طراحی گرافیک در سراسر جهان : سوییس (۴)


ترجمه: سمن نورخلج

هفت.اشکال طراحی‌تان را یکپارچه می‌کنند

زمانی که دیگران از برجسته کردن یک آیتم خاص یا ایجاد پیوستگی در سراسر طرح استفاده می‌کردند،طراحان سوییسی از «تکرار شکل‌های یکسان» برای این امر استفاده نمودند.با اینکه شاید نیازی به تکرار یک شکل یکسان نباشد،استفاده از یک شکل که چرخیده یا به همان صورت تکرار شده،می‌تواند مسیری به سمت عنصر مورد توجه شما ایجاد کند.

آنچه باید به خاطر بسپارید: اگر طرح‌تان عناصر متفاوت زیادی دارد،استفاده از اشکال با ایجاد ساختاری یکپارچه می‌تواند مفید باشد.

طراح ناشناسی اثر زیر را برای فرانک لوید رایت،معمار موزه‌ی گوگنهایم، طراحی کرده از نیم‌دایره‌ها به چند منظور استفاده کرده است.این طرح تقلیدی از معماری موزه است و چشم را به سمت مرکز اثر یعنی عنوان کتاب حرکت می‌دهد.



در صدر ۵۰ مجموعه پوستر برتر تمامی اعصار، آثار زیر از جاناتان کوئنتین از استودیوی جی‌کیو قرار دارد.او در این آثار از اشکال برای ایجاد استواری استفاده نموده‌ است.




هشت.با ساختار گرید طراحی کنید

اگر عبارت «طراحی سوییسی» و «گرید» را در گوگل بزنید،در تمام دو میلیون نتیجه‌ای که برایتان می‌آید به وضوح خواهید دید که چگونه استفاده‌ی محاسبه‌شده از گرید‌ها موجب تولد طراحی سوییسی شده است.همانطور که گفتیم،از زمانی که این طراحان در زمان پوستر‌ها و پروپاگاندا شکل گرفتند،استفاده از گرید به عنوان « روشن‌ترین و هماهنگ‌ترین ابزار ساخت اطلاعات» دیده می‌شده است.اگر بگوییم طراحان سوییسی در مورد ساختار و یکپارچگی کمی وسواس دارند،آن‌ها را دست کم گرفته‌ایم.استفاده از گرید به این طراحان اجازه داده تا ابعاد تصویر را تعریف کنند و مطمئن شوند هر عنصر به دلیل معلومی استفاده شده است.

آنچه باید به خاطر بسپارید: همانطور که می‌توانید با اشکال پیوستگی ایجاد کنید،استفاده از گریدلاین‌ها عینا و ذهنا باعث می‌شود طرحتان جهت ساختارمندی به خود بگیرد.

ماتیا بلگاویچ،عینا از گریدلاین‌ها برای ساخت برند شخصی خود استفاده کرده‌است.تمامی عناصر،از کاور تا کارت‌ ویزیت،به سادگی قابل شناسایی‌اند و بر اساس پیوستگی و ساختار الگوی گریدشان هماهنگ‌اند.






زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن