چرا موود بوردها اهمیت دارند؟ (۲)


تیم ترجمه: سمن نورخلج


چطور باید ارایه بدهم؟


با توضیح اینکه چطور موود بورد روند کار را مشخص میکند،مشتری‌تان را آماده کنید.به آنها بگویید که از این خلاصه به چه چیزی میخواهید برسید و بگذارید بدانند که در این مرحله هر بازخوردی برای شما پذیرفته است.زمان ارایه،مشتریتان را به سمت الهامات پشت هر بورد راهنمایی کنید.لیست ابتدایی صفت‌ها اینجا موثر است.به آنها یادآوری کنید که هیچ‌کدام از عناصر بوردها قطعی نیستند و تنها وسیله‌ای اند برای تمرکز روی روند طراحی.
دراکثر مواقع خواهید فهمید که مشتری طی چندثانیه متوجه می‌شود کدام بورد برایش مناسبتر است.در این مرحله آنها میتوانند سریع و بی‌دردسر گزینه‌های اضافه‌تری ببینند یا اصلاحاتی انجام بدهند.


مزایای این کار چیست؟


تولید سریع‌تر مدل
برخی از مشتریان برای پرداخت هزینه‌ی موود بورد‌ها مخالفت می‌کنند و ترجیح می‌دهند مستقیماً سراغ مدل‌ها بروید اما صرف کردن چندساعت در ابتدای کار زمان بی‌شماری را در انتها برایتان ذخیره می‌کند.وجود یک راهنمای بصری و تصویری واضح از آنچه که میخواهید به آن برسید،روند رسیدن به نقطه‌ی نمونه‌سازی را بسیار سادهٰ‌تر می‌کند.هیچ سندروم بوم خالی‌ یا احساس خورنده‌ای ناشی از هدر دادن زمان روی مفهومی که ممکن است مشتری دوستش نداشته باشد،وجود ندارد.و بهتر از همه هیچ تعجب بزرگی.


موافقت نرم‌تر مشتری
علاوه‌ بر این مشارکت مشتری در ابتدای کار،آنها را به قسمت بزرگتری از پروژه تبدیل میکند.زمانی که مشتری‌‌ها حس می‌کنند در کار شرکت دارند،به شما بیشتر اعتماد می‌کنند.موود بوردها به وضوح نشان می‌دهند که شما به آنها گوش میکنید و ورودی آنها را درنظر میگیرید.همچنین بینش پشت تصمیمات شما را می‌بینند و تصور معمول درمورد اینکه طراحان همه چیز را بر اساس هوی و هوس انتخاب میکنند،رفع می‌شود.
گاهی اوقات دانستن اینکه چرا شما فلان چیز را انتخاب کرده‌اید، مانع درخواست تغییر بر مبنای اولویت‌های شخصی‌ می‌شود.( مثلاً رنگ مورد علاقه‌ی مشتری بنفش است،بنابراین دوست دارد شما در بک‌گراند بنفش استفاده کنید)


ناامیدی کم‌تر،لذت بیشتر
موود بوردها بسیار لذت بخش هستند و به سختی احساس کار کردن به شما می‌دهند.طراحی آزادانه به شما اجازه می‌دهد فکرتان را به کار بیندازید،کشف کنید و با شیوه‌های مختلف دور از محدودیت‌هایی که layout ( و نوشتن کد) به شما تحمیل می‌کند،بازی کنید.همچنین چرخه‌های اصلاح را در کمترین حالت ممکن نگه‌می‌دارند،چیزی که هر طراحی باید از آن قدردانی کند.


نمونه‌ها:

حالا که می‌دانید چرا موود بورد‌ها مفیدند،زمان آن است که آن‌‌ها را بخشی از روند کارتان قرار بدهید.اگر هنوز کاملاً آماده‌ی استفاده از آنها نیستید چند نمونه ببینید تا خلاقیتتان جاری شود!
در زیر یک کلاژ موود بورد که برای فروشگاه آنلاین لباس و لوازم نوزاد ساخته شده‌است را آورده‌ایم:



صفاتی که برای تشریح مارک آنها انتخاب شده شیک،دوستانه و مدرن هستند..کلاژ،یک طرح آبی و قهوه‌ای،ترکیبی از فونت‌های دست نوشته و سریف (Serif)،کلید‌های گرد و چند عنصر دست‌ساز را پیشنهاد می‌دهد.

برای مقایسه نمونه‌ای از موود بورد الگو برای همان پروژه را آورده‌ایم:



این الگو روش ساده‌تری را انتخاب کرده‌است.عناصر دست‌ساز را کنار گذاشته اما رنگ‌های آبی و قهوه‌ای را حفظ کرده‌است.رنگ‌ها،الگوها،نوع نوشته‌ها و استفاده از تصاویر همگی واضح‌تراند.

اگر به ایده‌های بیشتری نیاز دارید گروه بوردهای الهام فلیکر مجموعه‌ی خوبی از طراحان متفاوت دارد.

سعی کنید از موود بورد‌ها در پروژه‌ی بعدیتان استفاده کنید.آنها روشی لذت‌بخش،کارامد و موثربرای ایده‌های بزرگ طراحی‌اند.

زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن