طراحی گرافیک در سراسر جهان : سوییس (۱)


ترجمه: سمن نورخلج

زمانی که عبارت «طراحی کشور سوییس» را می‌شنوید احتمالا اول از همه به تمیز،مینیمال و مدرن بودن فکر می‌کنید.ولی موارد مهم‌تری نیز هستند که باید به آن‌ها توجه کنید؛خطوط،رنگ‌ها (یا عدم‌شان)،اشکال و هویت چیز‌هاییست که طراحی کشور سوییس را منحصر به فرد می‌کند.

با توجه‌ به این ۱۰ مورد که از طراحی سوییس برداشت شده‌اند،می‌توانید کارتان را ارتقا دهید.


یک.بیش‌از حد طراحی نکنید: راه حل مینیمالیسم است.

اکثرا زمانی که به طراحی کشور سوییس فکر می‌کنید در واقع به مینیمال فکر می‌کنید.طراحی کشور سوییس در تمام زمینه‌ها از معماری تا مد،توسط «سادگی» تعریف می‌شود.یکی از دانشجویان این سبک طراحی گفته است که طراحی سوییسی «زیبایی آندرلاین یک هدف» را برجسته می‌کند.این بدان معنی است که به جای خلق یک اثر زیبا به خاطر سودمندی‌اش، می‌توانید از مواد خام به عنوان پایه‌ی طراحی‌تان استفاده کنید.

آنچه باید به خاطر‌ بسپارید: برای جلب توجه دیگران لزوما نباید طراحی پر زرق و برقی داشته باشید.می‌توانید مینیمال و ظریف کار کنید و همچنان در مرکز توجه باشید.

نمونه‌ی فوق‌العاده‌ی این مورد طراحی محصولات خطوط شست‌و‌شو و بدن شرکت بیسیک می‌باشد که کاترین آدریانی طراحیشان کرده است.آدریانی از قصد در جهت مخالف طراحی اکثر محصولات صنعتی پیش رفته است.زمانی که شرکت‌های دیگر همچنان می‌خواهند در بازار رقابت با رنگ‌های تند و طراحی‌های عجیب توجه مشتریان را جلب کنند،بیسیک ایده‌ی بازگشت به اصول ابتدایی‌اش را پیاده کرد.طراحی این محصولات با نمایش چگونگی پیروی فرم از کاربرد، قطعا مورد توجه قرار می‌گیرد.



همچنین شما می‌توانید از این اصل در طراحی کارت ویزیت استفاده کنید تا بیشتر دیگران را متوجه سازید.پی.تی.بارنوم می‌گوید « همیشه آن‌ها را طوری ترک‌ کن که بیشتر بخواهند».شما می‌توانید استعدادتان را با کمی راز در کارت ویزیت‌هایی مثل این‌ها نشان دهید.این کارت‌های دوست‌داشتنی توسط شرکت چاپی بوتیک چاپ شده‌اند.گاهی اوقات کم واقعا بیشتر است.



دو.سیاه و سفید کردن کلاسیک است.

با اینکه رنگ جایگاه خود را دارد (که بعدا در موردش صحبت خواهیم کرد)،یکنواختی سیاه و سفید ابزاری مورد توجه و احترام در طراحی کشور سوییس است.هنرمندان و طراحانی که به خاطر سبک سوییسی‌شان شناخته‌ شده‌اند،از سیاه و سفید کردن به عنوان ابزار تولید تمرکز  استفاده می‌کنند. در محصولاتی که ظرافت زیادی وجود ندارد،استفاده از رنگ سیاه و سفید باعث ایجاد حال و هوای آن می‌شود.نبود رنگ نیز مانند مینیمال بودن طرح‌ها می‌تواند باعث جلب توجه بشود.

آنچه باید به خاطر‌ بسپارید: اگر تمایلی ندارید لزوما نباید از رنگ‌های زیاد استفاده کنید.طراحی سیاه و سفید شیک و کلاسیک است.

روغن زیتون و سرکه زیبایی ذاتی خاصی ندارند اما به لطف یک شرکت طراحی گرافیک یونانی به نام ماوس‌گرافیک،زمانی که در طراحی شیشه‌ها از رنگ سیاه و سفید و برچسب‌های متناظر استفاده می‌شود،توجه بسیاری به خود جلب می‌کند.صرفا جهت اطلاع، این شیشه‌ها در هر آشپزخانه‌ای فوق‌العاده به نظر می‌رسند!


به همین ترتیب،زمانی که به یک محصول شیک و باب روز فکر میکنید مسلما عسل چیزی نیست که به ذهنتان برسد.با این همه شرکت باشگاه عسل با شمار زیادی از طراحان مشورت کرده است تا شیشه‌ی محصولاتش را کمی زیبا کنند.این شیشه‌های سیاه و سفید «یک موسیقی عاشقانه را در گوشتان زمزمه می‌کنند» تا شما را مشتاق به خریدشان کنند.



ادامه دارد..
زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن