۲۲ برند که رنگ‌هایشان با یکدیگر عوض شد


ترجمه: ریحانه دقیقیان


همه می‌دانند که رنگ یکی از مهم‌ترین اجزاء بسیار اصلی یک برند است و هیچ تصویر و تبلیغی بدون آن تأثیرگذار نخواهد بود. «پائولا روپولو» طراح برزیلی به‌تازگی دومین سری لوگوهایی که رنگ‌هایشان با یکدیگر جابه‌جا شده را گردآوری کرده است. ممکن است این مساله چندان با اهمیت به نظر نرسد، اما در واقع دیدن آیکون‌های بسیار آشنا با رنگی متفاوت می‌تواند دلسرد کننده باشد.
پائولا روپولو در این‌ مورد می‌گوید: «هیچ برنامه‌ی از پیش تعیین شده‌ای پشت این جابه‌جایی رنگ میان لوگوها نبوده است. اتفاقا تمرین جالبی برای سنجیدن درک و احساس مخاطب نسبت به رنگ بود. من به‌عنوان یک طراح‌گرافیک فکر می‌کنم نکته‌ی اصلی این تمرین، بررسی وابستگی ما به تناژ رنگی است که شرکت یا محصول مورد نظر به ما ارائه داده بود. ما معمولاً رنگ لوگوهای رقیب را با یکدیگر مقایسه نمی‌کنیم، مگر این‌که بخواهیم یک لوگو طراحی کنیم و در پی آن، برای آگاهی از استانداردهای خاص به لوگوهای دیگر مراجعه نماییم.»

لینک منبع






زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن