دوسالانه گرافیک ایران درجه یک نیست


رضا عابدینی درگفت وگو با فارس درباره دوسالانه‌های گرافیک و پوستر جهان اسلام گفت: بهتر است برگزاری دو بی‌ینال گرافیک ایران و پوستر جهان اسلام از هم فاصله داشته باشند چرا که اگر چند اتفاق گرافیکی در طول سال داشته باشیم بهتر از برگزاری دو بی‌ینال در یک زمان است.
وی افزود: در بسیاری از کشورهای دنیا چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد و بی‌ینال‌های متعددی برگزار می‌شود. ضمن این که هدف از برگزاری پوستر جهان اسلام متفاوت از بی‌ینال گرافیک ایران است.
عابدینی گفت: اگر چه در دوسالانه پوستر جهان اسلام دقت می‌شود که کیفیت آثار خوب باشند ولی هدف اصلی این دوسالانه گرد آوردن هنرمندانی است که طبق اهداف این دوسالانه آثاری را فرستاده‌اند بنابراین با اغماض و چشم‌پوشی آثار بیشتری در دوسالانه پذیرفته می‌شود. دوسالانه پوستر جهان اسلام مطلقاً به گرافیک فکر نمی‌کند، بنابراین در پذیرفتن آثار مثل دوسالانه گرافیک ایران سخت‌گیری نمی‌شود.
عابدینی همچنین درباره عنوان دوسالانه گرافیک ایران گفت: خیلی موافق این تغییر نام نیستم. حدود 6 بی‌ینال ملی برگزار کردیم و طی ساعت‌ها جلسه، حرف‌های زیادی گفته شد و درنهایت این بی‌ینال عنوان پوستر گرفت و باز دوباره ساعت‌ها جلسه برگزار شد و عنوان این ‌بی‌ینال به گرافیک تبدیل شد که دلیل این تغییرات را نمی دانم.
این طراح گرافیک که در ترکیب هیئت انتخاب آثار نهمین دوسانه گرافیک ایران نیز حضور دارد در ادامه درباره زمان برپایی دوسالانه‌ها در موعد مشخص گفت: دوسالانه گرافیک ایران جهانی است ولی درجه یک نیست که همیشه در زمان مشخصی از سال برگزار شود.
وی همچنین تصریح کرد: یکی از دلایل بروز مشکلات در برگزاری دوسالانه‌ها این است که تمام کارهای دوسالانه‌ها به عهده هنرمندان گذاشته شده است که اگر این امور به دست مدیران کاربلد و آشنا به حوزه هنر سپرده شود موفق‌تر خواهد بود.

زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن