دوسالانه گرافیک می‌تواند به رویداد بسیار بزرگ‌تر و مهم‌تری تبدیل شود


مصطفی اسداللهی در گفت وگو با فارس درباره برپایی دوسالانه‌های گرافیک ایران و پوستر جهان اسلام گفت: برگزاری این دو بی‌ینال در فاصله زمانی کوتاه از هم، بازدهی خوبی ندارد و نمایشگاه پوستر جهان اسلام می‌تواند به عنوان یکی از بخش‌های دوسالانه گرافیک معاصر ایران مطرح شود.
وی با اشاره به مشکلات تغییر مدیریت‌ها در ایران گفت: متأسفانه به دلیل تغییر مدیریت‌های پیاپی درکشور نمی‌توانیم یک تقویم ثابت برای این گونه نمایشگاه‌ها داشته باشیم چون با آمدن هر مدیر جدید تمامی برنامه‌ریزی‌های مدیریت قبلی دستخوش تغییر و تحول می‌شود.
اسداللهی ادامه داد: در برگزاری دوسالانه گرافیک معاصر ایران تلاش‌های بسیاری صورت گرفت که در زمان مشخص خود برگزار شود. ولی به دلیل تغییر مدیریت‌ها، این دوسالانه در زمان تعیین شده خود برگزار نشد و به بهار امسال موکول شد که در کنار دوسالانه پوستر دیگری به نام جهان اسلام قرار گرفت.
اسداللهی عضو هیئت انتخاب آثار دوسالانه گرافیک ایران همچنین گفت: در زمان انتخاب آثار برای دوسالانه گرافیک ایران به برخی آثار برخوردیم که برای هر دو بی‌ینال فرستاده شده بود و این یکی از مشکلات برپایی دو بینال گرافیک به طور همزمان است.
وی در ادامه درباره سطح کیفی آثار ارسالی به دوسالانه گرافیک تاکید کرد: به آثار ضعیف و قوی اعتقادی ندارم چون امسال حتی در میان آثار استادان بزرگ گرافیک دنیا که به دوسالانه ارسال شده بود اثر قابل توجهی دیده نشد.
این طراح گرافیک تصریح کرد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که این دوسالانه‌ها در شرایط مناسب و به طور منظم در زمان مقرر با برنامه‌ریزی دقیق برگزار شوند.
مصطفی اسداللهی در خاتمه یادآور شد: پوستر‌های جهان اسلام می‌تواند در بخش بین‌الملل دوسالانه گرافیک معاصر ایران گنجانده شود که در این صورت، برگزاری دوسالانه گرافیک معاصر ایران تبدیل به رویدادی بزرگ و مهم خواهد شد و آثار تکراری نیز به دوسالانه ارسال نخواهد شد.

زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن