۱۳‌نکته


 ترجمه: ریحانه دقیقیان


فردا ۱۳دهمین روز از سال جدید است و می‌خواهیم به همین مناسبت ۱۳ نکته را به نقل از «جیمی ویک» به هنرجویان و دانشجویان رشته گرافیک یاددآوری کنیم.
«جیمی ویک» لیستی از نکاتی را که لازم است هر طراح گرافیک پس از فارغ‌التحصیلی از آن آگاه باشد تهیه کرده است. برخی از این نکات بدیهی هستند ولی در کل مجموعه‌ای از نکات ساده و قابل درکی هستند که امید است با استفاده از آن‌ها بتوان مسیر پیش‌رفت از فارغ‌التحصیلی تا طراح حرفه‌ای شدن را آسان‌تر نمود.

دست بالای دست بسیار است.

هر چه قدر هم که در حرفه‌ی خود قوی عمل کنید همیشه کسانی هستند که از شما بهترند. پس وقت خود را با نگرانی در مورد این قضیه تلف نکنید.
 
شروع هر کاری نیازمند داشتن انرژی است.
در شروع یک‌کار به مراتب بیش از متوقف‌کردن آن انرژی صرف خواهد شد. این مسأله در مورد فیزیک، حرفه‌ی شما و یا هر زمینه‌ی دیگری که به آن فکر می‌کنید صحت دارد.
 
یافتن مسیر کار و پیشرفت از آن‌چه که فکر می‌کنید آسان‌تر است.
برای ورود به دنیای حرفه‌ای تنها به سه چیز نیاز دارید: کاری عالی، انرژی و رفتار مناسب. بسیاری از افراد به‌کار‌گیری مورد آخر را فراموش می‌کنند.
 
یک وبسایت ساده و مرتب داشته باشید.
داشتن وبسایت در حرفه‌ی ما حکم الفبا در نوشتار را دارد. با امکانات فراوانی که امروزه برای ساختن وب‌سایت فراهم شده است هیچ عذری برای نداشتن وب سایت وجود ندارد.
 
هر چه قدر که می‌توانید به کارورزی بروید.
کارورزی به لحاظ مالی رضایت‌بخش نیست اما انجام آن ضروری است. این کار باعث می‌شود در حرفه‌ی خود قدم گذاشته و آن‌چه که لازم است را به‌دست بیاورید.
 
صبور باشید.
مراجعه به چندین شرکت و رد‌شدن توسط بسیاری از آن‌ها بسیار طبیعی است.  دوباره تلاش کنید و این‌بار به سراغ شرکت‌هایی بروید که تا کنون به آن‌ها فکر نکرده بودید.
 
سوال بپرسید.
هیچ‌کاری را با حدس و گمان پیش نبرید. حتی اگر فکر می‌کنید پاسخ را می‌دانید باز هم سوال بپرسید. از این که چه‌قدر کم می‌دانستید شگفت‌زده خواهید شد.
 
هرگز به صورت رایگان کار نکنید.
نه‌تنها با این کار ارزش حرفه‌ای‌تان کاهش می‌یابد بلکه باعث می‌شود ضعیف به نظر برسید. حتی آدم‌های خوب هم در این مورد از شما سوء استفاده خواهند کرد.
 
محدودیت‌ها را بپذیرید.
وجود محدودیت‌ها تأثیر به سزایی در خلق یک اثر موفق دارند زیرا باعث تلاش بیشتر می‌شوند که منجر به خلاقیت و در نهایت اثری فوق‌العاده خواهد شد.
 
ایده‌های جدید همیشه «احمقانه» به نظر می‌رسند.
از آن جایی که هیچ معیاری برای تعیین میزان موفقیت یک ایده‌ی جدید وجود ندارد، به اشتباه آن را مسخره، بیهوده و یا حتی غیرممکن می‌پندارند.
 
اگر دارید شکست می‌خورید، خوب شکست بخورید.
لازمه‌ی موفقیت انجام دادن کارهایی است که فکر می‌کنید نمی‌توانید انجام دهید. شکست‌ها غم انگیز‌اند ولی وجودشان گاهی ضروری است.
 
مسئولیت شسکت خود را بپذیرید.
اگر کاری دارد در مسیر اشتباه پیش می‌رود مسئولیت آن را بپذیرید. این عمل به نظر خوشایند نیست ولی به این معناست که می‌توانید راهکاری برای آن بیابید.
 
خود را چندان جدی نگیرید.
کار خود را جدی بگیرید، حرفه و آثار خود را جدی بگیرید، ولی خودتان را جدی نگیرید. کسانی که این که را می‌کنند مورد تمسخر واقع می‌شوند.
 


زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن