دوازده مکان برتر دنیا برای زندگی یا سفر یک طراح (بخش دوم)

نویسنده: دام کارتر | تصویرگر: تام وولی | مترجم: ریحانه دقیقیان

حالا که نزدیک نوروز هستیم فرصت مناسبی است تا نگاهی به برترین مکان‌های دنیا برای سفر یا زندگی بیندازیم.
در این مطلب نظر طراحان مختلف را درباره‌ی گنجینه‌های نهان محل زندگی‌شان و چگونگی تاثیر‌گذاری‌شان بر روی خلاقیت هنرمندان مقیم آن‌ها، می‌خوانیم.
از طراحی کردن در خانه خسته شده‌اید؟ به دنبال جایی هستید که کمی هیجان انگیزتر و متناسب با بلندپروازی‌های یک هنرمند باشد؟ یا شاید هم می‌خواهید اطمینان حاصل کنید که واقعاً در یکی از بهترین نقاط دنیا زندگی یا سفر می‌کنید؟
لیستی از 12 مکان برتر دنیا برای زندگی یا سفر یک طراح در مقابل شما قرار گرفته است که در آن محل‌های معروف و بعضاً ناشناخته، که یک هنرمند برای دست‌یابی به ایده و خلاقیت بیشتر، به آن‌ها مراجعه می‌کند، معرفی شده است. این لیست توسط تصویرگران، طراحان و هنرمندانی که مقیم این محل‌ها هستند تهیه شده است.



دنور
شاو نیلسن، تصویرگر ساکن دنور، مکان‌های مورد علاقه‌ی خود در مایل‌های سیتی (نام دیگر دنور) را انتخاب کرده است.


من عاشق دنور هستم
از گشت‌و‌گذار در فروشگاه «من عاشق دنور هستم» لذت می‌برم. یک مغازه‌ی جذاب و دوست‌داشتنی که ارائه کننده‌ی آثار هنری محلی است. این فروشگاه همچنین کسب‌و‌کار بیش از 160 هنرمند بومی را حمایت می‌کند.

موزه‌ی هنر دنور
زمانی که به دنبال ایده‌های جدید هستم، معمولاً از موزه‌ی هنر دنور بازدید می‌کنم. ساختمان آن مجموعه‌ای است از هنرهای امریکای غربی و در کف بنا نیز از هنر بومیان امریکا استفاده شده است که بسیار دیدنی است.

کافه‌ی میز آشپزخانه
زمانی که قوای تخیلم نیاز به سوخت‌گیری دارد این کافه اولین جایی است که به آن مراجعه می‌کنم. شهرت این کافه را غذاهای غرب میانه‌ی امریکایی که بسیار ماهرانه تهیه شده‌اند و همچنین کباب‌های مخصوص شهر کانزاس سبب شده است.

پارک شهر
شهر دنور به زیبایی آن معروف است و پارک شهر یکی از دلایل این زیبایی است. این پارک با داشتن مناظر کوه‌ها و شهر دنور، مکانی است بسیار آرام برای تجدید قوا و استراحت.

نوشیدنی‌های بلک شِرت
فروشگاه بلک شِرت درست در مرکز هنری شهر قرار گرفته است. پیشنهاد می‌کنم پس از صرف نوشیدنی‌های تازه و خوشمزه‌ی این مغازه به گالری‌های اطراف آن نیز سری بزنید.
 
ورونا
آندریا منزاتی، تصویرگر ساکن ورونا دیدنی‌های این سایت میراث جهانی را به ما معرفی می‌کند.

کتابخانه‌ی آنتیکواریا پرینی
یک کتاب فروشی قدیمی شامل مجموعه‌ی گسترده‌ای از محصولات چاپی، پوسترها، نقشه‌ها، حکاکی‌ها و کتاب‌های قدیمی است. به راحتی می‌توان میان انبوهی از این مجموعه‌ها گم شد! مکانی است بسیار جذاب و دیدنی برای اهل ذوق و کلکسیونرها.

باغ گوستی
باغی در نزدیکی مرکز شهر و کنار رودخانه که گویی تلفیقی است از تاریخ و طبیعت. این باغ که در دهه‌ی 1500 ساخته شده است، مکانی است آرام، معنوی و رمانتیک. از تراس بالایی این باغ می‌توانید منظره‌ی بی‌نظیری از شهر دنور را تماشا کنید.

رستوران لوکانتی دو لارنا
یک رستوران ایتالیا که درست روبه‌روی مجموعه‌ی آرنا قرار واقع شده است. این رستوران با غذاهای سنتی ونیزی و کنسرت‌های رایگان جاز، پذیرای میهمانان خویش است. اگر طرفدار این نوع موسیقی هستید بازدید از این مکان را از دست ندهید.

نوشیدنی‌های اوسترلیا لمندورلا
در این رستوران دنج و راحت می‌توانید بهترین نوع نوشیدنی‌ها را امتحان کنید. نوشیدنی‌های تلفیقی از بهترین‌های منوی این رستوران هستند.

بستنی فروشی‌های ژلاتریا پاتاگونیا
نمی‌توان تابستانی را در ایتالیا سپری نمود و سراغ بستنی‌های ژلاتو نرفت! ژلاتریا را تقریباً در تمام خیابان‌ها می‌توانید پیدا کنید. اما در خیابان ویامازینی (مرکز اصلی خرید شهر) به دلیل فروشگاه‌های جور واجور و البته ژلاتوهای فوق‌العاده‌اش، محل مورد علاقه‌ی من است.
 
برلین
بث والروند، نوئا اسنیر و مارسلا باستامانته، تصویرگران ساکن برلین، خلاقانه‌ترین‌های پایتخت آلمان را به ما معرفی می‌کنند.

فرودگاه تمپلهوفر فیلد
والروند می‌گوید: «این فرودگاه که در دهکده‌ی تمپلهوفر شونبرگ واقع در جنوب مرکزی برلین قرار دارد، از سال 2008 کاربری خود را به عنوان فرودگاه از دست داده است، اما فضای آن امروزه به عنوان پارک مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مکان مناسب تفریحات سالم مانند اسکیت، دویدن، کباب کردن و (تفریح شخصی و مورد علاقه‌ی من) تماشا کردن مردم است.»

کتاب‌فروشی موندو آزول
اسنیر می‌گوید: «این کتاب فروشی بین‌المللی کودک، فوق‌العاده است و پر است از کتاب‌های زیبای مختلف به زبان‌های گوناگون و برگزار‌کننده‌ی انواع رویدادهای ادبی و نمایشگاه‌ها نیز می‌باشد. این فروشگاه تمام اطلاعات هنرمندان و ناشران این عرصه را دسته‌بندی و ارائه نموده است».

فروشگاه بیگ برابات
باستامانته می‌گوید: «اگر عاشق کتاب‌های طراحی، کتاب‌های کمیک، کتاب‌های تصویرسازی، اسباب‌بازی‌ها و لباس‌های جدید هستید، بیگ برابات مناسب شماست. این فروشگاه کوچک که در مرکز محله‌ی فریدریکساین واقع شده است و محصولات آن، تمام ابعاد خلاقانه، پویا و تنوع طلب شما را تغذیه می‌کند.»

مجموعه‌ی راتمپل
باستامانته می‌گوید: «یک مجموعه شامل غذاخوری، کافه، بازار دست‌فروش‌ها و سالن اسکیت است (دیگر چه می‌خواهید؟). از سال 1994 از این محل برای تعمیر قطارها استفاده می‌شد. اما امروزه با توجه به کافه‌ها و سیرک، مکانی مناسب برای سپری نمودن تعطیلات آخر هفته است. یکشنبه بازار نیز در این مکان طرافداران بسیار دارد و به تازگی یک فروشگاه مواد غذایی بین‌المللی در این محل بازگشایی شده است».
 
برایتون
جیسون درو، طراح ساکن برایتون، بهترین نقاط شهر خود را به ما نشان می‌دهد.

اسکله‌ی غربی
در این مکان توریستی معروف، می‌توان علاوه بر ساحل، از مجموعه‌ی هاو لاون نیز استفاده نمود. اینجا یکی از مکان‌های مورد علاقه‌ی من برای صرف ناهار در تابستان است. هیچ شهرتی بی‌دلیل نیست.

کافه‌ی جو
کافه‌ای است در محله‌ی خودم که بهترین صبحانه‌های برایتون را دارد. جو یک کافه‌ی بسیار ساده‌ی محلی است، اما حتما آن را در لیست دیدنی‌های خود قرار دهید. کافه‌دار آن نیز همیشه برای درد و دل مردم گوشی شنوا دارد، بنابراین بهترین مکان برای حرف زدن و ایجاد تعامل است.

رستوران‌های ایگل و بسکت میکرز
دو رستوران در محله‌ی من که درست در مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند. همیشه تماشای خیابان شلوغ در جمعه‌های آفتابی برایم لذت‌بخش است. بسکت میکر در رقابت‌های میان رستوران‌ها موفق به دریافت جایزه شد.

خانه‌ی سینمای دوکِ یورک
خانه‌ی سینمای دوک یورک، یکی از قدیمی‌ترین سینماهای کشور محسوب می‌شود که انواع فیلم‌های هنری، خارجی و ملی در آن به نمایش گذاشته می‌شوند. جلسات پرسش و پاسخ با کارگردانان و بررسی فیلم‌ها نیز در آن برگزار می‌شود. این شرکت سینمایی همیشه در رقابت با سایر سینماها برنده بوده است، به انضمام این که پیتزاها و نوشیدنی‌های فوق‌العاده‌ای در آن سرو می‌شوند.

مجموعه‌ی تفریحی مزمریست
این مجموعه از نظر من  بهترین دی‌جی‌ها و شادترین میکس‌های موزیک  را دارد و برترین اجراهای موزیک جاز و سوینگ نیز در آن برگزار می‌شود. این مجموعه یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای سپری نمودن شنبه شب‌هاست.
 
پاریس

لباس‌فروشی لومر
یکی از شاخص‌ترین فروشگاه‌های برند لومر در خیابان لو ماری واقع شده است. همه چیز آن فوق‌العاده و بی‌نظیر است.

رستوران لوپتیت تیبل
یک رستوران دنج و کوچک انگلیسی است. هر‌چه سفارش دهید پشیمان نخواهید شد. طراحی داخلی آن نیز بسیار زیبا و کمی نوستالژیک می‌باشد.

فروشگاه بروکن آرم
بهترین لباس‌فروشی در انگلستان است که محصولات آن به هیچ عنوان با برند‌های معروفی مثل جون جی، راف سایمونز و وتمنز قابل قیاس نیست.

کتاب‌فروشی ایوون لمبرت
اگر به دنبال کتاب‌فروشی در پاریس هستید که کتاب‌های هنری از انتشارات کوچک و بزرگ داشته باشد، این فروشگاه را به شما توصیه می‌کنم. همچنین رویدادهای مختلف با همراهی افراد بین‌المللی در آن برگزار می‌شود.

مغازه‌ی جولهز
در همسایگی من غذاخوری وجود دارد که خوراکی و نوشیدنی‌هایش بی‌نظیر است. حتی خمیر مایه‌ی نان و مواد اولیه‌ی نوشیدنی‌ها را نیز خودشان تهیه می‌کنند. به یک امپراطوری کوچک و زیبا می‌ماند.

کافه رستوران 52
52 یک کافع رستوران فوق‌العاده است که معمولاً قهوه‌های صبحانه‌ام را از آن جا می‌خرم. این کافه نان‌های شکلاتی‌اش را از جولهز تهیه می‌کند که علاقه‌ی من را به خود دوچندان می‌کند!

رستوران لزآنفان پردس
رستورانی است در نزدیکی محل اقامتم که بیشتر اوقات برای صرف نوشیدنی به آن جا می روم.
 
باث

پارک رویال ویکتوریا
زمانی که به همراه پدرم به پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری می‌رفتیم، پارک ویکتوریا آخرین ایستگاه ما بود. فکر می‌کنم زمان آن رسیده که نگاهی دوباره به اطرافم بیاندازم و به خود یادآور شوم که در چه شهر زیبایی کار و زندگی می‌کنم.

مسافرخانه‌ی استار
بنایی متعلق به قرن 16 بدون غذاهای لوکس، تکنولوژی‌های مدرن، جعبه‌ی انتخاب موزیک و حتی رنگ و کاغذ دیواری. تنها یک محیط قدیمی ساده، با نوشیدنی‌های فوق‌العاده، شومینه‌های روباز و مشتری‌های جورواجور و دوست‌داشتنی است.

گالری ماگالریا
ماگالریا فروشگاهی است کوچک که مجموعه‌ای از کتاب‌ها و مجلات انتشارات مختلف با موضوعات گوناگون (از طراحی گرفته تا باغبانی) را ارائه نموده و به بازدید‌کننده حس یک گالری مینیمالیست را می‌دهد.

مطبخ کارائیبی
زمانی که از باث به لندن نقل مکان کردم، بزرگ‌ترین دلتنگی‌ام به مرغ بریان آن شهر مربوط می‌شد. تا این که دعاهایم مستجاب شد و مطبخ کارائیب بازگشایی شد و با سرو غذاهای هند غربی خوشمزه، مرا جذب خود نمود.

غذاخوری هانتر اند سان
این غذاخوری که در گذشته کلونا اند هانتر نام داشت، اکنون در محدوده‌ی میلسون واقع شده است و به قهوه‌های بی‌نظیر، غذاهای لذیذ و نوشیدنی‌های متنوع و دست‌ساز آن معروف است.

فروشگاه فاند
این فروشگاه که بر روی پل معروف پالتنی واقع شده است، منبع هدایا و طراحی‌های دست‌ساز است. اولیویا و نیکی، مالکان این مجموعه، تسلط خارق‌العاده‌ای به علم طراحی دارند. این جا یکی از فروشگاه‌های مورد علاقه‌ی من برای خرید هدیه است.


برای خواندن بخش اول اینجا کلیک کنید


 

زمان انتشار: ۱۲:۲۳ ۱۳۹۵/۱۲/۱۷

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن