۴ طراح؛ پوستر های دوسالانه گرافیک را طراحی می‌کنند


در پی برپایی نشست شورای سیاست‌گذاری برپایی نهمین دوسالانه گرافیک ایران، پوسترهای دوسالانه انتخاب و تصمیم‌گیری درباره حضور داوران، میهمان‌های خارجی و مراحل نهایی شیوه برپایی دوسالانه به سرانجام رسید.
امرالله فرهادی - دبیر دوسالانه نهم گرافیک ایران - با اعلام این خبر به خبرنگار  ایسنا، گفت: پوسترهای دور جاری دوسالانه در سه بخش ملی، بین‌المللی و جنبی انتخاب شده‌اند.
او گفت: اسفند ماه سال گذشته از 15 هنرمند طراح جوان و میان‌سال دعوت شده بود که طرح و اتود مورد نظرشان را برای دوسالانه بفرستند. همزمان نیز از برخی استادان اسم و رسم‌دار این حرفه دعوت شد.
دبیر نهمین دوسالانه گرافیک ایران افزود: فرشید مثقالی، قباد شیوا، مصطفی گودرزی و مصطفی اسداللهی از جمله این دعوت شدگان بوده‌اند که از میان اتودهای ایشان یکی از پوسترهای فرشید مثقالی برای بخش اصلی دوسالانه گرافیک ایران، دو پوستر از مصطفی اسداللهی و قباد شیوا برای بخش بین‌الملل انتخاب شده است.
فرهادی همچنین خبر داد: پوستر بخش جنبی دوسالانه نیز که با سه مضمون میراث فرهنگی، گفت‌وگو و ترافیک تدارک دیده شده است، توسط حسن موسی‌زاده اجرا می‌شود.
او گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته با موزه‌ی هنرهای معاصر تهران، یان رایلیش - رییس دوسالانه جهانی و معتبر برنو از جمهوری چک، ششم اردیبهشت ماه جاری برای داوری آثار یک هفته به تهران خواهد آمد.
بنا بر اعلام دبیر دوسالانه‌ی نهم، روزهای هفت، هشت و نهم اردیبهشت‌ ماه جاری، انتخاب ‌آثار رسیده توسط یان رایلیش، قباد شیوا، مصطفی اسداللهی، حسین خسروجردی، رضا عابدینی، مجید عباسی و ساعد مشکی به سرانجام خواهند رسید.
سخنگوی انجمن طراحان گرافیک ایران گفت: تا روز گذشته، 256 اثر از 95 هنرمند 36 کشور دنیا به دبیرخانه دوسالانه رسیده است و پیش‌بینی می‌شود این آمار تا پایان مهلت ارسال آثار، پایان هفته جاری، به 500 اثر برسد.
وی از حضور کسانی چون آنتون بکه از هلند، وانگ ژو از چین، شین ماتسوناکا از ژاپن، صادق‌ قره‌مصطفی و دخترش از ترکیه، رالف شقای فگل از سوییس، لئوناردو سونلی از ایتالیا، لوریس سرکف از روسیه، نیکلاس تروکسلر از سوییس و ...، در میان شرکت کنندگان دوره جاری خبر داد.

فرهادی اذعان داشت شرکت کنندگان ایرانی دوسالانه‌ها عموما در روزهای پایانی آثارشان را به دبیرخانه می‌رسانند، بنابراین درحال حاضر نمی‌توان آمار دقیقی از میزان حضور طراح گرافیک‌های ایرانی در دوسالانه‌ی نهم ارایه کرد.
دوسالانه نهم گرافیک ایران 27 خرداد ماه سال جاری در مجموعه‌ی صبای فرهنگستان هنر توسط دفتر امور هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد با همکاری انجمن صنفی طراحان گرافیک و فرهنگستان هنر، برگزار می‌شود.
زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن