چگونه طراحی گرافیک را به‌صورت مستقل آغاز کنیم؟


ترجمه: ریحانه دقیقیان


کار کردن به‌عنوان یک طراح گرافیک مستقل، کمی ترسناک است و لازمه‌ی انجام آن جسور بودن است. ولی قطع ارتباط با دنیای کارمندی و شرکتی و کار کردن برای خود کاملا شدنی است و ارزش انجام دادن را دارد. در واقع بر اساس آمار، بیست‌وچهار درصد طراحان گرافیک در سال ۲۰۱۲ برای خودشان کار می‌کردند (به‌صورت شخصی سفارش می‌گیرفتند و در استخدام هیچ شرکتی نبودند). کار کردن به‌صورت مستقل در زمینه‌ی طراحی گرافیک مزایای بسیاری دارد، از جمله امکان کار کردن در خانه، تغییرپذیر بودن ساعات کاری و از همه مهم‌تر داشتن استقلال.

گاهی پیش می‌آید که برخی طراحان گرافیک می‌خواهند به‌صورت مستقل و برای خودشان کار کنند. ولی همین که تصمیم می‌گیرند از شرکت‌ها بیرون بیایند از خود می‌پرسند قدم بعدی چه خواهد بود؟ مستقل کار کردن، با وجود مزایای بسیار، مشکلات، موانع و دردسرهای مخصوص به خودش را هم دارد. اجازه ندهید این مشکلات مانع کسب درآمد شما شوند. روبرتو بلیک (Roberto Blake)، طراح گرافیک و کارگردان هنری که به‌صورت مستقل فعالیت می‌کند، راه‌کاری جهت یافتن مشتری و گرفتن سفارشات برای طراحان گرافیک مستقل پیشنهاد می‌کند:

حضور خود را به مشتریان طراحی گرافیک اعلام کنید.
اگر خواهان مشتری در منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید هستید، به انجمن‌های مختلف همان منطقه بپیوندید، در جلسات کوچک تجاری منطقه شرکت کنید، سر صحبت را با افراد باز کرده و با آنها گفت‌وگو کنید و کارت ویزیت یا بروشور تبلیغاتی خود را به آنها بدهید. اگر خواهان مشتری در خارج از محل زندگی خود هستید، باید حضوری قوی و مستمر به‌صورت آنلاین داشته باشید و کار خود را توضیح و توسعه بدهید. لازمه‌ی آن ساختن یک سایت یا وبلاگ قوی است که آثار خود را در آن به نمایش می‌گذارید. امروزه بیشتر مشتریان از طریق گوگل به دنبال افراد حرفه‌ای می‌گردند. پس باید به گونه‌ای عمل کنید که مطمئن شوید هنگام جست‌وجو در گوگل اسم شما دیده می‌شود. این هشتاد درصد از موفقیت را شامل می‌شود.

نکات کلیدی در یافتن و جذب مشتری:
۱- رسانه‌های عمومی
۲- رویدادهای محلی/ انجمن‌ها
۳- صفحه‌های کاریابی و جوامع حرفه‌ای
۴- رقابت‌ها و انتشارات
۵- موتور جست‌وجوگر گوگل


زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن