طراحان گرافیک، سال‌نو، تصمیمات‌نو (بخش پایانی)


 ترجمه: ریحانه دقیقیان


تعطیلات فرصت بسیار مناسبی است برای استراحت و جمع‌آوری نیروی تازه برای بازگشت به کار و روزهای معمولی، مرور اهداف گذشته و تعیین هدف‌های جدید در کار و زندگی در دوازده‌ماه آینده. فرصت‌های جدید در آینده منتظر ما هستند، و این ایام بهترین زمان برای برنامه‌ریزی و بالا‌بردن کیفیت کاری در سال جدید است. در ادامه پیشنهادهای ساده ای برای طراحان ارائه شده تا در صورت تمایل آن‌ها را نیز به لیست تصمیمات جدید خود اضافه کنند.


ضرر گذراندن زمان بسیار زیاد در شبکه‌های اجتماعی بیش از منفعت آن است، همین امر در مورد صرف زمان بسیار کم نیز صدق می‌کند. شبکه‌های اجتماعی امکانات بسیاری را برای بازاریابی فراهم می‌کنند و به همین دلیل  نمی‌توان آنها نادیده گرفت. بنابراین بهتر است زمانی که صرف آنها می‌کنید را تنظیم و تعدیل نمایید.
 

زمانی فرا می‌رسد که مایلید همه‌چیز را در باره‌ی طراحی بدانید. ناگهان به سراغ طراحی وب می‌روید چون شنیده‌اید مبلغ هنگفتی بابت طراحی آن دریافت می‌شود. بعد جذب مدل‌سازی سه‌بعدی می‌شوید زیرا چرخاندن مدل و تماشای آن از زوایای مختلف جالب به نظر می‌رسد. همچنین علاقه‌مند به یادگیری ساخت  انیمیشن و ویدئو هستید تا بتوانید خود را یک هنرمند مالتی‌مدیا بخوانید.
اما به خاطر داشته باشید انجام یک‌کار هزار برابر بهتر از انجام هزار‌کار (برای یک بار) است. امسال بر روی یک مهارت خود تمرکز کنید، پس از استاد شدن در آن مهارت می‌توانی با تلاش و پشتکار به سراغ مهارت بعدی بروید.
 

ما نمی‌توانیم پروسه‌ی مشخصی را به طراحان ارائه دهیم چرا‌که هر طراح استانداردهای خودش را در مسیر اجرای هر پروژه دارد. بعضی از ما کار خود را با طراحی ایده‌هایمان بر روی کاغذ شروع می‌کنیم و برخی دیگر اجرای ایده را مستقیماً بر روی فتوشاپ یا سایر نرم‌افزارهای طراحی آغاز می‌کنند. مهم این است که پروسه‌ی کاری مشخصی را انتخاب کنید که با آن راحت هستید و برای شما جواب می‌دهد تا در صرف زمان و انرژی خود در سال جدید صرفه‌جویی کنید.
 

سعی کنید در جوامع مختلف طراحان قرار بگیرید و در ساخت تبلیغات و سایر پروژه‌های گروهی با آن‌ها همکاری کنید. با این روش هم توانایی‌های خود را نشان می‌دهید و هم با افراد جدید که علایقی مشابه با شما دارند آشنا می‌شوید. سعی کنید با آنها ارتباط بگیرید و این رابطه را حفظ کنید. این‌کار در آینده شغلی شما تأثیر به سزایی خواهد داشت.


حجم وسیعی از کار آن‌هم به صورت مداوم می‌تواند بسیار خسته‌کننده باشد. سعی کنید کمی برای خودتان وقت گذاشته و در سال جدید پروژه‌های شخصی بیشتری انجام دهید. پروژه‌هایی که روحتان را تازه و شورتان برای خلاقیت را دوچندان می‌کند.
 

انجام‌دادن مداوم یک کار تنها راه برای مهارت پیدا‌کردن در آن است. طراحان حرفه‌ای و برجسته سال‌ها برای رسیدن به نقطه ی فعلیشان تلاش کرده‌اند. شما هم مثل آن‌ها در اولین آموزش‌هایتان خیلی خوب عمل نخواهید کرد. ولی در نهایت با تمرین و تکرار کارتان بهتر خواهد شد. مهم است بدانید این یک مسیر کاملاً طبیعی است. تمرین و تکرار کلید موفقیت است، آن را متوقف نکنید.


اگر در خانه کار می‌کنید سعی کنید بیشتر بیرون بروید. لباس بیرون بپوشید، به خیابان بروید و آدم‌های دیگر را ببینید!  به یک کافه ‌ی خوب بروید، لپ‌تاپ‌تان را هم ببرید و برای تنوع هم شده در جای دیگری مشغول به‌کار شوید. گاهی اوقات محیط جدید می‌تواند الهام بخش ایده‌های جدید باشد.


برخی از طراحان هر چیزی که توجهشان را جلب می‌کند را نگه می‌دارند: یک طراحی خوب، یک فونت عالی، یک ترکیب رنگی خاص یا یک ترکیب‌بندی که آن‌ها تحت تأثیر قرار داده است. این کلکسیون ایده‌های الهام‌بخش معمولاً پس از مدتی در یک گوشه تلنبار شده و در نهایت بلااستفاده خواهند ماند. این فایل‌های خود را خانه تکانی کنید و نظم و برنامه‌ی جدیدی برای منابع الهام بخش امسالتان تدارک ببینید تا واقعاً بتوانید از آنها ایده گرفته و استفاده کنید.


گاهی لازم است پروژه و یا سفارش‌دهنده‌ی مورد علاقه‌تان را خود انتخاب کنید. این‌کار کمی جسارت می‌خواهد. به خصوص اگر جزو طراحانی هستید که خجالتی و کم‌رو هستد بهتر است ترس را کنار گذاشته، با افراد مورد نظر تماس بگیرید و درمورد توانایی خود در انجام آن پروژه صحبت کنید.

زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن