طراحی گرافیک در سراسر جهان : سوییس (۳)


ترجمه: سمن نورخلج

پنج.یک پالت رنگی کدر طراحی‌تان را مدرن‌تر می‌کند

طراحان سوییسی دریافتند برای ایجاد جذابیت بصری همیشه استفاده از رنگ‌های روشن لازم نیست. در بازار که از رنگ اشباع شده است استفاده از یک پالت رنگی مکمل، متشکل از تونالیته‌ی رنگ‌های کدر می‌تواند توجه زیادی به خود جلب کند.ترکیب این مورد با المان‌های دیگر طراحی گرافیک سوییسی مثل مینیمالیسم و نقطه‌ی فوکوس یگانه،باعث می‌شود رنگ‌های کدر درست مانند یک صورتی تند یا سبز نئونی بدرخشند.

آنچه باید به خاطر بسپارید: اگر طرحتان یک لوگوی قدرتمند است یا نقطه‌ی فوکوس مشخصی دارد،می‌توانید با استفاده از رنگ‌های مکمل آن را برجسته‌تر کنید.

شرکت «توایس» که یک شرکت تخصصی لوازم تزیینی چینی است،قصد داشت برندی بسازد که اعتمادی زنانه را نشان بدهد و جاذبه‌ی جهانی داشته باشد.گروه طراحی «سوسیو» با استفاده از اصول طراحی سوییسی یعنی استفاده از رنگ‌های کدر و زنانه و قرار دادن کانون توجه بر محصولات و لوگوی توایس،جایگاه این شرکت را در عرصه‌ی جهانی باز کرد.




شش.با فضای سفید به طرح امکان تنفس بدهید.

در ادامه‌ی موارد پیشین، طراحان سوییسی عنصر «فضای سفید» را نیز تبدیل به یکی از نشانه‌های کلاسیک این سبک کردند.منظور از فضای سفید الزاما فضایی به رنگ سفید نیست بلکه منظور میزان زیادی فضای خالی اطراف نوشته یا عکس است.با استفاده از این فضای تنفسی می‌توانیم بر عنصری که قصد داریم توجه بیننده را برانگیزد،تاکید بیشتری کنیم.

آنچه باید به خاطر بسپارید: فضا دادن به طرح با استفاده از فضای سفید باعث می‌شود بیشتر به چشم بیاید.

در تصویر ذیل اولین چیزی چشم متوجه آن می‌شود عنوان کتاب است.وزلی گات،طراح جلد کتاب،از فضای سفید برای ایجاد جذابیت و برجسته‌سازی محتوای آن استفاده کرده‌است.

استودیوی «ویدمولر» برای نشان دادن روحیه‌ی شاد و دمدمی برند‌‌ «تیلی» علاوه
بر استفاده از رنگ‌های روشن،از فضای سفید نیز به خوبی بهره برده است.
زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن