سازه های سه بعدی Camille Walala

مترجم: نوشین الله‌دینی
 
اولین اثر سه بعدی Camille Walala در حالی افتتاح شد که حدود ۶۰۰ نفر از گروه‌های سنی مختلف در مراسم آن حضور داشتند. این کار که «تفاوت‌ها را پیدا کن» نامگذاری شده‌است، در گالری NOW قرار دارد. این سازه‌ی عجیبِ گرینویچ، یک ماز بزرگ است پر از آینه ، رنگ‌های بلد، پترن، سبک پاپ آرت-قبیله‌ای کامیل و اشکال هندسی عظیم. هدف طراحی آن ایجاد تجربه‌ای همه جانبه برای بازدیدکننده‌است که حس سردرگمی و هیجان دوران کودکی را در او احیا کند. سازه‌ی کامیل تا ۲۴ سپتامبر فضای اصلی نمایشگاه را به  عنوان بخشی از برنامه‌ی تابستانی گالری، اشغال خواهد کرد. بازدید از آن کاملا رایگان و برای تمام سنین آزاد است.
سرگرمی‌های دوران کودکی کامیل در این طراحی الهام بخش او بودند. با حرکت کردن از میان راهروهای باریک،فضاهای باز، آینه‌ها و اشکال معلق، بازدید‌کننده طراحی غیرقابل پیش‌بینی را تجربه می‌کند.
بعضی از قسمت‌های بازی با شکل‌های هندسی شکسته درست شده. که بازدیدکننده را برای یافتن تفاوت‌ها به چالش می‌کشد. همچنین این امکان برای آن‌ها فراهم است تا یافته‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند.گالری سقف بلندی دارد که می‌توان برای نصب و آویختن برخی از اجزا از ان استفاده کرد.
طبق سفارش، بخشی از چیدمان این بازی، انحناها، زاویه‌ها، و شکل نصب و موقعیت قرارگیری آن‌ها بر اساس موقعیت شبه‌جزیره گرینویچ تعیین شده.رودخانه تیمز، ساختمان‌هایی که محیط را احاطه کردند و رابطه‌ی بین این اجزا، همه و همه در طراحی فضا نقش داشتند.
وقتی از بالا به سازه نگاه می‌کنید یک رابطه‌ی واضح و سیال بین تمام اجزا می‌بینید. اگرچه به‌نظر خیلی ریاضیاتی می‌رسد اما خود کامیل می‌گوید ترجیح می‌داده که کارش خیلی هندسی نباشد بلکه تعادل، مساله اصلی بوده. وی در این پروژه با یک معمار و تیم گالری همکاری داشته کسانی که برایش شش ماه قبل بریف را آماده کردند. سرانجام بعد از خلق مدل‌های سه بعدی، کار اصلی ساخت و رنگ آمیزی سازه آغاز شد و ظرف تنها یک ماه پایان یافت.
کامیل می‌گوید هیچ‌گاه پروژه‌ای در این ابعاد کار نکرده بود، به همین دلیل بسیار نگران بود تا بالاخره پروژه به انتها رسید. «این کار مثل قمار کردن بود! تا زمانی که کاورهای پلاستیکی را ا ز آینه‌ها برداشتیم و توانستیم نتیجه‌ی نهایی را ببینیم.»
سبک پاپ-قبیله‌ای کامیل امضای ویژه‌ی او در کارهایش است که این باعث شهرت اوست و پروژه‌های زیادی در سراسر دنیا به او سپرده شده. طبق گفته وی کار بعدی رنگ‌آمیزی یک بیمارستان روان درمانی ست و قصد دارد از رنگ‌های ملایم استفاده کند.
 
زمان انتشار: ۱۶:۳۷ ۱۳۹۶/۵/۲۶

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن