گفتگوی کوتاه باشگاه خبرنگاران جوان با کوروش پارسانژاد و مجید عباسی


مجید عباسی، طراح گرافیک و از اعضای هیأت انتخاب نهمین دو سالانه گرافیک معاصر ایران در بخش بین الملل، در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: آثار رسیده به نهمین دو سالانه بین المللی گرافیک معاصر ایران از 39 کشور بوده و این امر نشان دهنده اعتبار این دو سالانه در سطح جهانی است.
وی ادامه داد: بیشترین آثار از کشورهایی نظیر فرانسه، سویس، ژاپن ارسال شده که دارای طراح گرافیک های برجسته ای هستند.
وی درباره انتخاب آثار رسیده گفت: آثار با توجه به کیفیت و تکنیک و بدون هیچ گونه رابطه و یا گروه گرایی انتخاب شده اند.
وی به تأخیر برگزاری نهمین دو سالانه بین المللی گرافیک نیز اشاره کرد و گفت: از دلایل اصلی تأخیر بیش از یک سال در برگزاری این دو سالانه، کمبود بودجه و نبود هماهنگی لازم از سوی متولیان هنری بوده است.
وی ادامه داد: تأخیر در برگزاری دو سالانه ها به ویژه دو سالانه های بین المللی باعث تنزل اعتبار این دو سالانه ها در سطح جهان خواهد شد.
کوروش پارسانژاد از اعضای هیأت انتخاب در بخش ملی دو سالانه گرافیک به خبرنگار ما گفت: آثار رسیده در بخش های مختلف به نهمین دو سالانه بین المللی گرافیک دارای ویژگی های خاصی بود.
وی به یکی از بخش های مهم در این دو سالانه اشاره کرد و افزود: یکی از مهمترین بخش ها در هنر گرافیک و نیز دو سالانه گرافیک بخش صحنه آرایی است که متأسفانه آثار چندان مطلوبی به رغم اهمیتی که داشت، توسط هنرمندان ارائه نشده است.
وی تصریح کرد: از جمله مهم ترین معیارها برای انتخاب آثار برای شرکت در نمایشگاه می توان به ایده و اجرای بدون عیب و بیان این حرفه به صورت جذاب و نیز نوآوری اشاره کرد.
وی تأکید کرد: دو سالانه به عنوان مهمترین رویداد فرهنگی و هنری در هر کشور محسوب می شود و به ایجاد انگیزه برای هنرمندان به منظور ارائه اثری بهتر و ارتقاء سواد بصری آنان منجر می شود.

زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن