ده کاری که افراد خلاق متفاوت از دیگران انجام می‌دهند (۳)


ترجمه: سمن نورخلج

چهار.آن‌ها می‌دانند چه چیزهایی را دوست ندارند

همانطور که می‌دانید چه چیزهایی را دوست دارید و خلاقیتتان را جاری می‌کنند باید آن‌هایی که سد راهتان می‌شوند را نیز امتحان کرده و بشناسید.
بسیاری از افراد خلاق با مرز‌ها و قوانین مشکل دارند.
معمولا این افراد دوست ندارند قوانین کم‌ارزش را رعایت کنند و راهی برای دور زدن این‌گونه قوانین پیدا می‌کنند.
امپرسیونیست‌های اواخر قرن ۱۹ فرانسه مثال خوبی از کسانی هستند که تمایلی به رعایت قوانین و محدودیت‌هایی که جهان به ‌آن‌ها تحمیل می‌کرد،نداشتند.

آثار آن‌ها با توجه به استاندارد‌های آن زمان برداشتی انتزاعی و غیرعملی می‌بود که توسط گالری‌های برجسته رد می‌شد.با این‌همه این امر آنان را متوقف نکرد و امروزه مونت،رنوآر و دگا شناخته‌شده‌ترین اسامی قرن ۱۹ به شمار می‌آیند.
البته شکستن تمامی قوانین کار درستی نیست اما باید از قید و بند‌های موجود آگاه باشید و متوجه شوید کجا می‌توانید هرقانونی که به خلاقیتتان آسیب می‌زند را بشکنید یا حداقل کمی انعطاف دهید.


پنج.آن‌ها ریسک می‌کنند و شکست می‌خورند



توانایی شکست‌خوردن بزرگترین قسمت خلاق بودن است.هیچ‌کس از اول نمی‌داند چطور باید عمل کند.بنابراین توانایی برخورد با شکست و درس گرفتن از اشتباهات برای موفقیت اهمیت بسیاری دارد.افراد موفق انتخاب می‌کنند تا جایی که ممکن است هدف خود را بشناسند،برای آن‌ بسیار تلاش کنند و از این طریق نتیجه می‌گیرند.
اکثر افراد بعد از یکی دوبار شکست خوردن،ناامید می‌شوند اما افراد موفق می‌دانند باید با شکست دوست بود تا از طریق آن به موفقیت رسید.
همان‌قدر که باید با شکست دوست باشید،باید برای ریسک کردن هم آماده باشید.این‌‌گونه افراد خود را محدود نمی‌کنند،بر بلندی می‌ایستند و می‌بینند دست‌آورد احتمالی،ارزش ریسک کردن را دارد.در هرگوشه‌ی جهان میان افراد موفق توانایی به سمت چالش‌ها رفتن،امری مشترک است.اکثر مردم موانع را مایه‌ی خجالت می‌پندارند و از آن‌ها اجتناب می‌کنند اما افراد موفق موانع را چالش‌هایی برای غلبه کردن می‌پندارند و خود را برای مواجهه با آن‌ها تحت فشار قرار می‌دهند.آن‌ها زندگی را چیزی می‌پندارند که باید به دست‌آورده شود و برای به دست آوردنش تلاش کرد نه چیزی که از زیر بارش شانه خالی کرد.

این افراد حتی بعد از شکست، تسلیم‌ناپذیر و سرسخت اند.ممکن است این روش یا «لجبازی» یا «خوش‌بینی» بپندارید.در هرصورت امری ضروری برای موفقیت است.باید به سادگی با شکست‌ها برخورد کنید و به خاطر مشکلات و مصائب از حرکت باز نایستید.
البته نباید به سمت شکست خوردن حرکت کنید،اما زمانی که به سمتتان می‌آید با آغوش باز آن را بپذیرید.یادگیری از تجربیات ناشی از اشتباهات تاثیر زیادی روی ایده‌های بعدی دارد و خلاقیت را تحریک می‌کند.
زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن