نخستین جلسه مطبوعاتی نهمین دوسالانه برگزار شد


مرتضی ممیز/ عکس: وبسایت پوستر پیج
جایزه بزرگ مرتضی ممیز به یک هنرمند در بخش ملی تعلق خواهد گرفت
عکس: وبسایت پوستر پیج
در این جلسه که با حضور تعدادی از خبرنگاران رسانه های مختلف برگزار شد، امراله فرهادی به همراه مسعود سپهر و مجید عباسی به تشریح اتفاقات صورت گرفته تا این مرحله و برنامه های آتی دوسالانه نهم پرداختند.
در ابتدای این جلسه امراله فرهادی با اشاره به آغاز تبلیغات در این زمینه گفت: تا کنون در برخی نشریات نیز این خبر درج و اعلام گردیده است.
وی با اشاره به چاپی بودن آثار شرکت کننده در بخشهای مختلف،  به این نکته اشاره کرد که به دلیل اینکه در حوزه ی پوستر ممکن است خیلی از طراحان اثر چاپ شده نداشته باشند، به همین دلیل بخش جنبی را به این فراخوان اضافه کردیم.
وی در ادامه گفت: انتظار داریم تا در این دوسالانه بیش از 40 کشور شرکت نمایند.
وی همچنین در رابطه با داوران بخش بین الملل افزود: ما تصمیم داشتیم یک داور ایرانی در ترکیب داوران بین المللی داشته باشیم، اما پس از بررسی های بیشتر تصمیم بر آن شد که در این ترکیب 3 طراح ایرانی حضور داشته باشند که بدین ترتیب مجموع داوران این بخش به 7 نفر خواهد رسید و سه ایرانی حاضر شیوا، حقیقی و احصایی خواهند بود.
وی همچنین در رابطه با حذف بخش طراحی حروف در این فراخوان گفت: با توجه به اینکه احساس کردیم در این بخش شاید آثار زیادی به دستمان نرسد تصمیم به حذف آن گرفتیم و در عوض، سخنرانی ها و همایشهایی در این زمینه برگزار خواهیم کرد تا شاید بتوانیم در دوسالانه های بعدی شاهد آثار ارزشمندی در این زمینه باشیم.
وی همچنین در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران درباره ی پوستر دوسالانه،  با اشاره به انتخاب علیرضا مصطفی زاده در مرحله قبلی که به سراجام نرسید گفت: در این دوره تصمیم گرفتیم از طراحان متعددی درخواست کنیم و قرار است که تا 10 اسفند ماه اتود های خود را ارائه دهند.
همچنین فرهادی در باره ی چگونگی انتخاب این افراد گفت: این افراد را شورا انتخاب کرده و در ضمن فرصت به مسابقه گذاشتن این پوستر ها هم نبوده است، همچنین  در صورتی که اسپانسر مورد نظر پیدا شود کاتالوگی هم به چاپ خواهد رسید و تا 27 خرداد ماه در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.
وی در جواب سوالی دیگر در باره ی جایزه ویژه ممیزگفت: آقای ایمانی، معاونت ارشاد در روز تشییع ممیز اعلام کرد که از این پس در هر دوسالانه یک جایزه به نام وی ارائه خواهند کرد و این اتفاق در این دوسالانه خواهد افتاد ولی این جایزه به یک نفر در بخش ملی داده خواهد شد.
او همچنین اعلام کرد: بودجه‌ی این دوسالانه بیش از 300 میلیون تومان پیش‌بینی شد ه است.
مجید عباسی نیز در این جلسه به تشریح رایزنی ها با داوران خارجی پرداخت و گفت: این داوران از لیست اولیه که حدود 35 نفر بوده انتخاب شده اند و تا کنون حضور 3 داور از 4 داور بین المللی یعنی "وانگ ژو" از چین، "امرسنان" از ترکیه و "ورنر یکر" از سوییس قطعی شده و "دانیلا هاوفه" یکی دیگر از داوران این بخش نیز تا 2 روز دیگر به ما پاسخ خواهد داد.
مسعود سپهر نیز در این جلسه به تشریح سمینارها و همایشهایی که قرار است برگزار شود پرداخت و گفت:  ما در این دوره سعی می کنیم با هنرمندان خارجی دعوت ‌شده صحبت کنیم و خواسته هایمان را در باره ی موضوعات سخنرانی ها مطرح کنیم تا این سخنرانی ها به معرفی شخص هنرمند ختم نگردد.
امراله فرهادی نیز در زمینه مشکلات قبلی انجمن در برگزاری و رفع ابهامات پیش آمده گفت: قرار بود این دوسالانه در مهر ماه برگزار شود که به دلایلی نشد و انجمن از این اتفاق دور شد.
اما خوب آقای صادقی ترجیح دادند که این کار حتمن با همکاری انجمن صورت بگیرد و بالاخره با حضور غیر منتظره ایشان در دفتر انجمن این اتفاق افتاد و به توافقات خوبی دست یافتیم و در حال حاضر مشکل خاصی نیست.
همچنین در پایان این جلسه امراله فرهادی به برنامه ها ی جنبی از قبیل نمایشگاه برگزیده آثار بریرانی و ممیز اشاره کرد و گفت از هز یک از اعضای هیئت داوران نیز بین 15 تا 20 اثر به نمایش در خواهد آمد و ما انتظار داریم حدود 2000 اثر را در مجموع به نمایش بگذاریم.

زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن