ده طرح هوشمندانه روز ولنتاین

مترجم: مینا حسینی

و بلاخره روز ولنتاین! عده‌ای از مردم دوستش دارند و عده دیگر با آن مخالفند، اما در کل روز ولنتاین یکی از پرطرفدارترین جشن‌ها در سراسر جهان است.
نزدیک‌شدن یکی از جذاب‌ترین جشن‌های دنیا، فرصت خوبی برای گردآوری ایده‌ها و به نمایش گذاشتن مجموعه‌ای از بهترین تبلیغات آنلاین روز ولنتاین در سراسر دنیاست.
در اینجا به تعدادی از این تبلیغات در روز ولنتاین می‌پردازیم.

در موارد عشق در نگاه اول.

هیچ قراری در روز ولنتاین، بدون در نظر گرفتن کیفیت رابطه، نمی‌تواند بدون هدیه دادن گل، خیلی پایدار باشد. با علم به این موضوع تیم خلاق «جالبه که گل ها چه قدرتی دارند؟» تصمیم گرفتند تا به مردم پاریس در رمانتیک‌ترین روز جهان کمک کنند.

داشتن حس رمانتیک برای بعضی از مردان کار خیلی راحتی نیست. و به طور حتم یک یادآوری دوستانه می‌تواند در اولین قرار ملاقات معجزه کند.

حاصل ایده‌ی ناب این تیم بسته‌ی هیجان انگیز «عشق در اولین نگاه» بود.که این جعبه‌های دوست‌داشتنی گل، به صورت فکر شده در سطح شهر توزیع و به صورت برنامه‌ریزی شده‌ای در تعدادی از مکان‌های معروف برای قرار‌های رمانتیک در پاریس جانمایی شد.

IKEA: صندلی‌های روز ولنتاین

چه‌کسی فکر می‌کرد که یک چیدمان جدید برای چند صندلی معمولی می‌تواند از لحاظ بصری تا این حد جلب توجه کند؟ این ترکیب هوشمندانه روز ولنتاین، یکی از آگهی‌های بسیار جذاب شرکت IKEA است. چیدمان صندلی‌ها، هم آغوشی بی‌وقفه ای را نمایش می‌دهد که بیانگر احساسات انسان به روشی زیبا و خلاقانه است.

«به اون‌ها بگین کار تمومه» شرکت ویرجین موبایل

این پوستر به عنوان بخشی از طرح بزرگ روز ولنتاین شرکت ویرجین موبایل است و از معروف‌ترین آگهی‌های این شرکت به حساب می‌آید، که برای این روز پر احساس خلق شده است. رنگ قرمز پس‌زمینه به سرعت نظر بیننده را به خود جلب می‌کند و پیغامی طنز‌آمیز را ارائه می‌دهد. پوسترهای روز ولنتاین شرکت ویرجین موبایل در همین راستا، با عبارت‌های «به اون‌ها بگین کار تمومه»، و «روز جدایی مبارک»، توانسته با نگاهی طنزآمیز و خلاقانه در نوشتار، بینندگان خود را میخ‌کوب کند.

تبلیغ روز ولنتاین توسط شرکت Wurst.ca
«کره‌ی مربای من باش، سوسیس نون من باش»

واضح است که این واژه‌ها برای این روز مناسب نیستند، اما واقعیت این است که باید بگوییم هات‌داگ جایگاه ویژه‌ای در قلب همه ما دارد. اما اگر خیلی طرفدار شام مفصل نیستید، هیچ‌چیز بهتر از این نیست که عشقتان را به یک ساندویچ‌ هات‌داگ ساده و صمیمی برای شام دعوت کنید. این تبلیغ اشتها برانگیز، یادآور این است که حتی کارهای کوچکی مانند لذت‌بردن از یک ساندویچ ساده‌ی فست فود، در کنار همدیگر می‌تواند راهی برای بیان احساسات در روز عشق باشد.

مجموعه‌ی جدید ملزومات تخت خواب شرکت IKEA برای روز ولنتاین

با وجود اینکه ما انتظار یک چیدمان لوکس سرویس خواب، را برای روز ولنتاین داشتیم، اما مثل همیشه، شرکت IKEA حرف تازه‌ای برای گفتن داشت. این طراحی تبلیغاتی جذاب را می‌توان به خاطر وادار کردن مردم به خندیدن به جهت سادگی،  نوع انتخاب چیدمان و داشتن پیغام طنزآمیز، از برترین تبلیغات آنلاین، در روز ولنتاین به حساب آورد.

«خودت رو می بوسی؟» شرکت شیک

باید اینطور گفت که مطمعناَ بوسیدن یک آقا را با صورت اصلاح شده، به بوسیدن یک آدم ریشو ترجیح می‌دهیم. شرکت شیک مطمعنا ذهن مارا به روش هوشمندانه و جالبی درگیر این موضوع کرده است. یک روش خلاقانه برای تبلیغ تیغ اصلاح به مناسبت روز ولنتاین. حداقل برای بعضی از افراد – هرکس به شیوه‌ی خود.

تبلیغ روز ولنتاین شرکت فولکس واگن

عاشق‌شدن برای اولین‌بار چیزی بیشتر از قلیان لحظه‌ای احساسات است. حسی فراموش نشدنی که همیشه راهی برای خود در قلب باز می‌کند. بسیار نزدیک به حس جالب داشتن ماشین برای اولین‌بار. به همین خاطر شرکت فولکس واگن تبلیغی با چنین مضمونی را انتخاب کرده است.

روز ولنتاین در رستوران دام فرانسیسکو

همه انسان‌ها تصورشان از روز ولنتاین یک پایان خوش برای قرار ملاقاتشان است، به همین دلیل انتخاب درست یک رستوران بسیار حائز اهمیت می‌باشد. رستوران «دام فرانسیسکو» طرح تبلیغاتیش را با توجه به این ایده به روشی کاملا هوشمندانه و ظریف انتخاب کرده است. و برای این تبلیغ یک ست قاشق و چنگال که آرام در تخت خوابی از دستمال تمیز هستند را به نمایش گذاشته است.

«بهش نخ بده» توسط شرکت پوشاک up and down

شرکت پوشاک Up and down همیشه ایده‌های نابی برای ایجاد یک آگهی تبلیغاتی خاطره‌انگیز که از بازی با کلمات ساخنه شده‌اند دارد. تبلیغ روز ولنتاین این شرکت نمونه‌ی بارزی است، از این‌که چطور طنز و خلاقیت می‌تواند در کنار هم پوستر هر محصولی را تبدیل به تبلیغی کند، که تنها دقیقا همان چیزی نیست که در نگاه اول می‌خوانید بلکه تا حدی شیطنت‌آمیز است. می‌دانید منظورم چیست؟

زمان انتشار: ۱۷:۵ ۱۳۹۵/۱۱/۲۶

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن