سه‌سالانه‌ی تراناوا؛ مجالی برای رقابت طراحان حرفه‌ای و هنرجویان


ترجمه: ریحانه دقیقیان

مسابقه‌ی بین‌المللی پوستر تراناوا توسط گالری جان کانیورک و گروه اجرایی نمایشگاه سه‌سالانه‌ی پوستر تراناوا ۲۰۱۵ (TPT) و با همکاری مرکز طراحی اسلواکی در براتیسلاوا، آکادامی طراحی و هنرهای زیبا در براتیسلاوا، شهر تراناوا، انجمن طراحان پوستر، انجمن publikum.sk و موزه‌ی غربی اسلواکی در تراوانا برگزار می‌شود.

ثبت نام

لطفا پس از تطبیق فایل خود با شرایط مورد نظر آن را ارسال نمایید. ثبت نام به‌صورت رایگان و از طریق تکمیل فرم واقع در اینجا انجام می‌پذیرد. حداکثر پنج اثر دیجیتال از پوسترهای خود را می‌توانید ارسال کنید. لازم است پوسترهای دیجیتال با این شرایط ارسال شوند: A۴/۳۰۰ DPI/ CMYK

آخرین مهلت ارسال آثار: ۲۸ فوریه ۲۰۱۵ (۹ اسفندماه ۱۳۹۳)
 
آثار منتخب
آثار منتخب پس از دو مرحله داوری، مشخص شده و جوایز مربوط به هر گروه به هنرمندان اهدا شده و تصویر پوستر‌ها در کاتالوگ نمایشگاه به چاپ خواهد رسید.

قوانین فراخوان TPT ۲۰۱۵
فراخوان TPT (نمایشگاه سه‌سالانه‌ی پوستر تراناوا) متعلق به هیچ فرد یا گروه نبوده و بین‌المللی است. این فراخوان پذیرای پوسترهایی است که بین ۱ جولای ۲۰۱۲ تا ۲۸ فوریه ۲۰۱۵ (۱۱ تیرماه ۱۳۹۱ تا ۹ اسفندماه ۱۳۹۳) طراحی شده باشند.
نمایشگاه در تاریخ ۳ سپتامبر ۲۰۱۵ الی ۲۹ نوامبر ۲۰۱۵ (۱۲ شهریور ماه ۱۳۹۴ الی ۸ آذر ماه ۱۳۹۴) برگزار می‌شود.

دسته‌بندی گروه‌ها در فراخوان
فراخوان TPT در دو گروه و شش زیرگروه برگزار می‌شود: A۱، A۲، A۳ و B۱، B۲، B۳.
هنرمندان باید یکی از گروه‌های زیر را که مناسب پوسترشان است برای شرکت در فراخوان انتخاب کنند. در صورت ارسال اثر در گروه نامناسب (به صورت اشتباه)، حق اثر شما نزد برگزارکننده محفوظ خواهد بود.

گروه A: طراحان حرفه‌ای (به صورت فردی و گروهی)
گروه B: هنرجویان (هنرجویان بالای ۱۸ سال)

۱- پوسترهای تبلیغاتی (که برای تبلیغ و ترویج محصولات یا خدمات خاصی طراحی شده‌اند)
۲- پوسترهای فرهنگی- اجتماعی (با موضوعات فرهنگی، اجتماعی یا سیاسی)
۳- پوسترهای آزاد (پوسترهای شخصی یا تجربی)

داوران بین‌المللی
هیئت داوران شامل پنج طراح حرفه‌ای و مطرح در زمینه‌ی گرافیک است که از جمله‌ی آن‌ها، برنده‌ی جایزه‌ی Grand Prix ۲۰۱۲، برنده‌ی جایزه‌ی Master» s Eye Award و نماینده‌ی انجمن بین‌المللی طراحان گرافیک در منطقه‌ی تراوانا است.

جوایز اصلی
گروه A (طراحان حرفه‌ای)
جایزه‌ی نفر اول: جایزه گرند پریکس ۲۰۱۵ Grand Prix از جوزف دوکا، موسس TPT
جایزه‌ی نفر دوم: متعاقبا اعلام خواهد شد.
جایزه‌ی نفر سوم: متعاقبا اعلام خواهد شد.

گروه B (هنرجویان)
جایزه‌ی نفر اول: (جایزه از رئیس دانشگاه هنرهای زیبا و طراحی)
جایزه‌ی نفر دوم: متعاقبا اعلام خواهد شد.
جایزه‌ی نفر سوم: متعاقبا اعلام خواهد شد.

جوایز ویژه
جایزه‌ی Master's Eye Awards برای بر‌ترین طراح بین‌المللی
جایزه‌ی گالری سه‌سالانه‌ از طرف نماینده‌ی انجمن آن
جایزه‌ی مرکز طراحی اسلواکی در براتیسلاوا

سایر جوایز
جایزه‌ی فرماندار منطقه تراناوا
جایزه‌ی شهردار تراناوا
جایزه‌ی مخاطبان

(ممکن است به یک فرد یا اثر بیش از یک جایزه اعطا شود.)
برندگان جوایز اصلی، از طرف TPT جایزه و گواهی‌نامه‌ی رسمی دریافت خواهند کرد. برندگان جوایز Grand Prix و Master» s Eye Award حق دارند در صورت تمایل در فراخوان TPT در سال ۲۰۱۸ به عنوان داور شرکت نمایند.
راه‌یافتگان به مرحله‌ی نهایی، مدرکی دریافت خواهند که نشان‌دهنده‌ی شرکت در فراخوان و راه یافتن به مرحله‌ی نهایی خواهد بود.

اهدای جوایز
اهدای جوایز و انتشار نام هنرمندان منتخب، سی روز پس از پایان داوری انجام خواهد شد. هنرمندان منتخب در جریان امور قرار خواهند گرفت و دعوت‌نامه جهت شرکت در مراسم اهدای جوایز برای آن‌ها ارسال خواهد شد.

کاتالوگ
آثار منتخب در کاتالوگ رسمی TPT ۲۰۱۵ منتشر خواهد شد. آثاری که به آن‌ها جایزه تعلق بگیرد نیز به‌عنوان ضمیمه‌ی کاتالوگ منتشر خواهند شد.

حق آثار
آثار به نمایش گذاشته‌شده در گالری جان کانیورک تراوانا جزو متعلقات آن گالری و کلکسیون پوسترهای TPT خواهد بود.

شرایط و زمان‌بندی فراخوان TPT ۲۰۱۵
مرحله‌ی اول
داوری و انتخاب آثار: ۳۰ آوریل ۲۰۱۵ (۱۰ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۴)
پوسترهای تمامی شرکت‌کنندگانی که اثر/ آثار دیجیتال خود را در گروه مناسب و به صورت آنلاین تا ۲۸ فوریه ۲۰۱۵ ارسال کنند مورد داوری قرار خواهند گرفت. هر شرکت‌کننده می‌تواند حداکثر پنج پوستر را که در فاصله‌ی زمانی ۱ جولای ۲۰۱۲ تا ۲۸ فوریه ۲۰۱۵ خلق شده باشد ارسال کند.
ابعاد قابل قبول برای پوسترهای ارسالی حداقل ۶۰ × ۸۴ سانتی‌متر و حداکثر ۱۰۰ × ۱۴۰ سانتی‌متر است.
نکته: برگزارکننده به کد‌ها، اطلاعات و اصل بودن پوسترهای ارسالی که در فرم ثبت نام قرار دارند اهمیت می‌دهد. هنرمند، خود مسئول صحت اطلاعات وارد شده در فرم و دقیق بودن رنگ فایل‌های دیجیتالی است که ارسال می‌کند.

مرحله‌ی دوم
داوری آثار ارسالی از طریق پست و راه‌یافته به نمایشگاه: ۱۵ سپتامبر ۲۰۱۵ (۲۴ شهریورماه ۱۳۹۴)
تنها آثاری که در مرحله‌ی اول پذیرفته شده‌اند و در زمان تعیین‌شده ارسال شده باشند مشمول داوری در این مرحله و اهدای جوایز خواهند شد.
لازم است دو نسخه از پوسترهایی که در مرحله‌ی اول انتخاب شده‌اند، با کیفیت بالا و در سایز مورد نظر تا تاریخ ۳۰ ژوئن ۲۰۱۵ (۹ تیرماه ۱۳۹۴) به آدرس فراخوان پست شوند.
هنرمندانی که آثارشان پست و در نمایشگاه گذاشته می‌شود، راه‌یافتگان به مرحله‌ی نهایی رقابت محسوب می‌شوند.
تمامی راه‌یافتگان به مرحله‌ی نهایی کاتالوگ آثارشان را به‌صورت رایگان دریافت خواهند نمود و تنها هزینه‌ی بسته‌بندی و ارسال آن به عهده‌ی هنرمند خواهد بود.
برگزارکننده حق دارد در صورت تمایل آثار راه‌یافته به مرحله‌ی نهایی را در رسانه‌های چاپی و اینترنتی منتشر کند. پس از برگزاری نمایشگاه تمامی آثار به نمایش گذاشته‌شده، در آرشیو گالری جان کانیورک در تراناوا نگهداری خواهند شد. آثار پست‌شده جزو متعلقات برگزارکننده محسوب‌شده و به هنرمند بازگردانده نخواهند شد.
زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن