رنگ چگونه شکل گرفت؟


در ابتدای راه قصدمان راه اندازی وب سایتی بود که در بر گیرنده تمامی هنرها در بخش تجسمی باشد.
سعی و کوشش مان را از پاییز ، ماه ضیافت برگها آغاز کردیم ، این فکر چند سالی بود که به سرمان زده بود و در انتظار موقعیت مناسبی برای ایجاد آن بودیم، به مرور زمان که به ایده هایمان نزدیک می شدیم ، انگیزه هایمان بیشتر و بیشتر می شد و اما....
دیگر کم کم به نوروز نزدیک می شدیم ، نوروزی که خاطراتی خوش را برایمان به ارمغان می آورد ، تصمیمان بر این شد که شماره اول را برای بهار منتشر کنیم .
چون تصمیم داشتیم حداقل برای چند شماره مطالبی آماده داشته باشیم ،به سراغ بیژن صیفوری رفتیم ، بیژن صیفوری از اواسط بهمن ماه سرش به شدت شلوغ بود و فرصت چندانی نداشت و بالاخره توانستیم او را اواسط اسفند ماه در دفترش ببینیم.
مصاحبه ای جذاب ادامه راهمان شد ، احساس کردم که بیژن صیفوری هم از نوع مصاحبه خوشش آمده ، به هر حال ایده مجله "رنگ" را هم در پایان مصاحبه برایش مطرح کردم و او هم ما را تشویق کرد ، اما نکته ای را به ما یاد آور شد که هم اکنون احساس می کنم باید از او به خاطر یادآوری این نکته تشکر کرد.
بیژن صیفوری که دیزاین را می توان از مهمترین دغدغه های زندگی اش ذکر کرد به ما پیشنهاد داد که مجله را به یک مجله تخصصی در زمینه گرافیک تبدیل کنیم و استدلال هایی آورد که بهتر دیدیم همان که او می گوید ، انجام دهیم و این نکته که خودمان نیز از این قشر بودیم بیشتر ما را ترغیب می کرد.
بیژن صیفوری به تعداد دانشجویان و علاقه مندان این رشته اشاره کرد و یاد آور شد که میتوانیم با این کار تمرکز بیشتری روی مطالب نشریه داشته باشیم و پیگیری هایمان در این زمینه بیشتر باشد.
و در نهایت امروز مجله "رنگ" در کنار شماست ، ایده های ما با کمک های فراوان دوستان و استادانی ارزشمند شکل گرفت و تحقق یافت، مجله رنگ در اولین قدم بصورت ماهنامه منتشر می شود اما این قول را به شما می دهیم که در آینده ای که خیلی هم دور نیست بروز رسانی آن را هر 2 هفته انجام دهیم.
البته، اگر چه مجله رنگ مجله ای مختص گرافیسها است اما یاد آور می شویم که ما به جهت همسایگی دیوار به دیوارمان با دیگر رشته های هنری در بخش هنرهای تجسمی ، هر شماره نیز در ستونی به نام همسایه ها به گفتگو با یکی از هنرمندان در بخش های دیگر خواهیم داشت.
در پایان مجله رنگ اعلام می دارد که برای همیشه از قباد شیوا ، رضا عابدینی ، فرزاد ادیبی ، بیژن صیفوری و تمامی کسانی که در ابتدای راه همراهمان شدند سپاسگذار است و امید داریم تا دیگر هنرمندان نیز در کنار ما باشند که بی یاری دوست، ما ناتوانیم.
                                                                                                                                 شهاب اشتری
85 / 1 /29
زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن