تا تو صد شوی . . .


آریا کسایی


پوستر انتشار یکصدمین شماره تندیس/ اثر: آریا کسایی
انتشار صدمین شماره دو هفته نامه تندیس اتفاق مهمی است .

نه به لحاظ آمار شمارگان منتشر شده ، بلکه به دلیل شرایط فرهنگی و اجتماعی که تندیس در آن متولد شدو پا گرفت و به شماره صد رسید .
تندیس ویزگی های با ارزشی داردکه حفظ این ویزگی ها مراقبت و ملاحظه ای مستمر می طلبد.
- تندیس مستقل است و این عدم وابستگی  به نهادهای دولتی و سازمان های موازی دولت با ارزش است .
  این استقلال موجب گردیده تا دیدگاه ها و باورهای نویسندگانش با کمترین جرح و تعدیل و جهت گیری   سفارشی ، منتقل گردد .
- تندیس فضای نقد را در حوزه هنرهای تجسمی توسعه داده  و ظرفیت کاسه صبر شهروندان این حوزه  را بالاتر برده است .
- تندیس در این سالها، نویسندگانی را پرورش داده و همواره فضای مناسبی برای آزمون و خطای شان  بوده است .
- تندیس ، تاکنون نقش مهمی در آشنایی جامعه هنری ایران با هنرمندان داخلی و خارجی بر عهده  داشته است .
- تندیس به دورافتاده ترین شهرستان های ما می رود ، خوانده می شود و تاثیر می گذارد و اصلی ترین  پل ارتباطی با هنر معاصر ایران و جهان به شمار می آید .
و . . .
در صفحات گرافیک تندیس هنرمندان فراوانی به همراه آثارشان معرفی گردیده اند . گزارش نمایشگاه ها ،گفتگو با طراحان داخلی و خارجی ، یادداشت ها ، نقد آثار و تحلیل رویدادهای گرافیک به شکلی مختصرو مستمر در تندیس حضور داشته است .
انتشار صدمین شماره بهانه مناسبی است برای تندیس تا خود را نقد کند . تا از روزمره گی ، یکنواختی و تکرار جلوگیری کند . تندیس در ابتدا می بایست روی پای خودش می ایستاد که ایستاد . حالا که جای پای خود  را محکم کرده باید حرفه ای تر شود . مانند مخاطبانش .

" چه ها که نکشیدند " مروری بر نمایشگاه گروه چارگوش/  آریا کسایی
روی جلد تندیس/  تصویرسازی  اثر الخاندرو ماگایا نس
" لهستان هنوز حاصل می دهد " مروری بر آثار میشل باتوری/ آریا کسایی " رضا عابدینی و پیکره هایش " – ایمان راد


زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن