"، موزه "Suedtiroler Landesmuseen"، شبکه های تلویزیونی "Arte" ، "TV5" ، "Kanalart" و "editions 23" اشاره کرد.
"لنز" تا کنون در مسابقات و نمایشگاه های متعددی شرکت جسته که در میان آنها به نام هایی چون "مرکز هنری ژرژ پمپیدو"(10)، "کتابخانه ملی فرانسه"، "موزه هنرهای مدرن سان فرانسیسکو"(11)، "بی ینال مکزیک"، "ورشو"، "برنو"، "لاتی"، "فستیوال شومون"، "اشیرول"(12) ،"100 پوستر منتخب برلین"(13) بر می خوریم.
"آنته لنز" از 1999 عضو رسمی (13)AGI است.







 1Anette Lenz
2- Alex Jordan
3- Grapus
4- Nous Travaillons Ensemble
5- Approaches, 10 young design studios in France
6- Chaumont
7- Brno
8- Lahti
9- Hotel Litteraire
10- 1Centre Georges Pompidou
11-  SFMOMA
12-  Echirolles
13- 100 beste Plakate Berlin



زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن