۱۳ عادت بد را از خود به‌در کنید‌!


ترجمه: ریحانه دقیقیان


 فیلسوف بزرگ ارسطو می‌گوید : «ما همان چیزی هستیم که به صورت مداوم انجام می‌دهیم. بنابراین عالی‌بودن یک عمل نیست، یک عادت است.»
طراحان گرافیک به عالی‌بودن نمی‌رسند مگر این که عادات خوب طراحی را کسب کنند. متاسفانه طراحان بسیاری هستند که عادات خوب طراحی را دنبال نمی‌کنند که در نهایت منجر به آسیب به رشد حرفه‌ای آن‌ها می‌شود. در این مطلب ۱۳عادت بد رایج در میان طراحان گرافیک توسط «الکس استون» مطرح شده است، آن‌ها را مطالعه نموده و مطمئن شوید که این عادات در شما وجود ندارند و اگر وجود دارند امروز آن‌ها را از خود به‌در کنید!





عکس‌العمل به انتقاد:

طراحان خوب هرگز به انتقاد عکس‌العمل نشان نمی‌دهند، بلکه نقد‌ها یا برایشان مفید هستند یا مفید نیستند. طراحان بد نقدی که به اثر وارد می‌شود را به خودشان می‌گیرند و حتی با رک‌گویی و بی‌ادبی به منتقد عکس‌العمل نشان می‌دهند.


عدم‌آگاهی به اطلاعات روز حرفه‌ی خود:
طراحان بد چیزی در مورد اطلاعات، طرح‌ها، طراحان، نرم‌افزارها و شیوه‌های جدید نمی‌دانند. اگر یک طراح در جریان اخبار جدید حرفه‌ی خود نباشد نمی‌تواند خود را طراحی خلاق و نوآور بنامد.


اتود نزدن:
این عادت بیشتر به یک فاجعه شبیه است. هر طراح گرافیک باید بداند که برای طراحی باید اتود بزند و پروسه‌ی مناسبی را برای انجام پروژه‌هایش در نظر بگیرد.


به تعویق انداختن:
افرادی که به این عادت بسیار بد مبتلا هستند عموماً قادر به اتمام معمولی‌ترین پروژه‌ها در زمان تعیین شده نیز نمی‌باشند.


بی‌نظمی:
گم‌کردن اطلاعات مهم، فراموش‌کردن تاریخ‌ها، ادغام‌شدن جزئیات پروژه‌های مختلف با یکدیگر و ... باعث می‌شود طراح خوبی به نظر نرسید.


خلاق‌نبودن:
برخی طراحان به دنبال ایده‌های جدید نیستند، ترفندهای جدید را یاد نمی‌گیرند و طرح‌های نو را امتحان نمی‌کنند زیرا لازمه‌ی انجام این کارها تلاش مضاعف است. بی‌شک استفاده از ایده‌های معمول و تکراری نشان خلاق نبودن است. هیچ‌کس تمایل به کار با چنین طراحی ندارد!


بی‌تفاوتی:
طراحان گرافیک تنبل که به مهلت تحویل و تکمیل پروژه توجهی ندارند کار را با تأخیر و با کیفیت متوسط تحویل داده و برای مشتری ارزش قائل نیستند.


استفاده از تصاویر بی‌کیفیت:
برخی طراحان آثارشان را با رزولوشن بسیار پایین برای مشتری ارسال می‌کنند که نمی‌توان آن را بزرگ یا حتی راجع به آن قضاوت نمود. بهترین کار این است که تصویر را در اندازه مناسب برای مشتری ارسال کنید.


تکبر:
یکی دیگر از مشخصات طراحان گرافیک بد تکبر و اعتماد‌به‌نفس بیش از حد نسبت به اثر خودشان است. آن‌ها خود را بهترین می‌دانند و حتی مبلغی بیش از آن‌چه که باید را روی  اثر متوسط و غیرخلاق خود می‌گذارند.


کپی‌کردن:
طراحان پرمدعا فعال‌ترین افراد در زمینه‌ی کپی‌کردن هستند. آن‌ها کمبود خلاقیت خود را با کپی‌کردن آثار دیگران جبران نموده و آن را اثر خود و الهام گرفته از اثر دیگری می‌نامند.


استفاده‌نکردن از نرم‌افزار مناسب:
طراحان گرافیک بد متوجه اهمیت استفاده از نرم‌افزارهای مناسب برای پروژه‌های متفاوت نیستند، برای مثال یک نشانه را با فوتوشاپ طراحی نموده و فایل پیکسلی را برای مشتری ارسال می‌کنند.


درک پایین از رنگ‌ها:
طراحان باید درک بسیار بالایی از رنگ‌ها، کنتراست، ترکیب آن‌ها و تأثیری که روی مخاطب می‌گذارند داشته باشند. مثلاً باید بدانند رنگ‌های مورد استفاده در طراحی وب باید RGB باشند و رنگ پنتون مناسب چاپ افست است.


غیر‌حرفه‌ای بودن:
زمان بستن قرار‌داد و تعامل با مشتری، حرفه‌ای بودن بسیار ضروری است. این امر شامل استفاده از لحن رسمی به جای استفاده از لحن عامیانه می‌باشد. طراحان که به صورت غیر‌رسمی با مشتری صحبت و رفتار می‌کنند به سابقه‌ی کاری خود آسیب‌زده و به عنوان فردی غیر حرفه‌ای شناخته می‌شوند.


یادتان باشد اشتباهات سهوی قابل بخشش هستند اما ادامه‌دادن به این عادات آسیب‌زننده از شما یک طراح بد می‌سازد و یک طراح بد جایگاهی در دنیای حرفه‌ای نخواهد داشت.



زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن