۵ سوالی که هر طراح وب باید از مشتریانش بپرسد


ترجمه: سمن نورخلج

معمولاً زمانی که از یک  طراح وب خواسته می‌شود که یک وب‌سایت بسازد،اطلاعات زیادی در مورد نوع حرفه به او داده نمی‌شود.در این زمان طراحان وب که متخصصان با تجربه‌ای هستند باید مطمئن شوند مشتری تمام اطلاعات مورد نیاز برای ایجاد یک سایت هدفمند را به آنها داده‌ است.همچنین باید برای استخراج اطلاعات بیشتر ابتکار عمل را به دست گیرند.

اینجا برایتان ۵ سوالی که هرطراح وب باید از مشتریانش بپرسد، را
آورده‌ایم :


۱.دقیقا بدانید آن شرکت چه‌کاری انجام می‌دهد

صاحبان شرکت معمولاً اطلاعاتی از قبیل نام شرکت،محصولات و خدمات آن را به طراح میگویند.اما اینها کافی نیست.طراحی یک سایت براساس پیام تجاری مشتریانش بنا می‌شود.بنابراین طراح باید درمورد اطلاعاتی اساسی و مختصر از قبیل کاری که شرکت انجام می‌دهد،چه کسانی مخاطبش هستند و.. پرس و جو کند.یک پیام تجاری مشخص باید به طراح شناسانده شود.این امر در ایجاد یک HomePage  قدرتمند برای بازار مورد‌نظر وب سایت بسیار مفید خواهد‌بود.


۲.درباره‌ی هدف وب‌سایت بپرسید

طراح باید به وضوح هدف وب‌سایت را بداند.مشتری باید به طور کامل هدف را برای طراح توضیح دهد.برای مثال یک خرده‌فروشی موقت آنلاین میخواهد محصولات بیشتری بفروشد و یک مرکز آب درمانی میخواهد آدرس ایمیل مشتریانش را برای برگذاری قرار ملاقات‌های آنلاین جمع‌آوری کند.مشکل اینجاست که اکثر دارندگان وب‌سایت هدفشان را به طور مشخص و واضح نمیدانند.
در اینجا وظیفه‌ی طراح است که به مشتری اهمیت‌داشتن یک هدف و مقصد معین را اطلاع بدهد.
چنددقیقه‌ای با مشتری بگذرانید و به او کمک کنید تا هدفش را پیدا کند.


۳.درباره‌ی مخاطبان محصول بپرسید

موفقیت هر کمپین بازاریابی به خطاب قرار دادن مصرف‌کنندگانش بستگی دارد.از آنجایی که وب‌سایت بخشی از بازاریابی است،طراح باید درمورد افرادی که سایت را می‌بینند، پرس‌و‌جو کند.برای مثال درمورد پیشینه‌ی اقتصادی،اجتماعی و علمی مخاطبان بداند.سن،جنسیت،درآمد متوسط،نژاد و وضعیت تجرد مصرف‌کنندگان را به دست‌آورید.


۴.درباره‌ی مواد طراحی بپرسید

مشتری ممکن است بتواند موادی را به‌عنوان مرجع پیشنهاد دهد.این مواد می‌تواند لوگوی طراحی‌شده،بروشور یا حتی یک وب‌سایت باشد.خوب است در رابطه با این موارد بیشتر پرس‌و‌جو کنید.به عنوان مثال شما باید بدانید مشتری دقیقاً میخواهد چقدر از این مواد در طراحی سایتش استفاده‌کند.اکثر صاحبان شرکت‌ها هویت تجاری مشخصی دارند.بنابراین احتمالاً لوگوی ثابتی نیز دارند و میخواهند آن لوگو حتما در وب‌سایتشان استفاده‌شود.پس دریابید که مشتری‌هایتان اجازه می‌دهند یک هویت تجاری جدید برایشان بسازید یا میخواهند از هویت تثبیت‌شده‌شان استفاده کنند.


۵.زمان مشتری را بدانید

مشتری باید برای کارایی بیشتر سایت برایش زمان خرج‌کند.مثلاً گذاشتن مقاله باعث می‌شود رتبه‌ی سایت در نتایج موتورهای جستجو بالا برود.پس طراح باید درباره‌ی میزان محتوایی که معمولاً روی سایت قرار داده می‌شود،پرس‌و‌جو کند.اگر مشتری نمی‌خواهد محتوایی تولید کند پس شما نباید کلید «بلاگ» را در طراحی‌تان قرار‌دهید.اگر مشتری می‌خواهد ویدیو‌های تبلیغاتی روی سایت قرار بدهد،پس باید یک قسمت مجزا برای آن در نظر بگیرید.

موارد‌ بالا نکاتی اساسی برای کمک به طراحی وب‌سایت و افزایش کارایی آن هنگام اجرا بودند.
زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن