ده کاری که افراد خلاق متفاوت از دیگران انجام می‌دهند (۲)


ترجمه: سمن نورخلج

دو.آن‌ها می‌توانند بدترین اثرشان را نیز شناسایی کنند.

دانستن آنکه چه زمانی بدترین کارتان را ارائه می‌دهید درست به اندازه‌ی دانستن زمانی که کار مطلوب می‌کنید اهمیت دارد.افراد خلاق گاهی اوقات به سادگی خسته‌ می‌شوند زیرا دائما به دنبال چیزی هستند که ذهنشان را مشغول نگه‌دارد.آن‌ها برای خود روند مشخصی می‌سازند تا مطمئن شوند همیشه سرشان گرم است یا زندگیشان را با انجام کار‌های کوچک پر می‌کنند تا مطمئن شوند از کار کردن خسته نمی‌شوند.
این افراد به دلیل خستگی زودرسشان زمان تحویل کار را با خودرایی به تاخیر می‌اندازند.اگر هنگام انجام کار ذهنشان درگیر مورد دیگری باشد،به سادگی تمرکز خود را از دست می‌دهند و متوجه گذر زمان نمی‌شوند.درست مثل زمانی که در یوتیوب به دنبال چیزی میگردید و ناگهان متوجه می‌شوید زمان بسیار بیش از آنکه فکر می‌کردید سپری شده است.بنابراین با ایجاد مقررات و روتین‌ها می‌توانید مطمئن شوید آنها کارشان را به موقع تحویل می‌دهند.حتی اگر در دقایق آخر انجامش دهند.پس بهترین روش الهام دادن به آن‌ها تعیین زمان تحویل کار است.

سه. آن‌ها طبع سالمی برای تجربه‌های جدید دارند.

موضوع دیگری که افراد خلاق سر آن اشتراک دارند آن است که تلاش می‌کنند اطراف خود را با زیبایی‌های متعدد پر کنند.می‌توانند همه جا زیبایی را ببینند،حتی در ساده‌ترین و دنیوی‌ترین چیز‌ها.
«سینِستِزی» یا «حس متقارن» می‌تواند کمی کمکمان کند.حس متقارن شرایطی است که احساسات فرد گیج و درهم آمیخته می‌شوند.مثلا فرد می‌تواند صداها را ببیند،یا طعم‌ها را لمس کند.این امر در طول تاریخ میان خلاق‌ترین افراد شایع بوده است.
کاندینسکی نقاش و نوباکوف نویسنده، هر دو دارای حس متقارن بودند.برای این افراد هر روز کلمات و اشیا می‌توانند رنگ‌ها و صداهای متفاوتی داشته باشند.امری که بسیاری از مردم نمی‌توانند به آن دسترسی داشته باشند.اما نسخه‌ی خفیف‌تری از حس متقارن نیز در افراد خلاق می‌تواند وجود داشته باشد.نسخه‌ای که به آن‌ها این امکان را می‌دهد که اشیا،کلمات و اعداد را به گونه‌ای درک کنند که سایرین نمی‌توانند.
مورد شایع دیگری که در میان این افراد هست،آن است که معمولا خلاقیتشان صرف یک زمینه‌ی خاص نمی‌شود.
انیشتین ویالونیست بسیار خوبی بود و هنگامی که سفر می‌کرد سازش را با خود می‌برد.شاید چون ذهن این افراد فعال است نیاز دارند از چند طریق خلاقیتشان را راضی نگه‌دارند.
زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن