طراحان گرافیک، سال‌نو، تصمیمات‌نو (بخش اول)


ترجمه: ریحانه دقیقیان


تعطیلات فرصت بسیار مناسبی است برای استراحت و جمع‌آوری نیروی تازه برای بازگشت به کار و روزهای معمولی، مرور اهداف گذشته و تعیین هدف‌های جدید در کار و زندگی در دوازده‌ماه آینده. فرصت‌های جدید در آینده منتظر ما هستند، و این ایام بهترین زمان برای برنامه‌ریزی و بالا‌بردن کیفیت کاری در سال جدید است. در ادامه پیشنهادهای ساده ای برای طراحان ارائه شده تا در صورت تمایل آن‌ها را نیز به لیست تصمیمات جدید خود اضافه کنند.
 

حتماً این ضرب‌المثل را شنیده‌اید که می‌گوید «عروس بلد نیست برقصه، می‌گه زمین کجه». این دقیقاً مَثَل طراحانی است که مدام ابزار و وسایل را به خاطر کیفیت پایین آثار خود ملامت می‌کنند. بنابراین زمانی را برای بالا‌بردن مهارت خود در رسانه و زمینه‌ای که در آن کار می‌کنید بگذارید تا بیشترین توانایی از خود نشان دهید.
 

به جای خرده‌گرفتن به طراحان دیگر و سرکوب آثارشان، فرصتی را فراهم کنید تا بتوانید با آن‌ها همکاری کرده و آن‌چه را که باید بیاموزید. وقتی اطراف‌تان را پر از افردا حرفه‌ای کنید که از شما بهتر هستند احتمال یادگیری چیزهای جدید که باعث بالا‌بردن کیفیت کارتان می‌شود افزایش خواهد یافت.
 

تبریک! به نظر می‌رسد با خواندن این شماره در تهیه‌ی لیست تصمیمات سال‌نو مصمم‌تر شده اید. رو‌به‌رو شدن با اشتباهات امری اجتناب ناپذیر است. وقتی از خود توقع اشتباه کردن هم داشته باشید باعث می‌شود مقداری از فشار کاری‌تان کاسته شود. اشتباه کنید، از آن درس بگیرید و به تلاش خود ادامه دهید.
 

این یک راه بسیار مناسب برای مطرح کردن خودتان در دنیای طراحی است. همچنین موجب می‌شود در جریان اخبار شیوه‌ها و ایده‌های نوین قرار گرفته و اطلاعاتتان را به‌روز کنید. به علاوه با این شیوه می‌توانید برای خود بازاریابی کرده و سفارش‌دهندگان بیشتری را جذب کنید.
 

محل مناسبی را برای به نمایش گذاشتن آثارتان پیدا کنید. احتمالاً بهترین راه برای این کار  داشتن وب سایت شخصی است. برای کسانی که هنوز قادر به ساخت وب سایت شخصی نیستند پیشنهاد می شود تا در یکی از سایت های رایگان اجتماعی حساب کاربری باز کرده و  با ساختن پروفایل شخصی آثارشان را ارائه کنند.
 

داشتن تعداد زیادی مشتری به معنای داشتن درآمد بسیار است. اما به‌خاطر داشته باشید که داشتن تعداد بسیار زیادی سفارش‌دهنده با علایق، سلایق و خواسته‌های متفاوت ممکن است در طولانی مدت به حرفه شما ضربه بزند. سعی کنید تنها بر روی پروژه‌هایی کار کنید که واقعاً آن‌ها را قبول دارید، و با خود و تمایلاتان در کار صادق باشید.
 

ما طراحان آن‌قدر بر روی جنبه‌های تصویری کار متمرکز هستیم که تقریباً نوشتاری که کپی می‌کنیم را نادیده می‌گیریم. شما می‌توانید ساعت‌ها وقت صرف لی‌اوت و انواع خلاقیت‌ها کنید و کمی هم برای غلط‌های تایپی و املائی وقت بگذارید. تصور کنید اگر عادت به ویرایش و غلط‌گیری کار داشته باشید چه‌قدر در وقت و هزینه صرفه‌جویی می‌شود.
 

دیگر کافی است! شاید درخواستی از جانب دوستانتان برای کارت دعوت تولدشان است یا از جانب مشتری که شما را با خواسته‌های مبهم‌اش گیج کرده است، یاد بگیرید که به آن‌ها بگویید نه! و خود را از سردرد نجات دهید.
 

شما تنها به اندازه‌ی آخرین اثری که خلق کرده‌اید خوب هستید، بنابراین هرگز دست از یادگیری برندارید. متون آموزشی تهیه کنید و مرتب ویدئوهای آموزشی را ببینید. سپس آن چه آموخته‌اید را با دیگران به اشتراک بگذارید. این‌کار برای شما پر از منفعت حرفه‌ای خواهد بود. 


ادامه دارد
زمان انتشار: ۲۱:۳۸ ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
ایمیل

قوانین ارسال نظر

نظراتی که حاوی توهین باشند، منتشر نمی‌شود
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

متن