۵ توصیه برای ارائه نمونه کار تأثیرگذار


ترجمه:ریحانه دقیقیان


طراحان‌گرافیک می‌خواهند با اثبات کار خود، به بهترین پیشنهادهای کاری دست پیدا کنند. این موضوعی است که تنها با ارائه یک آلبوم نمونه کار موفق ممکن خواهد بود. در ادامه پنج توصیه کوتاه در مورد بهترین روش ممکن برای جمع‌آوری و ارائه فایل نمونه کار به سفارش‌دهنده می‌خوانید:

۱. نمونه کارهای منتخب را کنار هم بگذارید
کارن جین ( (Karen Jane، طراح و کارگردان هنری می‌گوید:« فایل باید شامل آثاری باشد که معرف شما و کار مورد علاقه‌تان باشد. نمونه کارها را با توجه به مکالماتی که قرار است هنگام مصاحبه صورت بگیرد، به‌ترتیب کنار هم بگذارید.»

۲.
شرحی مناسب برای هر اثر داشته باشید
طراح‌گرافیک و کارگردان هنری، کیتیل ولد (Kjetil Wold) می‌گوید: «به خاطر داشته باشید که یک شرح قوی و مناسب می‌تواند تصویر بهتری از اثر ارائه شده بسازد.»

۳.
ارائه کار را قوی و هوشمندانه پیش ببرید
کارگردان هنری، جم رابینسون (Jem Robinson) در این‌باره توصیه می‌کند: « آثاری که ارائه می‌دهید به خودی خود نشان می‌دهند که توانایی طراحی و درک نیاز مخاطب را دارید و می‌توانید طرح را متناسب با آن پیش ببرید یا خیر. من شخصاً کاری را که اجرا و ایده‌ای عالی داشته باشد، ولی نیاز مخاطب را برطرف نکند، به‌راحتی رد خواهم کرد.»



۴.
آثار خود را گلچین کنید
استیو ریچاردسون (Steve Richardson)، موسس شرکت Mr B & Friends  می‌گوید:« فقط و فقط بهترین آثار خود را در فایل نمونه کارها بگذارید. توضیحات طولانی و اضافه درباره اثر ندهید و کار دیگران را هم به نام خودتان نشان ندهید. حیرت‌آور است ولی افراد مشغول به کار در این حرفه، سایر طراحان و آثارشان را به خوبی می‌شناسند.»

۵. با خودتان صادق باشید
طراح‌گرافیک و کارگردان هنری، راب بررلی (Rob Brearley ) می‌گوید؛ «با خودتان روراست باشید. خود را فریب ندهید و هرگز شغلی که از آن متنفر هستید را صرفاً برای تأمین معاش نپذیرید.»

نویسنده: گاریک وبستر (Garrick Webster)
تصویرسازی: میستر فیل (Mister Phil)
زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن