طراحی گرافیک در سراسر جهان : سوییس (۵)


ترجمه: سمن نورخلج

نه.تایپوگرافی هم می‌تواند به اندازه‌ی تصویر مهم باشد

تایپوگرافی یکی از برجسته‌ترین عناصر آثار طراحان این سبک است.طراحان علاوه بر استفاده از گرید‌ها و شکل‌ها از فونت‌های مشخص تایپوگرافیکی نیز برای ایجاد پیوستگی بهره می‌برند.طراحان سوییسی می‌دانند هنگام استفاده از یک تایپوگرافی‌ مشخص، کلمات به تنهایی می‌توانند به عنوان نقطه‌ی فوکوس جایگزین تصویر شوند.

آنچه باید به خاطر بسپارید: اگر استفاده از نوشته به‌ جای تصویر با طرح یا محصولتان تطابق بیشتری دارد،طرحتان را بر پایه‌ی تایپوگرافی بنا کنید.

این شرکت  نیکول مک‌لیش و هلنا آرتولا  را برای طراحی کاور محصولات آرایشی‌اش انتخاب کرده است.طراحان مذکور دو اصل سیاه و سفیدی و استفاده از یک تایپوگرافی گیرای طراحی سوییسی را با یکدیگر ترکیب کرده‌اند تا زیبایی سبک برند و  تاثیرش بر شادابی را به نمایش بگذارند.




طراحان سبک سوییسی با اندازه‌ی فونت‌ تایپوگرافی‌های مختلف بازی کرده‌اند.پوستر زیر،اثر cube1987،کاربر سایت Deviant Art‌است.استفاده از این سبک باعث می‌شود خواننده نتواند نقطه‌ی فوکوس را پیدا کند در نتیجه توجه بیشتری برای خواندن نوشته‌ها به کار ببرد.



ده.با طراحی‌،هویت خود را نشان دهید

بسیاری از این طراحان در کنار تمامی مواردی که گفتیم مانند مینیمالیسم،ساختارمندی و…از کمی شخصی‌سازی نیز دریغ نکردند.طراحان سوییسی سرکش با نمایش ایده‌ها و سبک شخصی‌شان، گاهی با استفاده از طعنه یا شوخ‌طبعی و سایر مواقع با استفاده از چشمکی شیطنت‌آمیز به محصولی که سعی در برجسته‌سازی‌اش داشتند،خودنمایی کرده‌اند.تمامی این‌ها نشان‌ داد با وجود سخت‌گیری اصول پایه‌ای این سبک،این طراحان غیرمعمول بهترین کارشان را زمانی ارائه داده‌اند که خودشان بوده‌اند.به خصوص در دنیای امروز، مردم به بهترین شکل ممکن به زیبایی پاسخ می‌دهند.پس اگر جنبه‌ی شوخ‌طبع یا دمدمی‌مزاجتان را نشان دهید،توجه دیگران به آثارتان جلب می‌شود.

آنچه باید به خاطر بسپارید: خودتان باشید! از طراحی برای نشان دادن آن کسی که هستید یا تلاش می‌کنید که باشید استفاده کنید.کمی شوخ‌طبعی شیطنت‌آمیز باعث می‌شود کسانی که بیش از حد خود را جدی می‌گیرند به سکوت واداشته شوند!

کارت ویزیت زیر،اثر مایکلا دیرکس،نشان می‌دهد که او فرد خسته‌کننده‌ای نیست و برندی لایق توجه برای شما و شرکت‌تان خواهد ساخت و انتقال این امر صرفا با استفاده از کارت ویزیت بهترین تبلیغ غیرکلامی‌ای است که می‌توانید انجام دهید!


این خرس که از شیشه‌ی عسل به شما خیره شده‌،قطعا لبخندی گذرا و نگاهی دیگر را برایتان به ارمغان می‌آورد و اگر شما یک محصول بودید که سعی در خریده‌شدن داشت،این عکس‌العمل همان چیزی بود که می‌خواستید ببینید.





اجرای طراحی سوییسی در کارهایتان

چه یک طراح خودآموخته هستید چه کسی که سال‌ها در دانشگاه طراحی خوانده،از وارد کردن برخی اصول طراحی سوییسی در آثارتان سود می‌برید.رهبران و تاثیرگذاران جهان از طراحی داخلی گرفته تا طراحی گرافیک در رابطه‌ با گرایش به مینیمالیسم و مدرنتیه بسیار بحث نموده‌اند.همانطور که پیش‌تر دیدید،بسیاری از محصولات،برند‌ها و کارت‌های ویزیت تعدادی از عناصر طراحی سوییسی را با سبک مناسب خودشان ترکیب کرده‌اند.شما نیز می‌توانید در طرح بعدی‌تان برخی یا همه‌ی ده اصل طراحی گرافیک سوییسی را به‌کار ببرید و روز‌های خوبی داشته‌باشید!



پایان

زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن