آغاز به کار دبیرخانه نخستین جشنواره و نمایشگاه بزرگ هنرهای تجسمی شهر


دبیرخانه نخستین جشنواره و نمایشگاه بزرگ هنرهای تجسمی شهر با حضور نمایندگان مسئولین اجرایی مناطق سازمان فرهنگی -هنری شهرداری تهران کار خود را آغاز کرد.
این نشست صبح امروز با حضور "مجتبی آقایی" مدیر هنرهای تجسمی و امور موزه های سازمان در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) برگزار شد.

جشنواره و نمایشگاه بزرگ هنرهای تجسمی شهر با هدف بستر سازی مناسب برای ایجاد تعامل بین مدیران شهری و هنرمندان، بروز استعدادهای هنرمندان و جلب توجه ایشان به موضوع ها و دغدغه‌ها و مضامین مشترک کلان شهر تهران و بهره گیری از زبان نافذ هنرهای تجسمی در این حوزه، مرداد ماه سال آینده برگزار می‌شود.
این جشنواره با اعلام فراخوان از کلیه علاقمندان که در عرصه هنرهای تجسمی به صورت حرفه ای و یا تجربی فعالیت می‌کنند دعوت به عمل می آورد که در این رخداد مهم فرهنگی -هنری شرکت نمایند.
این جشنواره در 6 رشته"عکاسی" ، "نقاشی" ، "پوستر" ، "کاریکاتور" ، "طراحی" و "تصویرسازی برای دیوارنگاری" در 2 موضوع شهری که در برگیرنده زندگی شهری، زیبایی ها و مشکلات زندگی در کلاس شهر تهران، رفتارهای ترافیکی شهروندان، محیط زیست شهری، بهداشت، حمل و نقل، اوقات فراغت و ... است و موضوع آزاد در دو بخش حرفه ای و تجربی برگزار می‌شود.
متقاضیان جهت شرکت در این جشنواره می‌بایست ساکن تهران بوده و آثار خود را صرفاً به دبیرخانه منطقه محل سکونت خود که در فرهنگسراهای، ملل، ابن سینا، کودک، طبیعت، و دختران، بانو، مدرسه، خانواده، قرآن، انقلاب، نوجوان، سالمند، اخلاق، پایداری، خاوران، بهمن، اقوام، خاتم، ولا، تهران، هنر، شفق، تفکر، هنر دایر است و یا دبیر خانه مرکزی واقع در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) ارائه دهند.
انتخاب آثار از سوی دبیرخانه در 2 مرحله صورت می گیرد، آثار جمع آوری شده در هر منطقه توسط گروههای 3 نفری (در هر یک از رشته های 6 گانه) انتخاب می‌شود و سپس در هر بخش و موضوع 5 اثر برتر برگزیده و برای داوری نهایی به دبیرخانه مرکزی ارجاع می شود. در مرحله نهایی نیز گروهی شامل 3 نفر از هنرمندان متخصص در هر رشته، انتخاب نهایی آثار را به انجام می رسانند و در پایان به هر یک از آثار برگزیده جوایزی اهداء می گردد و آثار راه یافته به مرحله نهایی به صورت نمایشگاههای مستقل در مراکز فرهنگی هنری مناطق تهران به نمایش در خواهد آمد.
هنرمان با برپایی نمایشگاه‌ها نیز کارگاه‌هایی با حضور هنرمندان پذیرفته شده و سایر علاقمندان با نظارت استادان رشته های مزبور برگزار می شود و این آثار بعد از انتخاب نهایی به صورت نمایشگاهی مستقل بر پا شده و به 5 اثر برگزیده جوایز نفیسی اهداء می ‌گردد.

زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن