راهکارهایی برای همکاری بهتر طراحان و برنامه‌نویسان


ترجمه: ریحانه دقیقیان


رابطه‌ی خوب میان طراح و برنامه‌نویس در واقع کلید موفقیت یک پروژه است. به همین دلیل کایل فیلدر، تولید کننده آثار هنری و کارگردان هنری، بهترین توصیه‌های خود را برای ایجاد رابطه‌ای بهتر میان طراحان و برنامه‌نویسان و ایجاد حس هم‌سو و هم‌مسیر بودن میان آن‌ها ارائه می‌دهد.



۱. تعامل و ارتباط
تمام مشکلات میان طراح و برنامه‌نویس ریشه در نوعی سوء‌تفاهم و ضعف ارتباطی دارد. ریشه‌ی رابطه‌ی سالم میان یک طراح و برنامه‌نویس، تعاملی راحت و مثبت است. با یکدیگر تعامل و تبادل اطلاعات داشته باشید و رابطه‌ای سالم‌تر میان خودتان ایجاد کنید.

۲. درک و احترام متقابل
طراحان باید اطلاعات پایه‌ای در مورد مفاهیم برنامه‌نویسی مثل متغیر ها و توابع داشته باشند. باید بدانند MVC framework چیست، محدودیت‌های جاوا اسکریپت را بشناسند و بدانند چه کارهایی در عمل شدنی است. برنامه‌نویسان باید درک درستی از تجربیات یک کاربر وب داشته باشند و اصول پایه ای طراحی‌گرافیک را بشناسند.
هرگز کار دیگری را دست کم نگیرید و آسان نپدارید. همیشه برای یکدیگر احترام قائل باشید و بدانید که کار دیگری (اگر از کار شما سخت‌تر نیست) به اندازه‌ی کار شما دشوار است.

۳.اعتماد
بدانید که کار شما باعث تکامل و موفقیت کار دیگری می‌شود و این بسیار ارزشمند است. این شما هستید که باید قابل اعتماد بودن خود را به دیگری ثابت کنید. اگر به افرادی که با آن ها کار می کنید اعتماد داشته باشید به‌راحتی می‌توانید روی وظایف خودتان تمرکز کنید.

۴. کم کردن فاصله
یکی از نکاتی که باعث می‌شود بهترین رابطه میان طراحان و برنامه‌نویسان وجود داشته باشد، کار کردن در کنار یکدیگر است. نزدیک بودن و کار کردن در یک مکان به بهبود این رابطه سرعت می‌بخشد. وقتی تعامل از نزدیک و به‌صورت شخصی صورت بگیرد درک و احترام بیشتری میان افراد را سبب می‌شود.

۵. دور کاری
برای نزدیک بودن و با هم کار کردن حتما لازم نیست کنار یکدیگر بنشینید و مشغول به کار شوید تا تعامل خوبی داشته باشید و کیفیت ارتباطتان را بهبود بخشید. دور کاری سخت‌کوشی بیشتری می‌طلبد اما با استفاده از چت‌روم‌ها و ویدئو چت‌ها می‌توان کمی از دشواری آن کاست.

۶. گردهمایی طراح و برنامه نویس
گردهمایی (ملاقات حضوری)، طراحان و برنامه نویسان را وادار می‌کند کنار هم بنشینند و مشکلات را در حالی حل کنند قوانین کار دیگری را درک کرده و به آن ها احترام می‌گذارند. برای مثال ملاقات حضوری برای گفت‌وگو در مورد مشکلات کاربران به مدت 15 الی 20 دقیقه می‌تواند برای رسیدن به راهکاری هوشمندانه سرعت بسیار ببخشد.

نویسنده: کالی فیلدر (Kyle Fielder)

زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن