اگر لوگوی برندهای معروف، دست‌نویس بودند، چه؟


ترجمه:ریحانه دقیقیان


طراح‌گرافیک سارا مارشال چنین موضوعی را برای پایان‌نامه‌ی خود انتخاب کرده بود: تصور کنید تلفیق لوگوهای مدرن و هنر کلاسیک دست نویس با یکدیگر چه خواهد شد؟ مارشال هم مانند سایرین متوجه دوبعدی و مینیمال بودن لوگوهای امروزی شده بود. بسیاری از شرکت‌ها به تبعیت از شرکت‌های بزرگ‌تری مثل گوگل و مایکروسافت به نام ساده‌سازی، برخی شاخصه‌های ارزشمند تصاویر خود را از دست دادند، رنگ‌های محدودی به کار بردند و از فضای منفی استفاده‌ی خلاقانه کردند.
با این‌که دلایل بسیار خوبی برای طراحی مینیمال وجود دارد، استفاده از آن همیشه لازم نیست.



مارشال با توجه به محبوبیتی که حروف دست‌نویس پیدا کرده‌اند به تجربه‌ای روی آورد که در آن لوگوهای معروف و مطرح دنیا مانند فدکس و کوکاکولا با شیوه‌ی نه‌چندان کامل ولی جذاب حروف دستی، مجدداً اجرا می‌شوند. مارشال افکار خود را این‌‌طور توضیح می‌دهد:
«این تلاش در راستای مطالعه‌ی انواع نوشتار حروف و تجربه‌ی به کارگیری آن‌ها در شیوه‌های معاصر است. علاوه بر کسب تجربه‌ی شخصی در طراحی فرم حروف، هدف از این کار طراحی مجدد لوگوها با حفظ شاخصه‌ها و المان‌های کلیدی آن‌هاست. همچنین با این روش می‌توان ماهیت لوگوی برند را بررسی کرد و انسجام ‌را محک زد.»
نظر شما چیست؟  آیا برندهای بزرگ و مطرح باید طراحی لوگوی دست‌نویس را نیز در نظر بگیرند یا این شیوه در طراحی لوگوهای مینیمال جواب‌گو نخواهد بود؟





لینک منبع
زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن