شش توصیه شرکت اپل برای طراحی آیکون (۲)


ترجمه:ریحانه دقیقیان


۳-    از استفاده از عکس بپرهیزید

سعی کنید در طراحی آیکون برنامه‌ها از عکس استفاده نکنید. برای مثال در آیکون برنامه‌ی Sipp همان المان‌هایی وجود دارد که در یک عکس می‌توان دید با این تفاوت که فرم S را در آن به کار برده است، اما از خود عکس در آن استفاده نشده است.



۴-    از نوشتار زیاد بپرهیزید
احتمالاً می‌توانید بدون استفاده از نوشتار نیز موفق شوید و البته این بهترین کار خواهد بود. می‌توانید استفاده از یک نماد یا یک لوگو را نیز در طراحی آیکون برنامه امتحان کنید. نمونه‌های قوی از این روش عبارتند از Ness، Pocket، Vine، Snapguide و Pinterest.



۵-    جنسیت سطوح را به درستی نمایش دهید
این احتمالاً یکی از تغییرات غافلگیرانه‌ی آیفون 7 است. آیکون برنامه ی Paper که در سال 2012 برنده ی جایزه شد، مثال خوبی برای نشان دادن جنسیت سطح است. همچنین آیکون برنامه‌ی Squarewallet توانسته تصویر و جنسیت هولوگرام را به قوی‌ترین صورت ممکن ارائه دهد. آیکون برنامه‌ی Password One نیز با زیرکی تمام احساس امنیت خاطر در مورد حفظ و نگه‌داری اطلاعات شخصی‌تان را به شما می‌دهد و آسودگی خاطر را القا می‌نماید. در طراحی برنامه‌ی Lifecraze نیز از ایده‌ی بسیار جالبی استفاده شده و مایک در مورد آن می‌گوید «من حتی نمی‌دانم چطور چنین تصویری را اجرا کرده اند ... این بالاترین درجه‌ی استعداد هنری است.»




۶-    خلاق باشید
شما قرار است در میان همهمه و شلوغی سایر آیکون‌ها، آیکون خود را نشان دهید. برنامه‌های Routesy، Hipstamatic، Evernote Food و Brewski Me برجسته‌ترین نمونه‌های آیکون خلاق هستند. معمولاً اساس کار بر این است که از فرم‌های ساده استفاده شود. گاهی خروجی‌های پیچیده نتیجه‌ی یک ترکیب‌بندی بسیار ساده هستند.



یک توصیه‌ی دیگر: آیکون برنامه‌ی خود را روی وال‌پیپرهای مختلف امتحان کنید
اگر آیکون شما در مقایسه با سایر آیکون‌های قدیمی، زیباتر یا حتی عالی به نظر می‌رسد، تضمینی وجود ندارد که روی وال‌پیپر نیز عالی دیده شود. حتماً آیکون خود را بر روی وال‌پیپرهای مختلف امتحان کنید تا از خوب بودن آن روی صفحه‌ی موبایل نیز مطمئن شوید.
 
لینک بخش اول
نویسنده: مارتین لبلنس
منبع
زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن