آثار پنج ایرانی به بی‌ینال برنو راه یافت


سعید انصافی،وحید عرفانیان،کوروش پارسانژاد،حسین زاهدی و مهدی سعیدی پنج هنرمندی هستند که آثارشان به این دوره از جشنواره گرافیک برنو راه یافته است و برای دریافت جایزه بزرگ این جشنواره با 143 هنرمند دیگر از 26 کشور جهان رقابت خواهند کرد.
سعید انصافی یکی از پنج طراح گرافیک ایرانی که آثارش به این بینال راه یافته است  گفت: بیست‌ و سومین دوره بی‌ینال برنو در بخش‌های 1/ کتاب، کاتالوگ،2/ تولیدات بصری دیجیتالی و محصولات صوتی و تصویری 3/طراحی گرافیک مجله و روزنامه 4/طراحی تایپ 5/ رسانه‌های دیجینالی در شهر برنو کشور چک برگزار می‌شود.
بر اساس این گزارش در اولین مرحله از بی‌ینال برنو 1600 اثر از 388 هنرمند از 39 کشور به این جشنواره ارسال شده که از این میان 600 اثر از 143 هنرمند 26 کشور جهان به بخش نمایشگاهی این جشنواره و داوری نهایی راه یافته است.
بی‌ینال برنو 17 ژوئن سال 2008 در شهر برنو کشور چک گشایش خواهد یافت که سمینار،کنفرانس و جلسات گفت وگو از بخش‌های جنبی این بی‌ینال خواهد بود.
انصافی که برگزیده دوسالانه تصویرسازی بلگراد در سال 2008 نیز بوده است درباره اثری که به بی‌ینال برنو ارسال کرده است توضیح داد: اثری که ارسال کرده‌ام گرافیک کتاب «جمشید و خورشید» نوشته فریده خلعتبری از نشر شباویز است که از متون قدیمی ایرانی است و مضمونی عاشقانه دارد.
وی افزود: گرافیک این کتاب پس از داوری در ایران به عنوان کتاب منتخب کشور ایران برای شرکت در جشنواره لایپزیک آلمان نیز فرستاده‌ شده تا به عنوان زیباترین کتاب در سطح بین‌المللی نیز مورد داوری قرار بگیرد که هنوز نتیجه آن مشخص نشده است.

زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن