۶ تنش اساسی میان طراحان و برنامه‌نویسان(۲)


ترجمه: ریحانه دقیقیان


۴. تست کاربری را زمانی که سایت راه‌اندازی شد انجام می‌دهیم
مشکل: در دنیای برنامه‌نویسی تست کاربری یک کار غیر ضروری است که جز ایجاد اختلال در به انجام رساندن پروژه نقش دیگری ندارد. اما طراحان می‌دانند که تست کاربری تنها زمانی کارایی دارد که برنامه راه‌اندازی نشده باشد تا بتوان اصلاحات را انجام داد.



راه‌کار: لازم است طراحان هنگامی که برای زمان‌بندی‌ها (sprints) برنامه‌ریزی می‌کنند تست spike (جهش سنجش پایداری سیستم) را انجام دهند. از آن‌جایی که برنامه‌نویسان خود اصلاح و پاک‌سازی برنامه را نیز انجام می‌دهند، این روش را خواهند پذیرفت.

۵. من نمی‌توانم این کار را انجام دهم
مشکل: بخشی از طرح ارائه شده در برنامه نویسی اجرا نمی‌شود و طراح اصرار به اجرای آن دارد. تنها مشکل این است که طراح به آن‌چه دوست دارد اجرا شود فکر می‌کند، نه به آن‌چه عملاً قابل اجراست.




راه‌کار: اول این که طراحان باید با محدودیت‌هایی که برایشان تعریف می‌شود کار کنند. اگر قرار است برنامه شما در وب باشد یا در آیفون یا گوشی‌های اندروید یا هر چیز دیگری اجرا شود، باید آن رسانه را بشناسید. دوم این‌که شما نمی‌توانید برنامه‌نویس را زودتر از موعد وارد فاز طراحی کنید. پس حداقل هر از چندی با او ملاقات کنید و خلاصه‌ای از آن‌چه در ذهن دارید برای او باز گو کنید تا برای رشد طرح‌هایی که عملاً قابل اجرا نیستند بیش از این وقت و انرژی نگذارید.


۶. گفتید کار باید کی آماده شود؟
مشکل: زمانی که سایر مراحل کار بیش از آن‌چه برنامه‌ریزی شده وقت می گیرد، زمان کمتری برای برنامه‌نویسی آن باقی می‌ماند؛ به‌خصوص هنگامی‌که مهلت خاصی برای تحویل پروژه در نظر گرفته شده باشد.
راه‌کار: اگر نمی‌توانید به اندازه ی کافی سریع عمل کنید، بهتر است در هر مرحله از کار، برنامه‌نویس را در جریان امور قرار دهید و اجازه دهید روی آن‌چه می‌تواند کار کند، حتی اگر طراحی خود را تکمیل نکرده باشید.



من در گذشته سماجت بسیاری در مخفی نگه داشتن طرح و عدم ارائه‌ی آن پیش از اتمام کامل اثر داشتم، زیرا می‌ترسیدم در میانه‌ی کار منصرف شوم و تغییراتی در طرح‌های ابتدایی ایجاد کنم. نتیجه‌ی این کار، فشار بسیار روی برنامه‌نویس بود. پس از آن آموختم اگر برنامه‌نویس را برای تغییرات احتمالی آماده کنم می‌توانم پس از انجام هر مرحله از کار، آن‌را ارائه دهم تا کار او نیز هم‌زمان با من در حال پیشروی باشد. 

قسمت اول
منبع: creativebloq.com
نویسنده: جیسون کرانفورد تیگ
درباره‌ی نویسنده: جیسون کرانفورد تیگ کارگردان بزرگ هنری است که ورک‌شاپ های طراحی برای برنامه‌نویسان، ورک‌شاپ‌های برنامه‌نویسی برای طراحان و ورک شاپ‌های ایده‌پردازی با محدودیت زمان نیز برگزار می‌کند.
زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن