نگاهی به هویت سازمانی دانشگاه UOC

مترجم: نوشین الله‌دینی
 
UOC یکی از اولین دانشگاه‌های آنلاین جهان است و اکنون با بیش از ۲۰ سال سابقه به معیاری برای آموزش الکترونیک بدل شده.
همزمان با تغییر سیاست دانشگاه، UOC تصمیم به طراحی مجدد هویت بصری خود گرفت تا بخش‌های مختلف دانشگاه درکنار حفظ موقعیت خود تحت یک فضای بصری مشترک قرار گیرند.
از آژانس Mucho خواسته شد تا ساختاری برای برند طراحی کند تا شخصیت دانشگاه را بیان کند، فضای بصری هر بخش از دانشگاه منحصربه‌فرد اما درنهایت تحت پوشش برند اصلی باشد. نکته‌ای که تیم طراحی به آن توجه کرد این بود که امروزه دانشجویان به صورت تیمی و پویا کار می‌کنند، بنابراین یک پلتفورم ثابت و بدون حرکت برایشان قابل درک نیست. درنتیجه سایت UOC باید داینامیک و پویا باشد.
راه حل طراحی ایجاد چند برند مدولار انعطاف‌پذیر بود که اجازه می‌دهد یک شخصیت بصری متفاوت خلق شود. Mucho از موهبت تصادفی که حروف نام این دانشگاه ایجاد کرده بودند به خوبی بهره برد، حروف U و C از طریق بریدن حرف O به سادگی ایجاد می‌شوند. این ترکیب مورب به چینشی پویا منجر شد که بیشتر دانشگاه‌ها از آن استفاده می‌کنند.
برند جدید پا را از قاعده‌های همیشگی فراتر می‌گذارد و مرزهایی نو با عملکردی منعطف و به روز تعریف می‌کند.
برای کامل کردن برند، تایپ‌فیس، پالت رنگ RGB، سبک عکاسی، منابع بصری جدید و یک سیستم گرافیکی هماهنگ با لوگو، خلق شد. برای وارد شدن به حساب کاربری با توجه به محیط سمعی و بصری که در آن نیز نام تجاری وجود دارد، تصمیم گرفته شد بیش از آنکه جنبه بصری ایجاد شود، صدای خود دانشگاه را به آن اضافه گردد، یعنی ایجاد یک هویت صوتی. این مساله به دانشگاه اجازه می‌دهد درکنار هویت بصری، برند صوتی خود را نیز داشته باشد.
 
 
زمان انتشار: ۱۰:۲ ۱۳۹۶/۸/۲۵

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن