بازیابی خلاقیت‌های گمشده


ترجمه:ریحانه دقیقیان


ایده‌های خلاقانه تمام مدت در اطراف ما وجود دارند. این ایده‌ها برای همه قابل دیدن نیستند زیرا عادت ما بر این است که در مکان‌های محدود و ب‌هخصوصی به دنبال ایده باشیم.
جاهای بسیار زیادی هستند که اگر کمی دقیق‌تر به آن‌ها بنگریم می‌توانیم ایده‌های جدیدی در آن‌ها بیابیم و کیفیت کار خود را ارتقاء دهیم.
زمانی که در کار به مشکلی بر می‌خورید یا به خلق طرحی جدید نیاز پیدا می‌کنید، می‌توانید راه‌کارهای عملی زیر را برای بازیابی خلاقیت خود امتحان کنید و سطح کارتان را بالاتر ببرید.

مشکلات بزرگ نیاز به فضایی برای تنفس دارند
من برای راه‌اندازی و اداره‌ی کسب و کارهای مختلف راه‌کارهای بسیاری را آموختم. یاد گرفتم که یادداشت بردارم و روابط سالمی با افراد داشته باشم. اما یکی از مهم‌ترین چیزهایی که آموختم این بود: اگر نمی توانید مشکلی را اکنون حل کنید به احتمال بسیار قوی پنج دقیقه دیگر هم از پس آن بر نخواهید آمد.
وقتی از وجود مشکلی آگاه می‌شوید، ذهن شما تمایلی به رها کردن آن نشان نمی‌دهد. مانند پوست زخمی می‌ماند که نمی‌توانید جلوی خود را بگیرید و آن‌را نکنید. مشکلات به‌خودی خود حل نمی‌شوند اما معمولاً حل کردن بیشتر آن‌ها به مقداری زمان احتیاج دارد. متمرکز شدن روی مشکلات، فضای کمتری از ذهن شما را برای فکر کردن به سایر مسائل آزاد می‌گذارد، مسائلی که به موضوع مشکل شما مربوط است و خلاقیت می‌تواند از آن‌ها سرچشمه بگیرد.

برای حل یک مشکل خلاقانه باید به خودتان کمی فضا بدهید و از آن فاصله بگیرید. هر چه مشکل بزرگ‌تر باشد فضای بیشتری می‌طلبد

برای حل یک مشکل خلاقانه باید به خودتان کمی فضا بدهید و از آن فاصله بگیرید. هر چه مشکل بزرگ‌تر باشد فضای بیشتری می‌طلبد
.

انیشتین می ‌گوید: نمی‌توانیم با همان سطح تفکری که هنگام خلق مشکلات داشتیم، آن‌ها را حل کنیم.

برای این‌که مشکلات را به صورت خلاقانه حل کنیم زمان لازم است. با وجود این‌که زمان گذاشتن، در زندگی پر سرعت امروزی کار دشواری به نظر می‌رسد، اما ضروری است.
هر چه مشکل بزرگ‌تر باشد، فضا و زمان بیشتری احتیاج دارد. مشکلات کوچک ممکن است تنها چند دقیقه زمان لازم داشته باشند یا بتوان مثلاً با تغییر سرعت در راه رفتن، خلاقیت لازم برای حل آن‌ها را یافت. برای مشکلات متوسط لازم است چند ساعتی از آن‌ها فاصله بگیرید و برای مشکلات بزرگ گاهی چند روز زمان لازم است.

جایی که عموماً انتظارش را ندارید، دنبال خلاقیت بگردید
یافتن خلاقیت کار دشواری است چون از کودکی آموخته‌ایم در جاهای به‌خصوصی جویای آن باشیم. به گالری‌ها مراجعه می‌کنیم تا نقاشی های خلاقانه را ببینیم. ضبط را روشن می کنیم تا در خلاقیت موسیقی‌دانان مورد علاقه‌مان غرق شویم یا کتاب می‌خوانیم تا داستان‌های نویسنده‌ی مورد علاقه‌مان را متصور شویم. در واقع ما در هنر ‌دنبال خلاقیت می‌گردیم، ولی مساله این است که آن‌چه به عنوان تعریف هنر در ذهن داریم می‌تواند بسیار محدود باشد.
خلاقیت در تمام مکان‌های تکراری اطراف شما وجود دارد. زمانی که خلاقیت را در جاهای بیشتری ببینید برایتان تبدیل به یک شیوه‌ی زندگی خواهد شد.
این طرز تفکر که خلاقیت را تنها می‌توان در آثار هنری سنتی یافت مثل این است که فکر کنید پول را تنها می‌توانید از عابر بانک دریافت کنید. افراد ثروتمند می‌دانند که پول همه جا هست. افراد خلاق می‌دانند که خلاقیت همه جا هست.
ادامه دارد...

نویسنده: تایلر توورن(Tyler Tervooren)
منبع: riskology.co

زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن