طراحی گرافیک در سراسر جهان : سوییس (۲)


ترجمه: سمن نورخلج

سه.هنگام عکاسی از ترکیب‌بندی مینیمال (ساده‌گرایانه) استفاده کنید.

همزمانی اتفاقاتی که منجر به برانگیخته‌ شدن طراحی گرافیک سوییس در طول تاریخ شده‌اند،باعث شده تا این سبک دارای هویت و حس زیبایی‌شناسی بسیاری باشد.استفاده از پوستر برای ترویج ملی‌گرایی و میهن‌پرستی در دهه‌ی ۴۰،در دوره‌ی قبل از وقوع جنگ جهانی دوم،طراحان سوییسی را به سمت ترکیب تایپوگرافی و عکاسی سوق داد.این طراحان از اصل «مینیمال بودن» در ترکیب‌بندی‌ عکس‌هایشان به خوبی استفاده کردند.آن‌ها دریافتند تصویرسازی‌های مینیمال و عکس‌هایی که تنها یک نقطه‌ی فوکوس دارند،تاثیر بسیار عمیق‌تری روی بینندگان می‌گذارند.

آنچه باید به خاطر بسپارید: تصاویری پیدا کنید که یا یک نقطه‌ی فوکوس دارند یا نمایانگر فلسفه‌ی مینیمالیسم هستند.قرار دادن نوشته بالای این‌گونه تصاویر زمینه‌ی جلب توجه ببیندگانش را به خوبی ایجاد می‌کند.

این تصویر که از سایت Unsplash‌ برداشته شده است،به خاطر رنگ‌هایش به سرعت توجه‌تان را جلب می‌کند.سپس چشم شما به سمت زن موجود در تصویر کشیده می‌شود زیرا تصویر این زن،تنها چیزی است که رنگ زرد روشن دیوار را بهم می‌زند.به همین ترتیب نیز تایپوگرافی روی دیوار جلب توجه می‌کند.

در تصویرسازی نقاط عطف نیز، اگر از زاویه‌های غیرعادی استفاده کنید،جذابیت بصری فوق‌العاده‌ای ایجاد می‌شود.تصویر زیر یکی از آثار لوگان تروکسل است که  از سایت Unsplash برداشته‌ایم.این تصویر با ترکیب زاویه‌ی مناسب و تمرکز در آن، قوس سنت لوییس را به نمایش می‌گذارد و به یک نماد معمولی شور و هیجان اضافه می‌کند.



چهار.رنگ‌های روشن کشش ایجاد می‌کنند.


روش دیگری که طراحان سنتی سوییس برای ایجاد کشش و جاذبه استفاده کرده‌اند،استفاده‌ی استراتژیک دقیقی از رنگ‌هاست.استفاده از یک رنگ خالص و روشن برای برجسته نمودن طراحی یا ترکیب رنگ‌های غیرعادی تصویر را برجسته‌تر می‌کند.نوشتار‌ها و سبک کلی همچنان یکدست و مینیمال باقی‌مانده‌اند تا رنگ‌ها نقششان را به خوبی ایفا کنند.

آنچه باید به خاطر بسپارید: بازی با ترکیب رنگ‌های غیرعادی،چشم را شگفت‌زده می‌کند و در عین حال به اثر ظرافت و زیبایی می‌بخشد.می‌توانید با استفاده از رنگ‌های اصلی در پس‌زمینه یا  قرار دادن فوکوس در یک نقطه،کار خود و طراحی‌تان را آسان‌تر کنید.

استفاده از رنگ‌های روشن در چیزهایی مثل کارت ویزیت،باعث می‌شود مردم قطعا با شما تماس بگیرند.رنگ صورتی روشن کارت‌های زیر در مقایسه با دیگر کارت ویزیت‌های کسل‌کننده‌‌(که اکنون دیگر می‌توانید از آن‌ها دور شوید) خود را نشان می‌دهد و این بدان معنیست که مشتریان قبل از هر شخص دیگری با شما تماس خواهند گرفت.
دو کارت اولیه توسط هترون برادا از استودیو‌ی «Real Cards» طراحی شده‌اند و طراحی مجدد کارت‌های «Baskin Robbins» نیز زاییده‌ی افکار کاتلی هدلی است.بهترین قسمت سومین سری کارت ویزیت‌های زیر آن است که می‌توانید آن‌ها را از سایت Zazzle دانلود کنید.






این استودیوی بازاریابی که به طرز جالبی نیز نامش «مات1» است،از رنگ‌های اصلی برای درست کردن پکیج یک جشنواره‌ی هنری استفاده کرده‌است.نتیجه‌ی استفاده‌ی استراتژیک آن‌ها از رنگ‌ در جریان اصلی طراحی گرافیک،پوستر‌هایی بود که نه تنها برای چشم جاذبه داشت،بلکه درونمایه‌ی جشنواره را نیز نشان می‌داد.

یک تیم بازاریابی دیگر به نام «The Plant»،برای ایجاد جذابیت بصری از ترکیب رنگ‌های غیرعادی زرد و صورتی روشن برای سفارشات نمایشگاه هنر لندن استفاده نموده است.



ادامه دارد...


1.مات: به معنی مادر،از ایزدبانوان مصر باستان است.
زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن